וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוכה שמח מהודו: ראש הממשלה בירך את היהודים בעברית

לכבוד חג החנוכה צייץ ראש הממשלה נרדנרה מודי בחשבון הטוויטר שלו בעברית ואיחל ליהודי העולם חג אורים שמח. "מי ייתן שחג זה ותקופה זו של חגיגות תבשר שלום, תקווה ורווחה לכול"

ראש ממשלת הודו נרדנדרה מודי צייץ חג שמח בעברית 19.12.2014. טוויטר, צילום מסך
הציוץ של ראש ממשלת הודו, היום/צילום מסך, טוויטר

ראש ממשלת הודו, נרדנרה מודי, העביר ברכה מיוחדת ליהודי העולם לכבוד חג החנוכה. בהודעה שצייץ בחשבון הטוויטר שלו, מודי לא הסתפק בברכה בשפת אמו, וכתב ציוץ שלם בשפה העברית שבו הוא מאחל ליהודי העולם "חג חנוכה שמח, שלום, תקווה ורווחה".

"אני מאחל לחבריי בני הדת היהודית חג חנוכה שמח!" כתב ראש ממשלת המדינה השביעית בגודלה בעולם, והוסיף: "מי ייתן שחג אורים זה ותקופה זו של חגיגות תבשר שלום, תקווה ורווחה לכול".

עוד בוואלה! חדשות:
ההאקרים שתקפו את סוני: "נבצע פיגועים בארה"ב"
לכבוד החנוכה: נשיאת צ'ילה ונשיא ניגריה הדליקו נר ראשון
דוח סי-איי-אי שדלף: "הסיכול הממוקד הישראלי לא יעיל"

בנימין נתניהו נפש עם ראש ממשלת הודו בעצרת האו"ם, ניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מודי ונתניהו בעצרת האו"ם בחודש ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם מודי במהלך ביקור בניו יורק לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בספטמבר. על פי דיווחים בהודו, מודי ביקש להיפגש עם נתניהו כדי לקדם שיתופי פעולה כלכליים וביטחוניים בין המדינות. ישראל מעוניינת מאוד לחזק את יחסיה עם הודו, שאמנם תומכת באופן מסורתי בעמדה הפלסטינית (הודו הצביעה בעד הקמת ועדת החקירה הבינלאומית למבצע "צוק איתן"), אך הממשלה הנוכחית שלה מסתמנת כפרו-ישראלית.

לאחרונה בחרה הודו לרכוש מישראל טילים מונחים נגד טנקים מסוג "ספייק", הנקראים בעברית "גיל". בכך דחתה הודו הצעה מתחרה לרכוש את טילי "ג'אוולין" האמריקניים, למרות לחצים מצד ארצות הברית. גורם ביטחוני בהודו הודיע כי ארצו תרכוש לפחות 8,000 טילים ויותר מ-300 משגרים בעסקה ששווייה 525 מיליון דולרים. ה"גיל" הוא טיל מסוג "שגר ושכח" הנישא על ידי כוחות חיל רגלים ומסוגל להינעל על מטרתו עוד לפני השיגור. חברת רפאל הישראלית היא המייצרת את הטיל, אולם היא סירבה להגיב לדיווח.

ממשלתו של מודי שהוקמה השנה מעוניינת להעצים את היכולות הצבאיות של המדינה על רקע חיכוך גובר בגבול עם סין וחילופי אש עם פקיסטן בחבל קשמיר. "הביטחון הלאומי הוא הדאגה העליונה של הממשלה", ציטט הגורם את שר הביטחון של הודו, ארון ג'ייטלי, שאמר את הדברים למועצת הרכש הצבאי שהחליטה על העסקה. "יש להסיר בזריזות את כל החסמים וצווארי הבקבוק בתהליך הרכישה על מנת שלא תתעכב".

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully