וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים יפנו לאו"ם? האירועים הבולטים שיקרו היום

אבו מאזן יפנה למועצת הביטחון של האומות המאוחדות בדרישה להכרה בפלסטין, וגם: העיניים נשואות לבורסת מוסקבה, המאבק באלימות נגד עובדי תעשיית המין ועוד

הפלסטינים יפנו לאו"ם?

ג'ון קרי ואבו מאזן במהלך הוועידה של המדינות התרומות לשיקום רצועת עזה המתקיימת בקהיר 12 באוקטובר 2014. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום, למרות המאמצים הדיפלומטיים, המשלחת הפלסטינית צפויה לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להכרה במדינה. זאת, לאחר שנכשלו ניסיונות התיווך והמגעים - בין היתר עם צרפת ועם הממשל האמריקני - במטרה להגיע לנוסח הצעה מוסכם ומרוכך. יועצו של אבו מאזן, נימר חמאד, הבהיר אמש בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית: "נעביר את היוזמה שלנו למועצת הביטחון של האו"ם". אז מועד הדיון עדיין אינו ברור, אבל שר החוץ האמריקני קרי כבר אמר: "בסופו של דבר, זה לא בידי הקהילה הבינלאומית, או בידי אחרים. זה צריך להיקבע על ידי הישראלים והפלסטינים".

תמשיך להתרסק?

שלטים המציגים את שער הרובל, מוסקבה. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום עיני העולם יהיו נשואות לרוסיה, אחרי שאתמול בורסת מוסקבה צנחה במהלך המסחר על אף שהבנק המרכזי במדינה הזניק את הריבית מ-10.5% ל-17%, במטרה לבלום את הקריסה בשערי הרובל. הצניחה החדה בערכו של הרובל הגיעה במקביל לקריסה של יותר מ-40% במחירי הנפט בחודשים האחרונים - מקור היצוא וההכנסה המרכזי של רוסיה. "המצב חמור, לא דמיינו מצב כזה גם בסיוטים הכי נוראיים שלנו", אמר סגן מנהל הבנק המרכזי, סרגיי שייסטוב. והנשיא הכול-יכול? פוטין לא התבטא עדיין בנושא והוא ממשיך ליהנות מאחוזי תמיכה גבוהים בקרב הציבור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

חצי גמר גביע הטוטו

שחקני מכבי חיפה חוגגים לאחר השער הרביעי בדרבי הראשון בסמי עופר (ג'ו הירש). מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה חוגגים לאחר השער הרביעי בדרבי הראשון בסמי עופר (ג'ו הירש)/מכבי חיפה

אתם צריכים לדעת שהיום ייערכו שני חצאי גמר גביע הטוטו בשני מגרשים שונים. במשחק הראשון, ב-19:00 בנתניה, יתמודדו מ.ס. אשדוד ומכבי חיפה, ובשני ב-21:00 יתעמתו באצטדיון המושבה בפתח תקוה מכבי תל אביב והפועל חיפה. גביע הטוטו הוא מפעל מנומנם בדרך כלל, אך לכל אחת מהקבוצות יש סיבה לנסות להשיג את התואר. בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגה, בכל מקרה, לא יצטערו אם מכבי תל אביב ומכבי חיפה יהיו אלה שיעפילו למשחק הגמר, שכן מפגש פיקנטי בין שתי היריבות הגדולות צפוי להביא קהל רב להתמודדות.

המאבק באלימות נגד עובדי תעשיית המין

זונות, רחוב פאטפונג, בנגקוק, תאילנד. Christopher Pillitz, GettyImages
צילום: GettyImages/GettyImages, Christopher Pillitz

אתם צריכים לדעת שהיום הוא היום הבינלאומי למיגור האלימות נגד עובדי ועובדות תעשיית המין. בכמה מקומות בעולם נערכים כינוסים ועצרות לציון היום, שאליהם נהוג להגיע במטריה אדומה. את היום מציינים עובדי תעשיית המין, חבריהם, בני משפחתם ותומכיהם. באתר הרשמי של האירוע נכתב: "חלק הארי של אלימות נגד עובדי מין אינו אלימות נגד עבודת המין, זו גם אלימות נגד טרנסג'נדרים, נגד נשים שחורות, נגד צרכני סמים ונגד מהגרים".

בן גוריון מציג

דוד בן גוריון באספה של מפא"י. לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: אי.פי/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 55 שנים בדיוק, הציג דוד בן גוריון את ממשלת ישראל התשיעית. ולמה אנחנו מזכירים את זה? כי ב-1959, קצת יותר מעשור מהקמת המדינה, לישראל כבר הייתה ממשלה תשיעית, שגם היא לא באמת האריכה ימים, והתפזרה אחרי 23 חודשים, פחות משנתיים מכינונה. בעיצומה של מערכת הבחירות הנוכחית ששיאה יגיע ביום ההצבעה ב-17 במרץ, נראה שגם כשהמדינה הייתה צעירה, יציבות לא הייתה הצד החזק של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully