וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: על ישראל לפצות את לבנון ב-850 מיליון דולר

20.12.2014 / 5:13

על פי ההחלטה, שאינה מחייבת, על ישראל לשלם את הסכום המשמעותי כדי לפצות את לבנון על דליפת הנפט שנגרמה מתקיפת צה"ל במהלך מלחמת לבנון השנייה. המשלחת הישראלית: "ההחלטה הזו חיה יותר שנים מכתם הנפט עצמו"

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון נואם בפתח כינוס העצרת הכללית של האו"ם, 25 ספטמבר 2012. רויטרס
מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, נואם מול העצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

העצרת הכללית של האו"ם אישרה הלילה (שבת) ברוב קולות החלטה הקוראת לישראל לשלם ללבנון יותר מ-850 מיליון דולר על הנזק שנגרם מדליפת נפט שאירעה בעקבות תקיפת צה"ל על מיכלי אחסון נפט במהלך מלחמת לבנון השנייה. ההחלטה, שאינה מחייבת ללא אישור מועצת הביטחון, עברה ברוב של 170 מדינות שתמכו בהחלטה מול שש מדינות שהתנגדו לה, ובניהן ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. כמו כן, שלוש מדינות נמנעו מהצבעה.

לפי ההחלטה, דליפת הנפט שנגרמה כתוצאה מההפצצה הובילה ל"אסון סביבתי", שבמסגרתו נשפכו כמויות רבות של נפט לאורך קו החוף הלבנוני וגרמו לזיהום רב באזור. סכום הפיצוי שננקב בהחלטה נובע מדוח שהוגש על ידי מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, באוגוסט האחרון, לפיו מחקרים מראים כי ערך הנזק שנגרם ללבנון מוערך ב-856.4 מיליון דולר.

עוד בוואלה! חדשות:
לראשונה מאז סיום מבצע "צוק איתן": צה"ל תקף ברצועת עזה
גיבור: הצעיר שנטרל את המחבל בפיגוע החומצה מספר על האירוע
חנוכה שמח מהודו: ראש הממשלה בירך את היהודים בעברית

שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור בנאום תקיף בדיון לציון כ"ט בנובמבר. Amanda Voisard,
"ישראל הגיבה במהירות לאירוע דליפת הנפט". שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, במהלך דיון באו"ם, נובמבר האחרון/Amanda Voisard

ההחלטה קוראת לישראל לספק "פיצוי מידי והולם" לנזק וכן קוראת למזכ"ל האו"ם להאיץ במחלקות הארגון לערוך מחקר נוסף על מנת למדוד ולכמת את הנזק שנגרם למדינות השכנות ללבנון. בהחלטה אף נכתב כי מזכ"ל האו"ם "מביע דאגה מחוסר ההכרה מצד ממשלת ישראל באחריותה לאירוע ובצורך לפצות את לבנון".

ממשלחת ישראל לאו"ם נמסר כי "מדובר בעוד החלטה מסוג ההחלטות שאנחנו רגילים בהן באומות המאוחדות. היא משלבת את המתכון הרגיל של היסטוריה אלטרנטיבית, מניפולציה, קיתונות של פוליטיזציה וראיה צרה של קבוצות בעלות אינטרס. ההחלטה הזו, אשר שבה ועולה מדי שנה, חיה יותר שנים מכתם הנפט עצמו שכבר הסתלק מן העולם. האו"ם מעולם לא עצר לבדוק מה עלות נזקי המלחמה בצד הישראלי. מלחמה שמעבר לאבדות כבדות בנפש הביאה לנזק סביבתי עצום בשטחי צפון הארץ. כל זאת, מבלי להזכיר שהיא פרצה כתוצאה מפעילותו של ארגון טרור, חיזבאללה. הגיע הזמן שהאו"ם יסתכל על הסביבה שלו ויבחין בגורמים האמיתיים שמאיימים עליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שגריר לבנון באו"ם: "נפעל כדי לוודא שההחלטה מיושמת במלואה"

שגריר לבנון באו"ם, נוואף סלאם, התייחס אף הוא להחלטה ואמר כי מדינתו רואה בהחלטה "התקדמות משמעותית" כיוון שהיא "קובעת את המחיר הנדרש לפיצוי, מכירה במסקנות הדוח של מזכ"ל האו"ם, ומחזקת את המחויבות של עצרת האו"ם לצדק". לדבריו, "לבנון תמשיך לגייס את כל המשאבים הנחוצים ולנקוט בכל האמצעים החוקיים כדי לוודא שההחלטה הזו מיושמת במלואה".

השבוע ספגה ישראל מכה נוספת באו"ם לאחר שהפלסטינים הגישו למועצת הביטחון את הצעת ההחלטה לסיום הסכסוך עם ישראל ולהכרה במדינה פלסטינית בגבולות 1967. בהצעה נכתב כי הפלסטינים מעוניינים ב"פתרון כולל ובר קיימא אשר יביא לקיצו את הכיבוש הישראלי ואשר יגשים את חזון המדינה הפלסטינית". עוד נכתב כי הפלסטינים שואפים להגיע להסדר תוך שנה מרגע שההצעה תתקבל וכן הם מעוניינים בנסיגה הדרגתית של ישראל מהשטחים עד סוף 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully