וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירי אירופה מתחייבים: חמאס יישאר ברשימת ארגוני הטרור

18.12.2014 / 21:10

בפגישה שקיימה עם השגרירים בתל אביב ביקשה ח"כ ציפי לבני לוודא שמעמד הארגון לא ישתנה. השגרירים מצדם אמרו שיפעלו לתקן את הליקוי הטכני שעמד ביסוד פסיקת בית הדין האירופי והבהירו כי מבחינה מהותית אין כל שינוי

אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
"רשימת הטרור השחורה - המקום הראוי לו". אנשי חמאס בעזה/רויטרס

שגרירי מדינות אירופיות בישראל מתחייבים לא להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור: לאחר הסערה שעוררה אתמול החלטת בית הדין האירופי, נפגשה היום (חמישי) ח"כ ציפי לבני (התנועה) עם שגרירי מדינות האיחוד ודרשה מהם לוודא שמעמדו של חמאס כארגון טרור לא ישתנה. השגרירים בתגובה התחייבו לפעול לתיקון הליקוי הטכני שעמד ביסוד פסיקת בית המשפט, והבהירו כי מבחינה מהותית אין כל שינוי במעמד הארגון.

בפגישה עם השגרירים האירופים בתל אביב אמרה לבני כי "נדרשת פעולה מידית של האיחוד האירופי ושל מדינות אירופה מול בית הדין האירופי, על מנת להחזיר את חמאס לרשימת הטרור השחורה - המקום הראוי לו". לבני אמרה כי העובדה שההחלטה מתבססת על ליקוי טכני אינה מפחיתה את הסיכון הגלום בה, וקראה לכל מדינות אירופה לפעול במהירות לתיקון המצב.

עוד בוואלה! חדשות:
נחשפו הקלטות שולה זקן ואולמרט: "סידרתי לך 10 אלף דולר"
"לא ישתיקו אותי": צפו בבנט בנאום עצבני במיוחד
סערה בגבעת זאב: נאסר על אבות לצפות בבנותיהם בטקס חנוכה

השגרירים מצדם הבהירו כי החלטת בית הדין היא על רקע טכני ופרוצדורלי בלבד, ושזו אינה משנה את עמדת האיחוד כלפי חמאס. האיחוד האירופי הכריז רשמית על חמאס כארגון טרור כבר בשנת 2001 ולא שינה מאז את מדיניותו. בנוסף, אמרו השגרירים כי האיחוד דבק בעקרונות הקוורטט לפיהם על כל ממשלה פלסטינית להכיר בישראל ולהימנע לחלוטין מטרור ואלימות.

אתמול קיבל בית הדין לצדק של האיחוד האירופי עתירה הדורשת להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד בשל טענה ולפיה ההחלטה המקורית בעניין הסתמכה על פרוטוקול שאינו תואם את כללי האיחוד. לאחר ההחלטה הבהיר משרד החוץ של בריטניה כי "ההחלטה היא טכנית בלבד, ואין משמעותה שינוי בעמדת בריטניה או האיחוד האירופי כלפי חמאס".

גם בקנדה לא היו מרוצים מההחלטה. שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד, אמר הלילה כי ממשלתו קוראת לאיחוד האירופי להכניס חזרה ובאופן מידי את חמאס לרשימת ארגוני הטרור. "אנחנו מאוד מודאגים מהחלטת האיחוד", אמר.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

ציפי לבני בישיבת סיעה של התנועיה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
"נדרשת פעולה מידית". ציפי לבני/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully