וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מצרים סיסי הדיח את מפקד מערך המודיעין

פריד תוהאמי, שהעיד על עצמו כמקורב לסי-איי-אי, פוטר והוחלף בסגנו חאלד פאווזי. הצעד מגיע ברקע הודעת קהיר על חידוש היחסים עם קטאר, שהגיעו לשפל בשל מאבקה בחמאס בשנה האחרונה

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי פיטר אתמול (שבת) את ראש מערך המודיעין, פריד תוהאמי. סגנו של תוהאמי, חאלד פאווזי, נבחר להחליפו.

תוהאמי הוא ראש המודיעין השני שהנשיא סיסי מדיח מאז עלה לשלטון בקיץ 2013. קודמו, מוחמד ראפת שחאתה, שתיווך בין ישראל לחמאס בעסקת שליט, הודח יחד עם הנשיא מוחמד מורסי בקיץ.

לא פורסמה הסיבה להעברתו מהתפקיד של תוהאמי, הנחשב לאחד הגורמים הניציים ביותר במשטר סיסי. כמה גורמים בקהיר אמרו לכלי התקשורת השונים כי תוהאמי סולק משום שהוא סובל מבעיות בריאותיות. אחרים רמזו כי תוהמאי פוטר משום שכשל במאבק בטרור בסיני.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בערב הסעודית עם נציג קטאר, שעמו סיכם על חידוש היחסים, 20 בדצמבר 2014. אל-ג'זירה, צילום מסך
סיסי, אתמול בפגישה עם נציגי קטאר וערב הסעודית./צילום מסך, אל-ג'זירה

ואולם, הצעד מגיע במקביל להודעת מצרים מסוף השבוע על חידוש היחסים עם קטאר, וייתכן שהוא קשור לצעדי הפיוס בין המדינות, שיחסיהן הגיעו לשפל מאז ההפיכה בקהיר שבמהלכה סולק מורסי - איש "האחים המוסלמים", המקורב לחמאס.

תוהמי, קצין בכיר מימי מובארק, היה מדריכו הרוחני של סיסי בזמן שהשניים שירתו יחד בצבא. בעבר הוא היה אחראי על גוף הביקורת הממשלתי, ונחשף לסודות הכמוסים ביותר של השלטון. מבקריו טענו כי הוא סייע לטייח מעילות שעשו מובארק ומקורביו.

בראיון נדיר שהעניק בשנה שעברה ל"וושינגטון פוסט", אמר תוהאמי כי הוא עומד בקשר ישיר עם ראש הסי-איי-אי, ג'ון ברנן. תוהאמי גם אמר כי הקשר שלו עם מפקד תחנת הסי-איי-אי בקהיר הוא "ישיר יותר מאשר עם כל שירות (ביון) בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully