וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורקיה באהבה: הנשיא ארדואן פרסם ברכה לרגל חנוכה

"אני שולח ברכות חג חמות לאזרחינו היהודים", מסר רג'פ טייפ ארדואן, ואיחל ליהודים "שלווה, שלום, אושר ובריאות". גם ראש עיריית איסטנבול שלח ברכה: "הזדמנות להזכיר לנו לחלוק, לשתף ולהפגין סובלנות"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עם אשתו אמינה. AP
הבהיר בדבריו כי ברכותיו נשלחות לאזרחי טורקיה בלבד. הנשיא ארדואן ורעייתו/AP

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ברך היום (שלישי) את אזרחי המדינה היהודיים לרגל חנוכה. בהצהרה רשמית שפרסמה לשכת הנשיא, הוא איחל ליהודים שלווה, שלום, אושר ובריאות לכבוד החג. "הגיוון במבנה החברתי, התרבותי והאנושי שלנו הוא העושר שעשה את טורקיה למה שהיא היום", מסר ארדואן.

"אני שולח ברכות חג חמות לאזרחינו היהודים", הוסיף הנשיא, שהבהיר בדבריו כי ברכותיו נשלחות לאזרחי טורקיה בלבד. "האזרחים היהודיים שלנו, אשר אימצנו לחיקנו בתקופות הקשות והעצובות ביותר של ההיסטוריה, ואשר עמם חיינו באחדות, הרמוניה וכבוד הדדי במשך מאות, בערש הציוויליזציה של אנטוליה, הם חלק מהותי מטורקיה", כתב.

עוד בוואלה! חדשות:
מעצר העיתונאים בטורקיה מרחיק את ארדואן מאירופה
הסולטן החדש: ארדואן מחיה את השפה העות'מאנית
ארדואן: המוסלמים גילו את אמריקה 300 שנה לפני קולומבוס

הרב הראשי של טורקיה ומנהיגי דת נוספים במסגד באיסטנבול, 2011. AP
הרב הראשי חלווה/AP

לדברי הנשיא, בשנים האחרונות קודמו רפורמות המבטיחות שוויון זכויות לתרבויות ולדתות השונות במדינה, וביטלו כל אפליה על בסיס דת, שפה או מוצא אתני. כמו כן, ראש עיריית איסטנבול קדיר טופבש שיגר היום מכתב לרב הראשי של הקהילה היהודית בטורקיה, יצחק חלווה, ומסר לו ברכות לרגל החג.

"חגיגות דתיות הן חלק חשוב מחיינו החברתיים, ועליהן נשענת החברה", כתב טופבש. "אלה גם הימים הטובים ביותר להזכיר לנו לחלוק, לשתף ולהפגין סובלנות, בחיינו המשותפים יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully