וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרישום שחושף: ניר קיבל מהעירייה פרויקטים בעשרות אלפים

19.12.2014 / 8:11

הוראות תשלום של עיריית רמת גן, שהגיעו לידי וואלה! חדשות, מראות את פירוט הסכומים שהעבירה עיריית רמת גן לחברת הפרסום של נמרוד ניר, שלפי החשד נעזר בחברו, ראש העיר זינגר, כדי לקבל עבודות ללא מכרז

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס

יותר מ-60 אלף שקלים בעבור פרסום בעיתונות מודפסת, 10,655 שקלים בעבור משאבי אנוש, חינוך והנדסה, 2,360 שקלים שולמו על קמפיין פרסום בעבור הופעת כליזמרים, ו-5,900 שקלים בעבור פרסום פסטיבל רמת גן: כל אלו הן רק חלק מן העבודות שהנפיקה לכאורה עיריית רמת גן לטובת חברת "דה בריף" בבעלותו של נמרוד ניר, פרסומאי ובנה של ג'ודי ניר מוזס שלום, החשוד במתן שוחד, קבלת דבר במרמה, שוחד בחירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

לידי וואלה! חדשות הגיעו הוראות התשלום שמראות לכאורה כי לאחר הבחירות קיבל נמרוד ניר עבודות מהעירייה ללא מכרז - לאחר שלפי החשד של חוקרי יאח"ה הוא "הריץ" לראשות העירייה את ישראל זינגר. ניר עצמו רץ ברשימת הליכוד למועצת העיר, ואילו זינגר רץ ברשימה נפרדת שזכתה לתמיכת הליכוד.

נמרוד ניר וישראל זינגר. אביב חופי, דרור עינב, עיבוד תמונה
ניר/עיבוד תמונה, אביב חופי, דרור עינב

בעבר הכחיש ניר כי קיבל עבודות מעיריית רמת גן במסגרת תביעה שהוגשה נגד הפעילה החברתית מלכה שור, אך הוראות התשלום מציגות את פרסום הפסטיבל של העיר, את עבודות ה"הנדסה" וה"חינוך", ואת פרסום הפסטיבל בעיתון "ישראל היום" בעבור 63,420 שקלים. הוראות התשלום נמצאות בידי המשטרה, שם חושדים כי ניר, שהתמודד תחילה ברשימתו של זינגר, החל בשלב מסוים "להריץ אותו" לראשות העירייה. בתמורה לכך, על פי החשד, ניר קיבל בלעדיות בעבור שורה של קמפיינים פרסומיים מטעם העירייה ללא מכרז או באמצעות מכרז תפור.

כותרות נוספות בפרשה
החשד לשחיתות בעיריית רמת גן: "הייתה אווירה של פחד"
מכרזים תפורים ובחישה מבחוץ: החשדות בעיריית רמת גן
השחיתות ברמת גן: ראש העיר ישראל זינגר בין החשודים
חשד לשחיתות בעיריית רמת גן: יותר מ-20 עצורים, בהם בכירים

עוד באותו נושא

מכרזים תפורים ובחישה מבחוץ: החשדות בעיריית רמת גן

לכתבה המלאה

הוראות התשלום שהוציאה עיריית רמת גן לחברת "דה בריף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלכה שור, פעילה חברתית ברמת גן, היא זו שהגיעו לידיה הוראות התשלום. כשתהתה לפשר הבלעדיות שקיבל נמרוד עבור פרסום העירייה, הוא תבע אותה והכחיש כי קיבל כספים כלשהם מהעירייה. בעודה מתכוננת למשפטה מול ניר, הגיעו לידיה אותן הוראות תשלום – ומשם למשטרה שפתחה בחקירה סמויה. החשבוניות האמורות מהוות את הראיה המרכזית נגד משרד הפרסום "דה בריף" ונגד נמרוד, שנשלח בינתיים למעצר בית יחד עם זינגר. "השקיפות שלי היא לנגד עיניי", אמרה שור. "כשביקשתי לדעת מה תפקידו בעניין יחצנות חוץ הגיעה התביעה. אני לא כועסת עליו, רק שיסיר אותה".

חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונה שהגיש במשטרה חבר הכנסת לשעבר מהליכוד כרמל שאמה הכהן, שהתמודד על ראשות העיר נגד זינגר והפסיד. בתלונה נטען כי בעיריית רמת גן מקדמים אנשים שאינם עובדי עירייה למשרות בתוך העירייה, בין אם למשרות זוטרות או למשרות מזדמנות, וזאת בניגוד לנוהל התקין ובמה שנראה כמו שוחד בחירות. לפי החשד, חלק מהמשרות ניתנו באמצעות מכרז תפור וחלקן באמצעות מינויי אמון שניתנו על ידי אנשי העירייה. בכמה מאותן עבודות זכה משרד הפרסום "דה בריף".

לפי המשטרה, את ההתמודדות של אחד הצדדים בבחירות לראשות העירייה קידמו בעלי עניין חיצוניים באמצעות תמיכה פוליטית בקמפיין ואף על ידי ארגון חוגי בית. לאחר הבחירות, כך נטען, הגורמים החיצוניים קיבלו את מבוקשם. חלקם התברגו בתפקידים המקורבים - הן לראש העיר זינגר והן באגפים חשובים. כך, למשל, נמצא ששתי עובדות זכו להתברג במשרות מרכזיות בעירייה, כשאחת מהן היא בת זוגו של אחד מבכירי העירייה.

עו"ד ינון סרטל, מסר בשמו של ישראל זינגר: "כל ההתקשרויות של עיריית רמת גן עם נותני שירותים וספקים שונים נעשו בהתאם לכללים ולנהלים, שאף חודדו ושופרו מאז היבחרו של מר זינגר לראשות העיר. על אף הפרסומים הרבים המלווים את חקירת המשטרה, עד עתה נשגב מהבנתנו החשד המיוחס לעיריית רמת גן ולמר זינגר בנושא המוצג בכתבה, אם בכלל קיים חשד כזה. כפי שציינו בעבר, מר זינגר עונה ויענה לכל שאלה שתוצג בפניו על ידי החוקרים, ובסופה של חקירה יתברר לכל, כי רבב לא דבק במעשיו של ראש העיר רמת גן".

עו"ד שרון קלינמן, בשמו של נמרוד ניר, סירבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully