וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לבית המשפט: "מודע להשלכות של אי מתן עדות"

18.12.2014 / 14:42

לבקשתו של תובע הפרקליטות, עו"ד אורי קורב, התייחס ראש הממשלה לשעבר להחלטתו שלא להעיד בתיק טלנסקי, ולא ויתר על "עקיצה" לשופט. "פרקליטי הגיע למסקנה שאין מקום שאעיד וקיבלתי את דעתו"

אהוד אולמרט בדיון בערעור בתיק הולילנד, בית משפט העליון. נועם מושקוביץ
"אין מקום שאעיד". אהוד אולמרט/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס היום (חמישי) במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים להחלטתו שלא להעיד במסגרת תיק טלנסקי, שנפתח בחודש שעבר מחדש. "עו"ד רוזובסקי (אייל רוזובסקי, פרקליטו של אולמרט – ג"ג) שוחח איתי והסביר לי מה עמדתו, וזאת לאחר שניתח ארוכות וממושכות את עדותה של עדת המדינה (שולה זקן – ג"ג) ועבר על כל הפרקים", אמר אולמרט, שסיפק את ההצהרה לבקשתו של התובע מטעם המדינה, עו"ד אורי קורב. "הוא הגיע למסקנה שהוא חושב שאין מקום שאעיד וקיבלתי את דעתו. אני מודע לכל ההשלכות".

בהמשך דבריו "עקץ" אולמרט את בית המשפט. "אני זוכר את כבודו באופן אישי מסביר אותן (את ההשלכות) גם במשפט הקודם לעד אחר", אמר אולמרט, כשהוא מתכוון בדבריו לשולה זקן, אשר בחרה שלא להעיד במשפט המקורי ולכן קבעו אז השופטים כי לא ניתן לעשות שימוש ביומניה כראיה.

פרשת טלנסקי - עוד כותרות:
זקן בעדותה: "הכסף הלך לבדים עבור החליפות של אולמרט"
זקן בניסיון להביך את אולמרט: "לימד אותי להמר בקזינו"
פרקליטו של אולמרט לזקן: "נערכת שנים לסחוט ממנו כסף"

שולה זקן בבית המשפט המחוזי, ירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
סיפרה כי קיבלה מאולמרט 30 אלף דולר כתוספת למשכורת מהקופה הסודית. שולה זקן/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

בתחילת החודש הודיעו פרקליטיו של אולמרט כי הוא לא יעיד בתיק. הם טענו כי אין צורך להעלות אותו לעדות נוספת, וזאת משום שבמשפט המקורי, שבו הוא זוכה, התקיימו מאות דיונים, אשר כללו גם עדות ארוכה ומפורטת שלו. "לאחר בחינת חקירתה הנגדית של שולה זקן, ההגנה בדעה כי אין בעדותה, ביומנים ובקלטות שהוגשו כדי לשנות מתוצאות פסק הדין שזיכה את אולמרט", הודיע צוות ההגנה. "לפיכך, ומתוך רצון להביא עניין זה לגמר במהירות האפשרית ולמנוע ממר אולמרט עינוי דין נוסף הודיעה ההגנה כי אין היא רואה צורך להעיד אותו פעם נוספת או להביא עדים נוספים".

במסגרת חקירתה הנגדית במשפט שנפתח מחדש לפני כחודש סיפרה שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, כי קיבלה ממנו סכום של 30 אלף דולר כתוספת למשכורתה מהקופה הסודית שהוחזקה אצל אורי מסר. על פי ההערכות, אולמרט לא יעיד בהמשך המשפט משום שהוא מפחד מהחקירה הנגדית של הפרקליטות בנושא, ויתקשה לתת תשובה בנוגע לטיבם של 30 אלף הדולר שהועברו לזקן.

במשפט המקורי השופטים לא קיבלו את הטענה שהכספים בקופה הסודית היו פוליטיים, אולם בהכרעת הדין נכתב כי מדובר בכסף שצבעו בעייתי וכי חסרה הוכחה אחת לטיבו. הקלטות והיומנים שהעבירה הפרקליטות לבית המשפט אמורות לספק תשובה עבור סוגיה זו.

לפניות לכתב גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully