וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילת להב"ה ששוחררה ממעצר: "זה ארגון קדוש"

19.12.2014 / 3:20

שרה, תושבת ירושלים בת 26, שוחררה לאחר שנעצרה בחשד להסתה לאלימות ולגזענות במסגרת פעילות הארגון. "גופשטיין הוא אדם מדהים. למה נטפלים אליו ולא לאחרים, כמו חברי כנסת?"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בירושלים שחרר אתמול (חמישי) שישה מעצורי ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), שהיו חשודים בהסתה לגזענות ולאלימות, והאריך את מעצרם של מנהיג הארגון, בנצי גופשטיין, ושל שני פעילים נוספים, עד להיום. ביום רביעי, שוחררה שרה, בת 26, פעילת להב"ה שנעצרה גם היא, ובדיון על הארכת מעצרה שנערך בבית המשפט המחוזי בעיר, התייחס השופט לגופשטיין ולשני הפעילים הנוספים שהוארך מעצרם, ואמר כי קיים חשד סביר שהשנים ביצעו את המעשים המיוחסים להם. עם זאת, אם לא תהיה התפתחות דרמטית בחקירה עד לרגע הארכת המעצר, השלושה צפויים להשתחרר לבתיהם.

שרה, ששוחררה שלשום, היא תושבת ירושלים שנעצרה בגל המעצרים של משטרת מחוז ש"י, שאמונה על חקירת פעילות הארגון. לדבריה, עד עכשיו היא מתקשה להבין מה חיפשה המשטרה דווקא אצלה. "לא ברור לי מה המשטרה רצתה ממני", סיפרה לוואלה! חדשות. "בעיקר רצו ממני פרטים על ארגון להב"ה. הם עצרו אותי בגין הסתה לאלימות, אבל לא קיבלתי פרטים על מתי קראתי לגזענות ובאיזה אמצעים. לא יום, לא שעה. שום דבר. אמרו לי רק שאלה החשדות נגדי ונגד להב"ה". לדברי שרה, במהלך החיפוש בדירתה המשטרה מצאה את חולצת הארגון בלבד.

עוד בנושא:
מנהיג להב"ה יישאר במעצר: "במקום פרס, שמו לי אזיקים"
ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ותשעה מפעיליו נעצרו
הצתת בית הספר הדו-לשוני: כתב אישום נגד 3 פעילי להב"ה

בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
גופשטיין בהארכת מעצרו, השבוע/נועם מושקוביץ

במחוז ש"י של המשטרה עדין סמוכים ובטוחים כי הראיות המצויות בידם יובילו להגשת כתב אישום, לפחות נגד גופשטיין. בחומרי החקירה, מלבד הפוסטים ברשתות החברתיות מטעם הארגון, כמו גם בתפוצה נרחבת באפליקציית ההודעות "וואטסאפ". לדבריו גורם במשטרה, בכל פעילויות הארגון שכללו עבירות על החוק, היו הפעילים במקום ובאופן גלוי. המשטרה תמשיך לחקור ותוך מספר ימים לדבריהם יגובש כתב אישום נגד גופשטיין וככל הנראה כנגד פעילים נוספים.

שרה סיפרה כי היא ראתה את פעילותו של גופשטיין ורעייתו, והחליטה לתרום את חלקה, לדבריה, "לפעילות הברוכה". "אני מאוד קשורה לארגון בלב", סיפרה. "זה ארגון קדוש שפועל כחוק כדי לעזור לבנות שיוצאות עם אנשים שהם לא יהודים. הוא גם עוזר להן מבחינת נפשית, וגם מחזק את הגאווה היהודית. זה דבר מדהים, ואני לא מבינה מה לא חוקי בזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנשי ארגון להב"ה מובאים להארכת מעצר בבית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
עצורי הארגון בדיון בעניינם בבית המשפט בירושלים/נועם מושקוביץ

לגבי החשדות שהופנו נגדה בגין הסתה לאלימות, אמרה: "אני רוצה הוכחה שלהב"ה קשורים לאלימות. אני לא מאמינה שזה נכון, כל הזמן אומרים לנו לפעול על פי החוק והם (המשטרה) מנסים לתקוע לנו מקלות בגלגלים. בחיים הארגון לא פועל בצורה אלימה ולא על פי החוק, אנחנו בעד חיי אדם ואין לנו שום עניין לפגוע באף אחד. אנחנו לא מאיימים ולא מזהירים, אין לנו שום רצון לעשות את זה. אנחנו פועלים עם הבנות, משתדלים לחזק אותן ולתת להן את הגישה הנכונה כדי להגיש תלונה למשטרה".

לדבריה, אין בהתבטאויותיו של גופשטיין שנאה לזרים או כל דבר הגובל בכך. "אין לבנצי שנאה לזרים. הוא לא אישיות ציבורית ואני לא מבינה למה נטפלים אליו ולא לאחרים כמו חברי כנסת", אמרה בהתייחסה לחברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד). "אני חושבת שיש כאן אפליה. הוא אדם מדהים, והוא ואשתו עושים המון למען רבים ובשקט. אני מאוד מעריכה את הפעילות שלהם, ומתוך ההערכה הזו ואהבת ישראל פניתי אליהם ושאלתי אם הם צרכים עזרה ואני משתדלת לעשות כמיטב יכולתי".

שרה התייחסה גם למשנתו של הרב כהנא, והתייחסה לפתרונותיו עבור המשבר הישראלי-פלסטיני. "הרב כהנא כתב הרבה מאמרים חכמים ברוח שרוצה שיהודים וערבים לא ייפגעו", אמרה. "היו לו דרכים נכונות. הדרך של 'שלום עכשיו' נכשלה, ערבים ויהודים נהרגו, וצריך לנסות דרך אחרת כמו הדרך של הרב כהנא, כך שהערבים, עם עזרה כספית, יעזבו וילכו למדינות אחרות".


על אף נחישותה של משטרת ש"י בחקירת פעילותו של הארגון, שרה הדגישה שהדבר לא יוציא את הרוח ממפרשיה. "אני אמשיך בפעילות והמשטרה תיאלץ להתמודד עם זה", אמרה. "מאוד חבל שבמקום לשתף פעולה הם מתנכלים אלינו".

עורכי הדין של העצורים, איתמר בן גביר ואביחי חג'בי, התייחסו לשחרורם של רוב העצורים כאל "מסר ברור לטובת חופש הביטוי". "אנו סבורים כי מדובר במעצר בלתי חוקי שמקומו במדינות טוטליטריות שבהן מעצר הוא מנוף של כוח לסתימת פיות", אמרו. "מלכתחילה לא היה מקום למעצר החשודים ועל פרקליטות המדינה והמשטרה להפסיק להפלות לרעה אנשי ימין".

גם עו"ד אוריאל נזרי המייצג חל מהחשודים, הביע את דאגתו מהמעצר בידי המשטרה. "כמשפטן, כאזרח וכאדם, אני מודאג מעצם המעצר", אמר. "אני פונה למבקר המדינה, כבוד השופט בדימוס יוסף שפירא וליושבת ראש גוף הפיקוח על הפרקליטות, כבוד השופטת בדימוס הילה גרסטל, לחקור את נסיבות המעצר בתקופת בחירות, ללא בסיס אמיתי, של פעילים פוליטיים בניגוד לחופש הביטוי. התנהלות גורמי אכיפת החוק בפרשה מעלה שאלות קשות ואין לתת למעצר זה לחלוף משל היה אירוע רגיל, יש לחוקרו אף על ידי מח"ש. לגופם של דברים יצוין, כי אין ממש בחשדות כלפי מרשיי, הן לאור דבריו של בית המשפט המחוזי בעניין והן ככלל. ככול שיש מי שמעוניין לשנות את מעמדו של חופש הביטוי בישראל, הרי שיש לעשות כן בחקיקה אשר תעמוד בדרישות חוקי היסוד ולא באמצעות מעצר".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully