וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שחושב שאפשר לטלטל חטיבה ושזה לא יכאב - טועה"

19.12.2014 / 0:45

קצינים בגבעתי סיפרו על אווירה קשה בחטיבה בעקבות חשיפת הפרשיות, וחקירת המח"ט באזהרה: "קשה לעכל את מה שקורה". לכך מצטרפת גם ההחלטה של גנץ למנות למח"ט מחליף שאינו מגבעתי, דבר שמתפרש כאי-אמון בקציני החטיבה

צילום: שלומי גבאי, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל

(צפו: עורך הדין של מג"ד צבר על החלטתו של מרשו לצאת לחופשה)

התחושות הקשות בחטיבת גבעתי בחודש האחרון, נוכח החשדות למעשים פליליים, הגיעו אתמול (חמישי) לשיא לאחר שהמשטרה הצבאית זימנה את מפקד החטיבה אלוף-משנה עופר וינטר לחקירה תחת אזהרה.

לדברי קצינים בחטיבה הסגולה, ישנה אווירה קשה על אף האמון שנותנים במח"ט ובמפקד גדוד צבר, סגן-אלוף לירן חג'בי החשוד בין היתר בהטרדה מינית של שתי פקודות. "מי שחושב שאפשר לטלטל חטיבה, והיא תגיד שזה לא כואב לה, טועה", כך אמר לוואלה! חדשות קצין בחטיבה. "יש לזה המון משמעויות, מדובר במפקדים שהובילו לוחמים בקרב במבצע 'צוק איתן'. קשה לעכל את מה שקורה כאן". גורם צבאי אחר בחטיבה אמר כי "יש כאן רצף של מקרים חמורים, שהחיבור ביניהם מעלה שאלות קשות מאוד - גם אם לא מדובר בעבירות פליליות".

עוד ידיעות בנושא צבא וביטחון בוואלה! חדשות
תיעוד: חייל גונב רכוש במהלך חיפוש במשאית של פלסטיני
וידאו נדיר: צה"ל מטפל במורדים שנפצעו בסוריה
חמאס קיים תרגיל צבאי: "הגדול ביותר מאז 'צוק איתן'"

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס אתמול לטלטלה בגבעתי ואמר: "צה"ל הוא צבא שפועל על פי נורמות וערכים המחייבים את חייליו ומפקדיו, וימצה עד תום כל חקירה שמתקיימת בנוגע להתנהלותם של קצינים בו". לדבריו, "גם אם נחקר מקרה כזה או אחר, חמור על פי החשד ככל שיהיה, מדובר ביוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. מפקדי צה"ל בכל הדרגות הם ערכיים ומוסריים, ומבצעים את שליחותם במסירות".

הרמטכ"ל בני גנץ בתרגיל חטיבתי של גבעתי, יוני 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ בתרגיל חטיבתי של גבעתי, יוני 2012/דובר צה"ל

הדברים הללו מתייחסים לשורת אירועים שמקורם בגדוד צבר בפיקודו של סא"ל חג'בי. פרט לחשד נגד חג'בי עצמו, עלו חשדות להטרדה מינית של מפקד מחלקה בשני חיילים, לגניבות נשקים ולהסתרת הנזק של נגרם לג'יפ הממוגן שבו נהג מפקד הגדוד בלי שהיה מורשה.

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
אל"מ וינטר/שלומי גבאי

המח"ט שנחקר אתמול הדגיש בפני החוקרים כי כל המידע שהיה ברשותו הועבר לדרגים בכירים. סא"ל במיל' עו"ד עודד סבוראי, המייצג את אל"מ וינטר מטעם הסנגוריה הצבאית, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "כל מה שעופר ידע עבר הלאה. שום דבר לא נשאר על שולחנו. הכול טופל". מקורביו של מח"ט גבעתי מתעקשים, "הוא לא טייח בשום צורה אף מידע שהגיע לידיו. האם את הכול הוא ידע? צריך לתת לחוקרים לחקור. הוא בעד החקירה והוצאת האמת החוצה".

"מצפה שהחקירה תסתיים במהירות"

בתום החקירה, התקשר המח"ט למפקד פיקוד דרום אלוף סמי תורג'מן ועדכן אותו על שנחקר באזהרה. "אני רואה חשיבות עליונה בחקירה, ואני משקיע את כל כולי באימון החטיבה למערכה הבאה", אמר וינטר. לזכותו של וינטר יאמר כי בעניין המ"מ, שעל פי החשד הטריד מינית שני לוחמים, נשאל וינטר לפני כשבועיים והשיב: "לא טייחתי. הכול טופל".

סא"ל חג'בי, שהציע לחוקרי מצ"ח להיבדק על ידי מכשיר פוליגרף כדי לתמוך בגרסתו שלפיה לא נישק חיילת ללא הסכמתה, לא נחקר היום. סנגורו, אל"מ אשר הלפרין, מסר הערב "אני מצפה שהחקירה תסתיים במהירות כדי שהפרקליטות הצבאית תוכל לבחון את הראיות ולקבל החלטות משפטיות וענייניות בתיק".

לאי-הנוחות, שנובעת מההתפתחויות האחרונות בגבעתי, מצטרפת החלטת הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ למנות את אל"מ ירון פינקלמן למפקד חטיבת גבעתי בקיץ הקרוב. ההחלטה למנות את פינקלמן, מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, וקצין שגדל בצנחנים, התפרשה בחטיבה הסגולה כהבעת אי-אמון בקצינים שגדלו בה. כעת, יש מי שטוען בפיקוד דרום כי החלטת הרמטכ"ל קשורה לתחקירי לאירועים האחרונים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 18.12.14, 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully