וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשורה של ממש": מחלקת שיקום ראשונה תיפתח בדרום

17.12.2014 / 1:38

בימים אלו נבנית מחלקת שיקום בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שתאפשר בקרוב לתושבי האזור, שכיום מוותרים פעמים רבות על האשפוז היקר במרכז הארץ, לטפל ביקיריהם. "הצורך במערכת שיקומית גובר מיום ליום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים סורוקה בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים אלו החלה הקמת מחלקת שיקום הראשונה בדרום הארץ, שצפויה להתחיל לפעול ולקבל מטופלים בחודש מרץ 2015. המחלקה, שמוקמת בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מהווה בשורה עבור אלפי בני אדם, שנאלצים כיום להרחיק עד מרכז הארץ על מנת לקבל את הטיפול. בראש המחלקה יעמוד יו"ר איגוד השיקום בהסתדרות הרפואית, ד"ר יולי טרגר, ששימש בין היתר סגן מנהל בית לוינשטיין.

"מדובר בבשורה של ממש עבור תושבי הדרום", אמר ד"ר טרגר, שהתייחס גם לעובדה שמשפחות רבות מהדרום מוותרות על הליך השיקום בשל העלויות הכספיות הגבוהות הכרוכות בכך. "החיים שלהם מאד קשים", הסביר ד"ר טרגר, שמכיר היטב את שגרת חייהם של בני המשפחות של המשתקמים כמי שעבד שנים רבות בבית לוינשטיין. "לעתים חולה צריך אותם במהלך היום. הם צריכים לעזוב את העבודה ואת החיים שלהם. זה הורס משפחות, אבל גם במצב של חולה יותר קל זאת נסיעה ארוכה שיוצרת קשיים כלכליים".

לדבריו, "לא מדובר בביקור חד-פעמי - שיקום זאת עבודה של חודשים ושנים. כשהייתי בלוינשטיין ראיתי לא מעט משפחות שלא יכלו להגיע באמצע השבוע, והמטופל היה לבד". ד"ר טרגר הוסיף כי "מיום ליום אנחנו רואים יותר ויותר צורך במערכת שיקומית, האוכלוסייה מזדקנת והרפואה משתפרת. המשמעות היא שאנשים שורדים יותר, אך יחד עם זאת הטיפולים בהם נעשים מורכבים יותר".

עוד בוואלה! חדשות
בן 12 מאשדוד התלונן על כאב ראש, ונמצא מת בחדרו
רכב מבריחי הסמים התהפך, המשלוח במיליונים סוכל
בן 3 נפצע קשה בשריפה בתל אביב, אחותו נפצעה קל

בניית המחלקה תושלם על פי ההערכות באביב הקרוב, אך בית החולים צפוי לקלוט מטופלים למחלקה כבר בין החודשים מרץ-אפריל. בשלב הראשוני תכיל המחלקה 20 מיטות ומערך אשפוז יומי. הציפייה היא להגיע ל-36 מיטות שיקום. יחסית למדינות המערב, ישראל סובלת ממחסור במיטות שיקום וברופאים שיקומיים, ובדרום הארץ הבעיה חריפה אף יותר. המחלקה החדשה שתוקם בדרום על 36 מיטותיה היא רק טיפה בים, אך צפויה להקל על חייהם של מטופלים רבים ובני משפחותיהם.

בפברואר השנה פורסם בתכנית "עובדה" בערוץ 2 סיפורה של סגנית מנהל בית החולים סורוקה, ד"ר ניצה היימן-נוימן. בנה בן ה-17 התמוטט בעקבות דימום מוחי ואושפז בבית החולים. זמן קצר לאחר מכן הוא נפטר, אבל ד"ר היימן-נוימן פתחה במאבק להקמת בית חולים שיקומי בדרום, עבור מי שנמצא במצב דומה לזה של בנה. בני משפחה יהודית-אמריקאית שצפו בתכנית, תרמו חמישה מיליון דולר וקופת החולים כללית, בעלת סורוקה, הקצו סכום דומה להקמת המחלקה.

רוב בתי החולים והמחלקות השיקומיות נמצאים במרכז הארץ ויש כמה נוספים מהם בצפון. בין המוסדות העיקריים לשיקום ניתן למנות את בית החולים השיקומי בתל השומר ברמת גן, בית לוינשטיין ברעננה, מחלקת השיקום בהדסה הר הצופים בירושלים, המרכז הרפואי רעות בתל אביב, המרכז הרפואי השיקומי בנשר, ועוד - אף אחד מהם, כאמור, אינו בדרום הארץ.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully