וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מאבקי מימון: בית הספר הייחודי לנכים בסכנת סגירה

21.12.2014 / 10:54

המוסד החינוכי "אסיף" לילדים בעלי מוגבלויות, שנמצא בשטח בית החולים אסף הרופא, סובסד במשך שנים על ידי מועצת באר יעקב. כעת, הבהירה המועצה למשרד החינוך כי החל מ-1 בינואר ייפסק המימון בגלל גירעון תקציבי

אילוסטרציה. ShutterStock
לפי שעה לילדים טרם נמצאה חלופה/ShutterStock

גן הילדים ובית הספר "אסיף", מוסד חינוכי שיקומי מיוחד לילדים נכים ובעלי מוגבלויות בשטח בית החולים אסף הרופא שבצריפין, ניצב בפני סכנת סגירה. הסיבה: מאבקי כוחות בין המועצה המקומית באר יעקב, שאמונה על סבסוד המוסד, לבין משרד החינוך שמפקח אל פעילותו. לפי שעה, טרם נמצאה לתלמידים כל חלופה.

מדובר בבית ספר שבו לומדים 70 תלמידים, בני 8-3, בעלי נכויות תנועתיות שונות, ובמיוחד עבור ילדים הסובלים משיתוק מוחין. ייחודו בטיפול הרב-תחומי, המשלב טיפול פרא-רפואי לצד טיפול רגשי והדרכה קרובה בתחום שיתוק מוחין ונכויות מוטוריות, על ידי התאמת ציוד וארגון הסביבה הקרובה, לקראת עצמאות תפקודית. בית הספר הייחודי נמצא בפיקוח האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך ומופעל על ידו.

אלא שלאחרונה גילו ההורים כי מועצת באר יעקב, אשר בית הספר משויך אליה מבחינה מוניציפלית, שלחה מכתב למשרד החינוך, שלפיו ב-1 בינואר ייפסק מימון אנשי הצוות המטפל. מדובר ב-18 סייעות ושאר עובדי בית הספר, למעט המורות והגננות שמקבלות שכר ממשרד החינוך. משמעות הגזרה החדשה היא שבית הספר והגן שבשטחו לא יוכלו להמשיך ולתפקד כסדרם.

עוד בוואלה! חדשות:
תביעה: רופא ילדים תקף מינית תלמידה במסע לפולין
גל המעצרים נמשך: עוד 4 פעילי להב"ה נעצרו בחשד להסתה
האם יש צורך ביטחוני בהקמת גדר הפרדה בגוש עציון?

אסף הרופא. אפריל 2014. מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא, אתר רשמי
"אף אחד לא החזיר לנו תשובה מה קורה בחודש הבא". בית החולים אסף הרופא/אתר רשמי, מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא
"בלעדי הסייעות, הגננות פשוט לא יוכלו לקיים את הגן ואת בית הספר, כי פיזית הן מעט על המון ילדים עם בעיות קשות"

א', אם לילד בן 7 הסובל מניוון מוחי ולומד בבית הספר, מספרת כי "בהתחלה הודיעו שמקצצים לנו את השעה הנוספת שקיבלו ילדי החינוך המיוחד בהוראת שר החינוך, בגלל גירעון תקציבי של המועצה. עכשיו גילינו בדרך עקיפה שלא יהיו עוד סייעות, שהן הכוח שמאפשר את קיום הגן ובית הספר".

לדבריה, ההשלכות של כך חמורות. "הן מכירות כל ילד ואת המקרה שלו. אלו ילדים שחלקם נמצאים בכיסא גלגלים ולא יכולים לעשות שום דבר פיזי, או לא מתקשרים בכלל ולא נפתחים בקלות. בלעדי הסייעות, הגננות פשוט לא יוכלו לקיים את הגן ואת בית הספר, כי פיזית הן מעט על המון ילדים עם בעיות קשות".

בית הספר נמצא באחריות מועצת באר יעקב, אולם למעט תלמידה אחת תושבת היישוב, יתר התלמידים מגיעים מכל חלקי הארץ. המועצה מקבלת עבור כל ילד "אגרת חוץ", תשלום עבור הטיפול והחינוך בו מהרשות המקומית אליו הוא שייך, וחלק נכבד מועבר לבית החולים אסף הרופא עבור שימוש במתקניו בשירותים ומזון. ההורים מספרים כי בתשובות לא רשמיות שקיבלו מגורמי חינוך במועצה, נמסר להם שהמועצה החליטה "לקצץ" את בית הספר, מאחר שסבסודו הכניסו אותה לגרעון תקציבי עם השנים.

א' מספרת כי ההורים המודאגים נפגשו עם המפקחת על החינוך המיוחד של משרד החינוך ועודכנו על כך שמתנהל משא ומתן בין שני הגורמים האחראיים. אולם בינתיים לא נלקחה אף החלטה מה יעלה בגורלו של בית הספר. הסייעות עודכנו על הפסקת עבודתן, וכלל הנראה יסופחו למוסד אחר. בשל אי הוודאות הסייעות והצוות הטיפולי בנוגע להמשך ההעסקה, הן החליטו כי לא ישתתפו בקייטנת חנוכה שתתקיים במהלך השבוע הבא בבית הספר ובגן. "הן תמיד עובדות בימים אלו מטוב ליבן, ולא כי הן חייבות, אבל מכיוון שמתייחסים אליהם בצורה כזו הן החליטו שלא להישאר וזו זכותן", הבהירה א'. "במקום זה הגן מתכוון להביא בנות שירות, אבל זה לא מתאים לילדים האלו. אף אחד לא החזיר לנו תשובה מה קורה בחודש הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המועצה: "לא יעלה על הדעת שנישא בעלויות"

ממועצת באר יעקב נמסר: "המועצה מעסיקה סייעות לגני הילדים ולבית הספר 'אסיף' מאז הקמתם ועד היום, למרות שפרט לתלמידה אחת מהישוב, כל תלמידי הגנים ובית הספר אינם ילדי היישוב. המועצה המקומית פנתה למשרד החינוך כדי שיעבירו לרשותה את כספי אגרות החינוך של התלמידים כדי לכסות את עלות העסקתן של הסייעות (כ-750 אלף שקלים לשנה). עד כה טרם הועבר הכסף למרות פגישות וישיבות ובקשות מצד גורמי המועצה. הרי לא יעלה על הדעת שהמועצה תישא בעלויות והכסף עבור אגרות החינוך יינתן לגורם אחר".

ממשרד החינוך נמסר: "מחוז מרכז וצוות מקצועי מהאגף לחינוך מיוחד והמינהל הפדגוגי מקיימים דיונים בנושא עם המועצה המקומית ובית החולים, במטרה להסדיר את העניין באופן מידי לטובת קיום שגרת לימודים במוסד החינוכי. יודגש, כי צוות המוסד החינוכי פועל לקיום שגרת לימודים גם במהלך ימי החנוכה, כאשר חלק מצוותי החינוך לרבות הצוותים הפרא-רפואיים יהיו בגן ויקבלו סיוע מצוות מתגבר נוסף".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully