וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: 230 גופות התגלו בקבר אחים בסוריה

17.12.2014 / 19:17

הקבר ההמוני התגלה בדיר א-זור שבמזרח המדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מדובר במאות בני שבט א-שעיטאת, שנטבחו בידי לוחמי דאעש. עד כה נרצחו כ-900 מבני השבט המתנגד ל"מדינה האיסלאמית"

צילום: סרטון חובבים שהופץ ברשת, עריכה: שניר דבוש, קריינות: לירון בארי

יותר מ-230 גופות נמצאו בקבר אחים בדיר א-זור, שבמזרח סוריה - כך דיווח היום (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם. ככל הנראה ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוא זה שהוציא את האנשים להורג.

ההערכה היא שמדובר בגופות של בני שבט א-שעיטאת – אשר נטבחו בידי חמושי דאעש, כך לפי ארגון הזכויות שמושבו בבריטניה. זו אינה התקיפה הראשונה נגד בני השבט, ואחרי חשיפת קבר האחים היום מגיע מספר ההרוגים מא-שעיטאת בידי ארגון הטרור הסוני ליותר מ-900.

פרט לכמה "כיסי התנגדות", אנשי דאעש שולטים למעשה בכל מחוז דיר א-זור, הגובל בעיראק. גם מעבר לגבול באותו אזור שולטת "המדינה האיסלאמית".

עוד ידיעות על דאעש בוואלה! חדשות
דאעש הוציא להורג 150 נשים שסירבו להינשא ללוחמיו
שופר התעמולה של דאעש – איש הייטק מהודו
סוריה: לוחמי דאעש ערפו ראשי 4 גברים ש"גידפו את אללה"

230 גופות שכנראה נרצחו בידי דאעש התגלו בקבר המוני בסוריה, 17 בדצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
קבר האחים שהתגלה היום בסוריה/צילום מסך, טוויטר

מאגרי הנפט של המחוז הסורי היוו מקור הכנסה משמעותי עבור דאעש. עם זאת, היכולת להניב מהנפט כסף נפגעה בחודשים האחרונים בשל מתקפות הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב. בחודש אוגוסט, כך לפי פעילי זכויות אדם, אנשי דאעש רצחו כ-700 מבני שבט א-שעיטאת, רובם אזרחים תמימים, וזאת בשל המחאה שהביעו על ההשתלטות על שדות הנפט. עדים ידעו לספר על רבים שראשיהם נערפו, שיטת רצח שאופיינית לדאעש. השבט מונה בסך הכל כ-70 אלף בני אדם.

ארגון "המדינה האיסלאמית" נלחם כעת בכוחותיו של הנשיא בשאר אסד באזור עיר הבירה של המחוז, שנקראת אף היא דיר א-זור, בניסיון לכבוש בסיס של חיל האוויר. מדובר באחד המעוזים האחרונים של הממשל הסורי במזרח המדינה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טבח רודף טבח

רק הבוקר נודע שדאעש הוציא להורג כ-150 נשים, בהן נשים הרות, משום שסירבו להינשא ללוחמיו במערב עיראק – כך לפי המשרד לזכויות אדם במדינה. על פי הודעת המשרד, הטבח אירע לאחרונה בכמה מוקדים בעיר פלוג'ה שבמחוז אנבאר. הגופות הושלכו לקבר אחים באחת משכונות העיר.

"הנשים הוצאו להורג בפלוג'ה אחרי שסירבו לנישואי ג'יהאד", נמסר בהודעת המשרד. "בנוסף, משפחות רבות אולצו לעזוב את העיירה אל-וואפא בצפון המחוז, אחרי שמאות תושבים קיבלו איומים על חייהם". עוד נאמר בהודעת המשרד כי "ילדים רבים" מתו במהלך המנוסה של המשפחות לאזורי המדבר.

230 גופות שכנראה נרצחו בידי דאעש התגלו בקבר המוני בסוריה, 17 בדצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
230 גופות שכנראה נרצחו בידי דאעש התגלו בקבר המוני בסוריה, 17 בדצמבר 2014/צילום מסך, טוויטר
סוריה: התגלה קבר אחים ובו לפחות 230 הרוגי דאעש. צילום מסך
סוריה: התגלה קבר אחים ובו לפחות 230 הרוגי דאעש/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully