וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאיחוד? הפגישה החשאית של אלי ישי ואורי אריאל

17.12.2014 / 12:43

חבר הכנסת שהתפלג מש"ס נועד במשך כשעה וחצי בירושלים עם שר השיכון מהבית היהודי, בנוגע לאפשרות שירוצו ביחד בבבחירות הקרובות. הם טרם הגיעו להבנות סופיות

מערכת וואלה!

מנסה לגבש רשימה: ח"כ אלי ישי נפגש אתמול (שלישי) בחשאי עם שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, מהבית היהודי – לראשונה מאז שהודיע על פרישה מש"ס ועל הקמת מפלגה חדשה. בפגישה, שהתקיימה בירושלים ונמשכה כשעה וחצי, נדונו נושאים הקשורים באפשרות לריצה משותפת בבחירות הקרובות, ובהם חלוקת תפקידים ושילוב נשים ברשימה. הצדדים טרם הגיעו להבנות סופיות.

חברו של אריאל לבית היהודי, ח"כ יוני שטבון, שכבר הודיע השבוע שיצטרף למסגרת הפוליטית שמקים ישי, קרא היום לשר השיכון ולחברי מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה - שמהווה חלק מהבית היהודי - לעשות כמותו. "המפלגה תאחד חרדים, דתיים ומסורתיים תחת דגל חברתי ותורני", אמר שטבון. "בואו הביתה למפלגת האחדות החדשה, והצטרפו לאלי ישי. מקומכם אתנו, יחד נישא את בשורת האחדות בין המגזרים, את הרווחה לפריפריה ולשכבות החלשות ואת ערכי התורה ומורשת ישראל".

ישי התפלג מש"ס || כותרות נוספות:
הסתה פרועה ברשת נגד ישי; "הילדים חוששים שיקרה לו משהו"
בשל התפרעויות פעילי ש"ס: תוגברה האבטחה סביב אלי ישי
פרישת ישי: כאב הראש של דרעי התחיל מוקדם מהמתוכנן

אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
מחסומים בדרך לאיחוד. ישי מודיע על פרישתו מש"ס, השבוע/נועם מושקוביץ

חרף המשא ומתן המתקדם שמנהל ישי עם אריאל, ישנם עדיין כמה מחסומים משמעותיים שעלולים לחבל בסיכוייהם להתאחד בבחירות הקרובות. בין היתר, ישנם המגעים שמנהל אריאל עם יו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, בניסיון אחרון למנוע את הפיצול בבית היהודי. המגעים ביניהם צפויים להסתיים עד סוף השבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"70 שנה מקובל אצל החרדים שלא לשלב נשים"

אולם בנט הוא לא המחסום היחיד בדרך לאיחוד האפשרי. הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, אמר כי הוא מתנגד לשילוב נשים ברשימה החדשה לכנסת. מדובר בהצהרה בעייתית לאור העובדה שבמקרה של פיצול מהבית היהודי, ירצה אריאל לשלב ברשימה של ישי את ח"כ אורית סטרוק, חברתו לסיעה.

"זה דבר שאני לא יכול לפסוק בו. זה 70 שנה מקובל אצל החרדים שלא לשלב נשים ויש על כך מקורות בגמרא, ברמב"ם. אז מי שרוצה לעשות מזה עניין גדול שאחר כך יקומו עלינו, למה לנו?", אמר מאזוז בריאיון לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה". לדבריו, "שהאישה תיבחר, כלומר שהאישה תהיה מדברת בשם הציבור, עד עכשיו לא היה, ואנחנו לא רוצים לעשות חדשות, עושה חדשות בעל מלחמות".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully