וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגנו של מנהיג דאעש נהרג בתקיפות בעיראק"

גורמים בפנטגון דיווחו כי במהלך תקיפות אוויריות שביצע חיל האוויר האמריקני בעיראק בשבועות האחרונים, נהרג גם ראש אגף המבצעים של הארגון ומושל הארגון באזור מוסול. רמטכ"ל ארה"ב: "זה יפגע ביכולות הפיקוד שלהם"

מנהיג דאעש מדבר: "הרי געש של ג'יהאד יתפרצו בכל מקום". צילום מסך
מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית", אבו בכר אל-בגדאדי/צילום מסך

רמטכ"ל צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, אמר אתמול (חמישי) כי מפקדים בכירים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נהרגו בהפצצות של כוחות הקואליציה בשבועות האחרונים בעיראק. בריאיון עם העיתון וול סטריט ג'ורנל האמריקני אמר דמפסי כי הם נהרגו במסגרת הרחבת המבצע נגד הארגון הקיצוני ולקראת מתקפה שמתוכננת לשנה הבאה. דמפסי לא פירט את זהותם, אך גורמים בפנטגון מסרו כי מדובר באחד מסגניו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי.

לדבריו של דמפסי, חיסולם נועד לפגוע ביכולת של הארגון הקיצוני להוציא לפועל מתקפות, לחמש את לוחמיו ולממן את מבצעיו. "זה יפגע ביכולות הפיקוד והשליטה שלהם", הדגיש הגנרל. "הם היו מטרות בעלות ערך גבוה, בקרב ההנהגה הבכירה של דאעש".

מסע הכיבוש של דאעש || ידיעות נוספות
אישום: פעל להקמת חוליה של דאעש ביהודה ושומרון
תיעוד קשה: 230 גופות התגלו בקבר אחים בסוריה
דאעש הוציא להורג 150 נשים שסירבו להינשא ללוחמיו

הרמטכ"ל דמפסי: "ייתכן שאמליץ להציב כוחות קרקעיים נגד דאעש". רויטרס
"הם טוענים שהם מדינה, אבל הם לא". הגנרל מרטין דמפסי/רויטרס

בהמשך הריאיון תיאר דמפסי את צורת הלחימה שמנהלים ארה"ב וכוחות הביטחון של עיראק נגד הארגון. לטענתו, "אין מדובר במלחמה נגד מדינה, אלא ברשת של לוחמים חמושים, בדומה למלחמה הקודמת בעיראק". דמפסי הוסיף כי "הם לא מדינה. הם אמנם טוענים שכן, אבל הם לא. הם רשת, ולכן יש מקורות מימון, אמצעים לוגיסטיים ומנהיגים".

על פי גורמים בפנטגון, בתקיפות האוויריות שבוצעו בין ה-3 בדצמבר ל-9 בדצמבר, נהרג עבד אל-בסיט, שהיה ראש אגף המבצעים של הארגון בעיראק, וחאג'י מועתז, ששימש סגן בכיר של מנהיג "המדינה האיסלאמית" אבו בכר אל-בגדאדי. עוד מסרו הגורמים כי בסוף חודש שעבר חוסל רדווין טאליב, שכיהן כמושל מטעם הארגון במוסול, שבצפון עיראק. לטענת גורמים אחרים, פרט לשלושת הבכירים נהרגו בתקפיות אוויריות מפקדים נוספים מדרגי הביניים וכי כבר ניתן לראות את הפגיעה שספג מערך הפיקוד של דאעש בעיראק.

(עדכון ראשון: 18.12.14, 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully