וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה סייע למשפחת מהגרים תמורת מימון בחירות

הניו יורק טיימס דיווח כי אשת עסקים מאקוודור, שעליה נאסר להיכנס לארה"ב אחרי שזייפה אשרות כניסה, הורשתה לשוב אליה אחרי שמשפחתה מימנה את קמפיין הבחירות של אובמה ובשל לחצים שהופעלו על שרת החוץ דאז הילרי קלינטון

הילרי קלינטון בפאנל בנושא העצמה נשית של הבנק העולמי, מאי 2014. רויטרס
דובר מטעמה הכחיש "יחס מיוחד" למשפחת איסאיס. הילרי קלינטון/רויטרס

ממשל אובמה ביטל איסור כניסה לארה"ב לאשת עסקים אקוודורית עשירה שתרמה עשרות אלפי דולרים לקמפיין הבחירות של המפלגה הדמוקרטית – כך דיווח היום (חמישי) הניו יורק טיימס. על פי גורמי ממשל, אסטפניה איסאיס לא הייתה יכולה להיכנס לשטחי המדינה לאחר שנתפסה מזייפת אשרות כניסה לארה"ב עבור עוזרות בית מדרום אמריקה. על פי הדיווח, האיסור הוסר בזמן כהונתה של שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון במטרה לאפשר לאיסאיס לעבוד עם תורם הקרוב לממשל.

ההחלטה הייתה אחת מיני רבות שקיבל ממשל אובמה בשנים האחרונות בנוגע למשפחת איסאיס, שמואשמת על ידי ממשלת אקוודור בקניית חסינותה מוושינגטון באמצעות כספים ששדדה מבנק במדינה. המשפחה, שנחקרה על ידי הרשויות הפדרליות בחשד להלבנת כספים ובעבירות הקשורות להגירה, תרמה מאות אלפי דולרים לקמפיינים פוליטיים שונים בשנים האחרונות, ובתמורה קיבלה יחס מועדף מהדרגים הבכירים ביותר בממשל האמריקני, בהם מהסנאטור הבכיר של מדינת ניו ג'רזי רוברט מננדז וממחלקת המדינה.

יו"ר ועדת החוץ של הסנאט רוברט מננדז. AP
הפעיל לחץ על מחלקת המדינה. הסנאטור רוברט מננדז/AP

על פי הגורמים, ממשל אובמה אפשר לרוברטו, אביה של אסטפניה, ולדודה וויליאם, להישאר בארה"ב וסירב להסגיר אותם לאקוודור, שם הם נשפטו ב-2012 בהיעדרם לשמונה שנות מאסר. הם הורשעו בכך שגרמו לבנק שניהלו לפשוט רגל ואז הציגו מאזנים שקריים כדי להרוויח מהכספים שהושקעו בהצלתו מקריסה. לטענת ממשלת אקוודור, התרמית שלהם עלתה למדינה 400 מיליון דולר.

בנוסף לכך, באותה שנה הפצירו הסנאטור מננדז ואנשיו במחלקת המדינה וראש הסגל של קלינטון דאז שריל מילס לאפשר לאסטפניה להיכנס לארה"ב ולבטל את האיסור – על אף שמשפחת איסאיס, שתרמה לו ולפוליטקאים נוספים כספים רבים, לא מתגוררת במדינתו אלא בפלורידה. אחרי הבקשות החוזרות ונשנות, נענו בממשל אובמה לבקשה, בזמן שעשרות אלפי דולרים של תרומות ממשפחת איסאיס זרמו לקמפיין הבחירות של אובמה. רק באותה שנה, שבה נערכו הבחירות לנשיאות ובסופן זכה אובמה בכהונה נוספת, קיבל הנשיא 100 אלף דולרים מהמשפחה.

ניק מריל, דובר מטעמן של קלינטון ושל מילס, הכחיש כי המשפחה קיבלה יחס מועדף ממחלקת המדינה. "ישנם תהליכים ברורים וקבועים בנושאים מסוג זה. לא יותר, לא פחות", הסביר מריל. מילס לא אמורה למלא תפקיד רשמי בקמפיין הפוטנציאלי של קלינטון ב-2016, אבל בכל מקרה היא אמורה לשחק תפקיד חשוב מאחורי הקלעים בתור יועצת של קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully