וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש הוציא להורג 100 מלוחמיו הזרים שניסו לברוח"

העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" ציטט פעיל זכויות אדם שדיווח כי הלוחמים הזרים ניסו להימלט מהעיר רקה, שבמזרח סוריה הנחשבת לבירת "המדינה האיסלאמית". במקביל, דווח באל-ג'זירה כי לראשונה חיילים אמריקנים לחמו בדאעש בעיראק

לוחמי דאעש בכובאני, 8 בספטמבר. רויטרס
לוחמי דאעש בסוריה/רויטרס

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציאו להורג מאה מלוחמיהם זרים, שניסו להימלט בחזרה למדינות המוצא שלהם - כך דווח היום (שבת) בעיתון "פייננשל טיימס" הבריטי. על פי דיווח של פעיל זכויות אדם המתנגד גם למשטרו של הנשיא בשאר אסד וגם לדאעש, הלוחמים הוצאו להורג שניסו לברוח מעיר הסורית רקה שבמזרח המדינה ונחשבת לבירת הארגון הקיצוני.

עוד דווח כי פעילי דאעש הקימו משטרה צבאית בעיר כדי לעצור לוחמים זרים שלא ממלאים את חובותיהם. הכוח המיוחד ביצע פשיטות על בתים רבים ולוחמים זרים רבים נעצרו. בחודש אוקטובר, דווח, חמישה בריטים, שלושה צרפתים, שני גרמנים ושני בלגים דרשו לחזור לאירופה, שהלינו על כך שנאלצו להילחם בארגוני מורדים אחרים ולא באסד. הם נעצרו ונכלאו. בסך הכול דווח כי בין 30 ל-50 בריטים מעוניינים לחזור לממלכה, אך הם מפחדים שיעצרו אם ישובו.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
"סגנו של מנהיג דאעש נהרג בתקיפות בעיראק"
אישום: פעל להקמת חוליה של דאעש ביהודה ושומרון
תיעוד קשה: 230 גופות התגלו בקבר אחים בסוריה

לוחמי פשמרגה כורדים ליד העיר ג'לוואלה שמצפון-מזרח לבגדאד. 29 באוגוסט 2014. רויטרס
הצליחו לשחרר את המצור מהר סינג'ר. לוחם פשמרגה/רויטרס

במקביל, דיווחה היום רשת אל-ג'זירה כי בפעם הראשונה נלחמו חיילים אמריקנים בלוחמי "המדינה האיסלאמית". על פי הדיווח, החיילים האמריקנים סייעו לצבא עיראק להדוף מתקפה על העיירה אל-בגדאדי שנמצאת במחוז אל-אנבאר, שבמערב המדינה. גורם בצבא עיראק סיפר כי החיילים הגיעו מבסיס אל-אסד, הגדול ביותר במחוז. מפיקוד המרכז של צבא ארצות הברית נמסר כי "אנו מכירים את הדיווחים והם נמצאים בבדיקה".

כמו כן, הכוחות הכורדיים בצפון עיראק הצליחו לשבור את המצור שהטיל דאעש על הר סינג'ר, שם נלכדו מאות יזידים ולוחמים כורדים בחודשים האחרונים. התקדמות של הפשמרגה הגיעה במסגרת מתקפה רחבה שנערה במשך יומיים, ובה השתתפו 8,000 לוחמים שגובו על ידי כוחות הקואליציה מהאוויר, שביצעו את אחת המתקפות הגדולות ביותר שלהן מאז החלה המערכה הבינלאומית נגד "המדינה האיסלאמית" בחודש אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully