וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז המפלגה הכריע: תקומה-האיחוד הלאומי תישאר בבית היהודי

בניגוד לעמדת היו"ר אורי אריאל, נקבע שהמפלגה לא תתפצל ממפלגתו של בנט, ברשימתה ישוריינו לחברי תקומה המקומות השני, התשיעי, ה-14 וה-18. בכך נסתם הגולל על האפשרות לאיחוד עם מפלגתו של אלי ישי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

מפלגת תקומה-האיחוד הלאומי, בראשות שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, תישאר בסיעת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט ותרוץ במסגרתה בבחירות הבאות כפי שעשתה בכנסת היוצאת - כך קבע הלילה (ראשון) מרכז המפלגה. זאת, בתום ארבע שעות של דיונים והצבעה חשאית של 120 חבריו, שנערכה בבית ההארחה "בית וגן" בירושלים.

בכך, נסתם הגולל על האפשרות שאריאל יחבור למפלגת "העם אתנו" בראשות חבר הכנסת אלי ישי, שהודיע לאחרונה על פרישתו מסיעת ש"ס.

אריאל, שיחסיו העכורים עם בנט עלו לכותרות לאחרונה, תמך בהצעה להתפצל. עם זאת, במרכז המפלגה הוחלט לקבל את הצעתו של בנט, במסגרתה ישוריינו לתקומה המקומות השני, התשיעי, ה-14 וה-18 ברשימת הבית היהודי לכנסת. "הוחלט שהמפלגה תמשיך לשמור על מסגרת מפלגתית עצמאית בתוך הרשימה המשותפת", נמסר בהודעה לעיתונות.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
לבני: "במקום לקלל, בנט והימין צריכים להגיד לי תודה"
הימין נגד לבני: "בבחירות האלו כל הקווים האדומים נחצים"
ח"כ שטרן פורש מהתנועה: "מקומי הטבעי לא במפלגה"

כינוס מרכז מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה בראשות אורי אריאל. מתניה אופיר, דוברות מפלגת האיחוד הלאומי,
תמך בפיצול ואיחוד עם מפלגתו של ישי. אורי אריאל בכינוס המפלגה, אמש/מתניה אופיר, דוברות מפלגת האיחוד הלאומי

לפני ההצבעה בכינוס מרכז המפלגה, שבו נכחו גם חברי הכנסת אורית סטרוק וזבולון כלפה, אמר השר אריאל: "יכולנו להביא לכם הסכם חתום ולבקש שתאשרו או שלא תאשרו. זה עובד ככה ב'יש עתיד' של יאיר לפיד וגם ב'תנועה' של לבני או אצל ליברמן. חשוב לי להבהיר כאן שאני אקבל כל החלטה שיחליט המרכז ואני אתגייס לכל משימה שתוחלט על ידי המרכז, בין אם זה ימצא חן בעיני ובין אם לאו".

"אני בטוח שבעיני החברים עומדת טובת עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל", הוסיף. "אני בטוח שההחלטה תהיה לטובת הכלל ותחזק את הדברים שאנחנו מאמינים בהם". אחרי היוודע התוצאות אמר אריאל: "אני מאמין שכולנו נתגייס כדי להגיע לתוצאות הכי טובות לימין כולו ולטובת הבית היהודי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כינוס מרכז מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה בראשות אורי אריאל. מתניה אופיר, דוברות מפלגת האיחוד הלאומי,
מימין: חברי הכנסת אורית סטרוק וזבולון כלפה ושר הבינוי אריאל בכנס מרכז המפלגה, אמש/מתניה אופיר, דוברות מפלגת האיחוד הלאומי

בפיצול ובחבירה למפלגתו של ישי תמכו, בנוסף לאריאל, גם חבר הכנסת זבולון כלפה והרב הבכיר של תקומה, דב ליאור. אם היה מאושר, צפויה הייתה חברת הכנסת אורית סטרוק למצוא את עצמה מחוץ לכנסת הבאה, מכיוון שברשימתו של ישי לא יהיו נשים. למרות החלטת מרכז המפלגה, הרב ליאור צפוי ככל הנראה לעזוב את המפלגה ולתמוך בישי בבחירות הקרובות.

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, שהודיע לפני קצת יותר משבוע כי הוא מוותר על השריון מטעם מפלגת תקומה ומתמודד בפריימריז של הבית היהודי, בירך על ההחלטה שהתקבלה במרכז המפלגה. "אני שמח שהשיקול הציבורי וטובת עם ישראל גברו הערב וחברי בתקומה החליטו לתמוך באיחוד עם הבית היהודי", מסר. "בזכות האחדות הזאת, הציבור בעזרת השם יישאר מלוכד וגדול ובכך נצליח להתמודד עם האתגרים הבאים העומדים לפנינו בכנסת הבאה. מדובר בצעד חשוב לגוש הימין".

אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
רשימה משותפת שלו עם אריאל הייתה עשויה להניב שבעה מנדטים. ישי בנאום פרישתו מש"ס/נועם מושקוביץ

דחיית הפיצול היא בראש ובראשונה אכזבה לאלי ישי, שקיווה כי חבירתו של אריאל תעלה את מפלגתו בסקרים מעל לאחוז החסימה, שעומד כיום על ארבעה מנדטים. שני סקרים שהזמינו גורמים בימין לקראת אפשרות ההתמודדות של אריאל וישי יחד, ואשר פורסמו בשבוע שעבר בוואלה! חדשות, ניבאו לרשימה שבעה מנדטים. לאור ההחלטה, ייצטרך יו"ר ש"ס לשעבר למצוא כוכבים אחרים לשבץ ברשימת מפלגתו לכנסת. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לראות עצמו מאוכזב מההחלטה, שכן מפלגת ישי-אריאל הייתה עשויה להיות כוח משמעותי שיתייצב בוודאות לצדו ברשימת הממליצים לנשיא, בעוד ש"ס ויהדות התורה לא התחייבו במי לתמוך אחרי הבחירות.

החלטת מרכז תקומה-האיחוד הלאומי חותמת שבועות ארוכים של דיונים, במהלכם התעוררה מתיחות גדולה בין בנט ואריאל. בתקומה לא אהבו את החלטתו של בנט לפתוח את המפלגה למפקד, וטענו כי צירוף חילונים רבים יגרום לה לאבד את צביונה הדתי. בנוסף, גם דרשו בתקומה לקבל יותר מקומות ברשימת המפלגה לכנסת. בכירים בבית היהודי טענו מנגד כי אריאל הוא "סחטן". כעת, השניים ייצטרכו למצוא דרך שתאפשר להם להמשיך לעבוד יחד.

לפניות לכתבים:
שבתי בנדט - sben72@walla.com
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully