וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א חשפה ממצאים חריגים: לקראת גילוי חיים על מאדים

גשושית החלל "קיוריוסיטי" מדדה נתונים חריגים של גז מתאן, ומצאה מולקולות אורגניות בדגימת סלע. "עשויים להיות כמה גורמים לכך. נמשיך לעבוד על הפאזל שהממצאים האלה מציגים לנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גשושית החלל של נאס"א "קיוריוסיטי" מדדה נתונים חריגים של הגז האורגני מתאן באטמוספירה של מאדים, וזיהתה מולקולות אורגניות אחרות בדגימת סלע מהכוכב האדום – כך חשפה היום (שלישי) סוכנות החלל האמריקנית. במסיבת עיתונאים שכינסו אנשי הסוכנות, הם הסבירו כי בכך, עשויים המדענים להתקרב באופן משמעותי לגילוי חיים שהיו עשויים להיות בעבר על מאדים.

ממעבדת נאס"א בקליפורניה נמסר כי הגשושית מדדה "קפיצה של פי עשרה" במדידות המתאן, גז העשוי להצביע על קיום חיים. סושיל אטריה, חברת צוות החוקרים הבהירה כי "עשויים להיות כמה גורמים לכך, ביולוגיים או לא, כמו מפגש בין סלע למים".

עוד בוואלה! חדשות:
טיסת מבחן מוצלחת לחללית "אוריון" המיועדת להגיע למאדים
פעם במיליון שנה: כוכב שביט חלף על פני מאדים
ספינת החלל הראשונה מהודו למאדים הגיעה בהצלחה

רכב החלל "קיוריוסיטי" קדח חור באדמת מאדים. רויטרס
הגשושית "קיוריוסיטי"/רויטרס
דגימת הגבשושית קיוריוסיטי, מאדים. נאס"א, מערכת וואלה! NEWS
מכתש גייל שעל מאדים, לאחר לקיחת הדגימה/מערכת וואלה! NEWS, נאס"א

התגלית המרעישה מגיעה יותר משנתיים לאחר נחיתת "קיוריוסיטי" במכתש גייל שעל הכוכב. בשבוע שעבר, נמסר מנאס"א כי החוקרים סבורים שלפני מיליארדי שנים, המכתש שבו נחתה הגשושית היה למעשה מקור מים. ההערכה הזאת מקרבת את החוקרים להערכה כי היו בעבר חיים על פני הכוכב, אשר נחשב הכי דומה לכדור הארץ במערכת השמש.

"נמשיך לעבוד על הפאזל שהממצאים האלה מציגים לנו", אמר ג'ון גרוצינגר, מדען בצוות "קיוריוסיטי". חוקר נוסף, רוג'ר סומונס, הוסיף: "האתגר כעת הוא למצוא סלעים נוספים באותו אזור, שעשוי להתגלות בהם מצבור נוסף של תרכובות אורגניות".

גורמים אפשריים להימצאות מתאן על מאדים. נאס"א, מערכת וואלה! NEWS
כל הגורמים האפשריים להימצאות גז מתאן/מערכת וואלה! NEWS, נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully