וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי של נתק: מצרים וקטאר מחדשות את היחסים

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי סיכם עם נציג של אמיר קטאר על פתיחת דף חדש בין שתי המדינות במסגרת היוזמה הסעודית. מאז שא-סיסי הדיח את מורסי, שנתמך על ידי הנסיכות, הידרדרו היחסים ביניהן

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בערב הסעודית עם נציג קטאר, שעמו סיכם על חידוש היחסים, 20 בדצמבר 2014. אל-ג'זירה, צילום מסך
עבד אל-פתאח א-סיסי ונציגי קטאר וערב הסעודית במהלך פגישתם בממלכה, היום/צילום מסך, אל-ג'זירה

מצרים וקטאר סיכמו על חידוש היחסים ביניהן – כך הודיע הערב (שבת) בית המלוכה בערב הסעודית, שתיווך בין שתי המדינות. היחסים בין קהיר לדוחא התערערו מאז ההפיכה הצבאית במצרים לפני שנה וחצי, שבמהלכה הודח הנשיא דאז מוחמד מורסי, נציג תנועת האחים המוסלמים הנתמכת על ידי הנסיכות במפרץ הפרסי.

הפשרה בין הצדדים הושגה לאחר פגישה בין נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לנציג מטעמו של אמיר קטאר שנערכה היום בממלכה. השניים הסכימו לקבל את יוזמתו של המלך עבדאללה ולפתוח דף חדש, שהוצגה בוועידה בין מדינות המפרץ בריאד בחודש שעבר.

עוד ידיעות מהעולם
"דאעש הוציא להורג 100 מלוחמיו הזרים שניסו לברוח"
ארה"ב שחררה ארבעה אסירים אפגנים מגואנטנמו
אחרי הטבח בבית הספר: חודשו ההוצאות להורג בפקיסטן

עיתונאי אל-ג'זירה בבית המשפט - באהר מוחמד, פיטר גרסט ומוחמד פהמי. קהיר, מאי 2014. AP
עיתונאי אל-ג'זירה בבית המשפט בקהיר בחודש מאי. מימין: באהר מוחמד, פיטר גרסט ומוחמד פהמי/AP

מלשכתו של א-סיסי נמסר: "מצרים מצפה לעידן חדש ביחסים בין המדינות, תוך השארת מחלוקות העבר מאחור. המצב הנוכחי באזור מחייב את אחדות השורות ועבודה משותפת, כדי להגשים את תקוות ושאיפות העמים הערביים". בהודעה מטעם קטאר נמסר כי היא "תעמוד לצדה של מצרים כבעבר, ותכבד את מקומה כמנהיגה בעולם הערבי והמוסלמי".

עם זאת, לא ברור אם ההסכם עסק גם בגורלם של שלושת עיתונאי רשת אל-ג'זירה הקטארית, הכלואים במצרים מאז חודש יוני האחרון. השלושה הורשעו במשפט מתוקשר שזכה לביקורות בינלאומיות חריפות בגין מעורבות בעבירות טרור והסתה ותמיכה בתנועת האחים המוסלמים, שהוכרזה ארגון טרור במדינה. על השלושה - הכתב האוסטרלי פיטר גרסט, המפיק המצרי באהר מוחמד ומנהל תחנת אל-ג'זירה בקהיר, המצרי-הקנדי מוחמד פהמי – נגזרו שבע שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully