וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת איידס בסין בגלל נשא בן 8: "הוא פצצה מתקתקת"

203 מתושבי הכפר שבו מתגורר הילד במחוז סצ'ואן חתמו על עצומה שבה הם מבקשים מהרשויות לנקוט נגדו "בצעדי בידוד מניעתיים". גם סבו בין החותמים. "הוא זורע פחד בקהילה"

שמורת ג'וזייגו שבחבל סצ'ואן, סין. שאטרסטוק, ShutterStock
"הוא מבלה את ימיו במשחק ביערות שליד ביתו". שמורת טבע במחוז סצ'ואן/ShutterStock, שאטרסטוק

תושבי כפר במחוז סצ'ואן שבסין חתמו על עצומה שבה הם דורשים לבודד נשא איידס בן שמונה. על פי דיווח ב-BBC, בפגישה מיוחדת שנערכה בתחילת החודש, 203 מתושבי הכפר חתמו על עצומה, שבה הם מבקשים מהרשויות לנקוט "בצעדי בידוד מניעתיים" כלפי הילד ואף פירטו בדיוק כיצד לעשות זאת. "יש לקחת את קון קון (שם בדוי) הרחק מהכפר ולהגן על בריאות התושבים והילדים. הוא זורע פחד בקהילה", נכתב בעצומה. באופן מפתיע, לא רק תושבים מבוהלים שאינם מכירים את הילד פועלים לבידודו. גם סבו נמנה על חותמי העצומה.

לפי דיווחים בסין, קון קון נדבק בווירוס מאמו כשהייתה עמו בהריון, אך אובחן כנשא רק חמש שנים לאחר מכן. הוא גר עם סבו וסבתו, שאימצו את אביו החורג כשהיה ילד בעצמו. על פי דיווח בעיתון מקומי, הוא סובל מבדידות חמורה. "קון קון לא הולך לבית הספר", נכתב בעיתון מקומי. "הוא מבלה את ימיו במשחק ביערות שליד ביתו". על פי העיתון, באחד הימים הוא אף העלה את ביתו באש. "אף אחד לא רוצה לשחק איתי, אז אני משחק רק עם עצמי", אמר הילד בתגובה.

עוד בוואלה! חדשות:
אובמה על מתקפת הסייבר: "לא ניתן שדיקטטור יטיל כאן צנזורה"
החשפנית שהפילה את השמרנים מהשלטון בבריטניה מתה
חנוכה שמח מהודו: ראש הממשלה בירך את היהודים בעברית

אילוסטרציה ילד בבית הספר. ShutterStock
"אף אחד לא רוצה לשחק איתי, אז אני משחק רק עם עצמי"/ShutterStock

מזכיר הכפר, וואנג יישו, אמר לעיתון כי "כולם מרחמים עליו, הוא חף מפשע ואחרי הכול, הוא רק ילד. אבל העובדה שיש לו איידס מפחידה מדי עבור הכפר הזה. אנחנו לא יודעים מה לעשות איתו". תושבים נוספים אמרו לעיתון כי הם מפחדים שהילדים שלהם "יחטפו איידס" אם הם יבואו במגע עם קון קון, או במקרה ויינשכו על ידו. אחד מהם כינה אותו "פצצה מתקתקת".

המקרה של קון קון עורר דיון סוער ב- weibo, ה"טוויטר" של סין, שם נעו התגובות בין חמלה לעוינות. "כזה ילד צעיר! איך יכול להיות שהוא נדבק באיידס?", תמה אחד המגיבים לנוכח הסיפור יוצא הדופן. היו כאלה שהבליטו את התנהגותו "הבלתי מרוסנת" וקבעו שהוא מהווה "סיכון בטיחותי" לתושבי הכפר.

מנגד, היו גם כאלה שהביעו כלפיו אהדה וגינו את התנהגותם של תושבי הכפר. "זה בגלל שלהרבה אנשים אין מספיק ידע בנושא, ולמען האמת יש לחנך את האנשים כדי שנימנע ממצבים כאלה", אמר אחד הגולשים. גורם רשמי ברשות המקומית אמר לעיתון כי בכוונתו "לקיים חינוך אידיאולוגי" עבור תושבי הכפר ולמצוא ארגון שייקח על קון קון חסות לאור העובדה שסבו וסבתו, האפוטרופוסים שלו, מתקרבים לגיל זקנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כ-800 אלף נשאי איידס בסין

אפליה נגד נשאי וחולי איידס היא עניין נפוץ בסין, זאת למרות מאמצי הממשלה להילחם בתופעה בעזרת חוקים שמטרתם לשפר את היחס הבעייתי. באוגוסט הגישו שני נוסעים נשאי איידס תביעה נגד חברת תעופה סינית לאחר שסירבה לתת להם לעלות לאחד ממטוסיה.

ארגון הבריאות העולמי ציין בתחילת החודש כי סין השתפרה בטיפול ובמניעת איידס, אך המצב רחוק מלהיות מושלם וכי המלאכה מרובה. להערכת הארגון, קרוב ל-800 אלף בני אדם במדינה נושאים את הווירוס.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • איידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully