וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הוציא להורג 150 נשים שסירבו להינשא ללוחמיו

המשרד לזכויות אדם בעיראק דיווח כי לוחמי ה"מדינה האיסלאמית" הרגו את הנשים שהתנגדו ל"נישואי ג'יהאד" עמם בעיר פלוג'ה. הן נקברו בקבר אחים באחת משכונות העיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי הדיווח, 150 נשים נרצחו בפלוג'ה. גופות בעיר בצרה, השנה./מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציא להורג כ-150 נשים, בהן נשים הרות, משום שסירבו להינשא ללוחמיו במערב עיראק – כך אמר אתמול (שלישי) המשרד לזכויות אדם במדינה. על פי הודעת המשרד, הטבח אירע לאחרונה בכמה מוקדים בעיר פלוג'ה שבמחוז אנבאר. הגופות הושלכו לקבר אחים באחת משכונות העיר.

"הנשים הוצאו להורג בפלוג'ה אחרי שסירבו לנישואי ג'יהאד", נמסר בהודעת המשרד. "בנוסף, משפחות רבות אולצו לעזוב את העיירה אל-וואפא בצפון המחוז, אחרי שמאות תושבים קיבלו איומים על חייהם". עוד נאמר בהודעת המשרד כי "ילדים רבים" מתו במהלך המנוסה של המשפחות לאזורי המדבר.

הארגון השתלט על פלוג'ה עוד בחודש ינואר, הרבה לפני שמעשיו המחרידים זכו לתהודה עולמית. מאז הוא מנסה לכבוש את העיר רמאדי, בירת המחוז, אולם למרות מאמציו, מרבית העיר נותרה בידי צבא עיראק. מחוז אל-אנבאר גובל במחוז בגדאד ונפילתו בידי "המדינה האיסלאמית" תשמש עבור הארגון בסיס אסטרטגי למתקפה על הבירה.

מסע הכיבושים של ארגון "המדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
שופר התעמולה של דאעש – איש הייטק מהודו
סוריה: לוחמי דאעש ערפו ראשי 4 גברים ש"גידפו את אללה"
עיר ללא מוצא: זכרונות מהביקור בפלוג'ה // איתי אנגל

צבא עיראק מחוץ לבית משפט של דאעש – סדייה, מצפון לבגדאד. עיראק, נובמבר 2014. רויטרס
כוחות עיראקיים בפשיטה על "בית משפט" של דאעש בחודש שעבר./רויטרס

בסוף השבוע שעבר, נעצר בהודו מנהל בחברת הייטק בבנגלור, שהפעיל חשבון טוויטר מפורסם שהילל את "המדינה האיסלאמית" ופרסם עדכונים שוטפים על פעילות ארגון הטרור. זהותו של האיש, מהדי מסרור ביסוואס, נחשפה בעקבות תחקיר של ערוץ 4 הבריטי. הוא נלכד בביתו כמה ימים אחרי שידור התחקיר, שבו זוהה כמפעיל החשבון "Shami Witness". לחשבון היו יותר מ-17 אלף עוקבים, בהם לוחמי ג'יהאד זרים שהצטרפו לשורות "דאעש" בסוריה ובעיראק.

מהדי, בן 24, הפעיל את החשבון אחרי שעות העבודה; הוא הילל את ארגון הטרור ולעג לאויביו המערביים, ובין היתר, שיתף כמה פעמים את סרטון ההוצאה להורג של פיטר קאסיג. לאחרונה כתב בחשבונו כי "צריך להודות לכורדים שמגייסים לוחמות לשירותיהם, ובמיוחד להודות להם על הנשים שנלכדות בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully