וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בגבעת זאב: נאסר על אבות לצפות בבנותיהם בטקס חנוכה

18.12.2014 / 17:48

מנהל בית ספר ממלכתי-דתי הודיע להורים כי הטקס לכבוד החג יתקיים בנפרד לבנים ולבנות. הורים זועמים פנו להנהלה בדרישה לבטל את ההחלטה: "הסיבות הן דתיות על גבול הפנאטיות"

אילוסטרציה תלמידים. ShutterStock
"לא מדובר בחינוך תורני"/ShutterStock

הורים לילדים בבית הספר הממלכתי-דתי "ממ"ד אתרוג" בגבעת זאב שמצפון-מערב לירושלים נדהמו אמש (רביעי) לקרוא את המייל שקיבלו ממנהל בית הספר. המנהל, דביר שפרן, הסביר להורים שהטקס לכבוד חג החנוכה יתקיים במתכונת נפרדת לבנים ובנות, ולדבר יהיו השלכות על בני המשפחה. "בשעה 18:30 תתקיים הופעת כיתות א'-ו' בנות באולם (ההופעה לאימהות ובנות בלבד) כשבמקביל האבות, הבנים והאחים יסיירו בשעה זו בתערוכת התמרורים והסביבונים וייהנו מסרטונים", כתב שפרן להורים. בהמשך, כתב כי "בשעה 19:30 תתקיים הופעת כיתות א'-ו' בנים באולם כשבמקביל האימהות, הבנות והאחיות יסיירו בשעה זו בתערוכת התמרורים והסביבונים וייהנו מסרטונים".

בית הספר מונה 400 תלמידים ומקבל אליו תלמידים השייכים לזרמים דתיים שונים. חלק מההורים מספרים כי מאחר שהאוכלוסייה הדתית לא הומוגנית, קבוצת ההורים "המחמירים" מבחינה הלכתית גורמת להקצנה מצד ההנהלה ועקב כך לסכסוכים בין ההורים. "לפני עשרה ימים מנהל בית הספר הודיע לנו על פסטיבל שירים לכבוד חנוכה, ומאחר שהאולם לא יכול להכיל את כל ההורים הוחלט לחלק לכיתות בנות מא'-ו' ולאחר מכן לכיתות הבנים. הבנו את מגבלת המקום, אבל לא לעניין שמפרידים בין הורים לבין ילדיהם רק מכיוון שהילדות והילדים שרים", סיפרה ג', אם לילדה בבית הספר.

היא הסבירה כי לאחר שהתלוננו בפני ההנהלה, חזר בו במעט המנהל והבהיר כי רק על אבות ייאסר לצפות בבנותיהן בטקס. "פנינו כמה הורים למנהל בדרישה שתבוטל רוע הגזירה. קיבלנו הבהרה מהמנהל שאימהות תוכלנה לראות את בניהן, אבל האבות עדיין צריכים להיות בחוץ כשהבנות שרות. כמובן שהסיבות הן דתיות על גבול הפנאטיות. כיתות הלימוד בבית הספר לא מעורבות אמנם, אבל לא מדובר בחינוך תורני".

עוד בוואלה! חדשות:
פוטין: אנחנו לא במשבר, נתאושש בתוך שנתיים
אולמרט לבית המשפט: "מודע להשלכות של אי מתן עדות"
תיעוד: חייל גונב רכוש במהלך חיפוש במשאית של פלסטיני

ההתנחלות גבעת זאב. רויטרס
גבעת זאב/רויטרס

גם י', אם לילדה הלומדת בכיתה א' בבית הספר, מספרת כי הוראתו של המנהל עוררה את חמתם שלה ושל בני משפחתה. "הילדה רק בכיתה א', איפה פה שירת בנות? אני לא מבינה. זה קיצוני, ואנחנו בית ספר ממלכתי דתי, לא משהו אחר. מה יכול להיות לא תמים בילדה בכיתה א' ששרה?", תהתה בזעם. "גם מבחינת ההלכה הגבלת שירת נשים בפני גברים היא מגיל 12 ומעלה, אבל אנחנו מדברים על ילדות קטנות. גם אם יש בנות מכיתה ו' במקהלה, הן אפילו לא בנות מצווה וברגע ששרים במקהלה ההלכה מתירה גם את זה. מדובר בהקצנה לא ברורה של הלכה לא ברורה. המנהל עשה את זה באישון לילה, לא היה לנו זמן להגיב לזה בכלל. כולם מאוד נסערים מהסיפור הזה".

לטענתה של י', לא רק בבית הספר הזה מתרחשת הקצנה דתית, לשיטתה, אלא גם במוסדות חינוך נוספים. היא טענה כי רק בשבוע שעבר גננת באחד מגני הילדים הציבוריים לקהל הדתי ביקשה מאבותיהם של הילדים שלא להגיע למסיבת החנוכה בשל השתתפות של בנות בה. "אנחנו למעשה שבויים פה, כי אין לאן ללכת", אמרה. "המועצה לא מאפשרת לנו להירשם ביישובים אחרים כי כביכול יש פה מענה לציבור הדתי בבית הספר הממלכתי-דתי, אבל בגלל שיש רק את זה אז הם כל הזמן הולכים ומחמירים. אנחנו לא חינוך תורני או חרדי - מדוע בעלי לא יכול לשמוע את הבת שלו שרה? אנחנו פשוט מזועזעים מזה, זה פשוט נורא ואיום".

מנהל בית הספר סירב להגיב לכתבה והפנה את וואלה! חדשות לקבלת תגובת משרד החינוך.

ממשרד החינוך נמסר כי הנושא ייבדק.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully