וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: בגלל "נאום המרוקאים" - חקירה נגד מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס

18.12.2014 / 11:22

התביעה בהאג הודיעה כי וילדרס, מנהיג "מפלגת החירות", נחקר בשל נאומו מחודש מרץ, בו אמר כי "יטפל" באוכלוסיית המהגרים מאפריקה. וילדרס: "דיברתי בשם מיליוני אזרחים"

חירט וילדרס, מנהיג הימין הקיצוני וראש מפלגת החירות של הולנד, גוזר כוכב מדגל האיחוד האירופי – בריסל, 20 במאי 2014. רויטרס
וילדרס גוזר את דגל האיחוד האירופי בהפגנה בבריסל בחודש מאי/רויטרס

התביעה הכללית בהאג הודיעה הבוקר (חמישי) כי פתחה בחקירה נגד חירט וילדרס, מנהיג הימין הקיצוני בהולנד. וילדרס עבר שימוע בתחילת החודש ונחקר בעבירות של "הסתה וליבוי שנאה ואפליה" כלפי מהגרים, בשל נאום גזעני שנשא בגנות הולנדים-מרוקנים בעצרת בחירות של "מפלגת החירות".

וילדרס אמר בתגובה כי מדובר בהחלטה "לא הגיונית", משום שלטענתו, הוא רק "אמר את האמת וביטא את מחשבותיהם של מיליוני הולנדים". בנאומו בהאג בחודש מרץ, שאל חירט את קהל תומכיו: "האם אתם רוצים יותר מרוקאים בעיר הזו, ובהולנד בכלל?". הקהל שאג בתשובה: "פחות, פחות, פחות!". וילדרס השיב: "נטפל בזה".

הנאום חולל סערה גדולה בהולנד, ושישה מבכירי מפלגתו של וילדרס התפטרו במחאה. וילדרס אמר כבר בחודש מרץ כי הוא אינו מתחרט על דבריו, משום שלטענתו לא הפר את החוק נגד גזענות. "אין בכוונתי להתנצל בפני איש", הצהיר, "דיברתי אמת".

לקריאה נוספת || כך התרסק הנסיך הזהוב של הימין הקיצוני בהולנד

נשים ממוצא מרוקני מפגינות נגד חירט וילדרס. אמסטרדם, 22 במרץ 2014. רויטרס
מהגרות ממרוקו מציגות את דרכוניהן בהפגנה נגד וילדרס באמסטרדם בחודש מרץ/רויטרס

וילדרס בראיון בישראל: "יש ניגוד בין הברבריות לנאורות"

חרף אמירותיו הגזעניות, וילדרס עדיין נחשב לאחד הפוליטיקאים הפופולריים ביותר בהולנד. מסקר של רשות השידור ההולנדית שנערך זמן קצר אחרי הנאום, עלה כי 64% מהציבור חשבו כי הדברים "אינם מקובלים", אך היתר הסכימו עם תוכן הנאום.

ואולם, מאז התקבלו במשרד המשפטים ההולנדי 6,400 תלונות נגד וילדרס בדרישה להעמידו לדין. ההחלטה לזמן את וילדרס לחקירה התקבלה בתום חודשיים של דיונים במשרדי התביעה בהאג. בהודעת התביעה נאמר כי "פוליטיקאים רשאים להתבטא בצורה רחבה, אך חופש הביטוי עוצר כאשר הוא גובל בעידוד אפליה".

וילדרס בא לישראל בקיץ האחרון ושהה כאן במהלך מבצע "צוק איתן". בחודש אוגוסט הוא התראיין לתכנית הבוקר של רשת. בשיחה עם המגיש, אברי גלעד, תואר וילדרס כידיד ישראל, וסיפר כיצד נקלע לאזעקות בזמן שהותו בארץ.

בשיחה, אמר וילדרס לגלעד כי "התרבות שלנו טובה מתרבות האיסלאם. זה אפילו לא ניגוד תרבויות אלא ניגוד בין ברבריות לנאורות".

ב-2012 עורר אברי גלעד סערה כאשר אמר בתכניתו בגלי-צה"ל כי דת האיסלאם דומה לווירוס והזהיר ממהגרים הנכנסים לישראל. "כן, נכון אנחנו צריכים לראות כמה מקום פנוי יש לנו, אבל בל נשכח שהמתדפקים על דלתותינו שייכים לאסלאם והאסלאם היום הוא המחלה הקשה ביותר המשתוללת בעולם", אמר גלעד בתכניתו "המילה האחרונה. "אני לא רוצה להגיד 'סרטן' מכיוון שזו אמירה נבזית, אבל כרעיון, האיסלאם משתולל בכל העולם, מרעיל את המאמינים בו ומרעיל כל מקום שהוא מגיע אליו. ואנו רואים את זה בכל מקום. כל מוסלמי שנכנס לכאן עשוי להיהפך חלילה לנושא דגל האיסלאם הגלובלי ולכן אנחנו צריכים להיזהר על חיינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully