וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג להב"ה יישאר במעצר: "במקום פרס, שמו לי אזיקים"

16.12.2014 / 17:37

מעצרו של בנצי גופשטיין, שנעצר הבוקר יחד עם תשעה פעילים בארגון הימין הקיצוני בחשד להסתה לגזענות, הוארך בשלושה ימים. "מדובר בארגון חוקי, הפועל בצורה גלויה נגד התבוללות. המעצר הוא בושה", אמר סנגורו איתמר בן גביר

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) את מעצרו של יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בשלושה ימים. גופשטיין בן ה-45 ועוד תשעה פעילים מארגון הימין הקיצוני נעצרו לפנות בוקר על ידי שוטרי ימ"ר שומרון ויהודה והיחידה לפשיעה לאומנית. העשרה נעצרו בחשד להסתה לגזענות ולאלימות על רקע לאומני. בדיון אמר השופט: "חלק מהמסמכים מצביעים על מסוכנותו של המשיב".

"מדינת ישראל, במקום לתת לי פרס על כל העבודה החשובה שאני עושה עבור עם ישראל, שמה לי אזיקים", אמר גופשטיין בתגובה להארכת מעצרו. "אני מחכה לממשלה עם עוצמה יהודית שתכניס את זועבי ואת טיבי באזיקים, ושאנחנו נהיה בצד השני".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
מצ"ח חוקרת 10 פרשיות מין, גניבה והונאה – באותו גדוד לוחם
מצאו את ההבדלים: במה שונה כחלון מלפיד?
מקור ביטחוני: "הניסוי במערכת הטילים 'חץ' - כשל"

לדבריו, הסיבה למעצר היא למען הצגתו בתקשורת. "חקרו אותי על תיקים ב-2011, ו-2012, על דיבורים. על זה לא מכניסים לכלא במדינת ישראל. ממשלת ישראל הייתה מעדיפה לשים את האזיקים האלה על הפה שלי, ולסתום לי אותו, אבל אף אחד לא יסתום לנו את הפה ולא יכבו את הלהבה. את האמת נמשיך להגיד ולא יעזור לאף אחד", הכריז.

בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים. טלי מאייר
גופשטיין מובא לדיון בהארכת מעצרו/טלי מאייר

ארגון להב"ה ("למניעת התבוללות בארץ הקודש") הוקם על ידי גופשטיין, אחד מתלמידיו של הרב מאיר כהנא, ועל פי פרסומי הארגון הוא שם לעצמו למטרה "להציל בנות מעם ישראל שהתפתו לקשור קשר עם גוי". לאורך השנים הארגון ערך כנסים וארגן פעילויות למימוש מטרה זו. בין השאר פעיליו נטו להסתובב באזורים שונים בארץ ועל פי החשד כשאיתרו ערבים שהתחברו עם יהודיות, הם לא נמנעו מלאיים על אותם בחורים במטרה שיפסיקו את הקשר ה"מעורב".

בין השאר הארגון מעודד העסקה של יהודים על פני לא-יהודים ואי-העסקת האחרונים בטענה שעבודה משותפת "מעודדת התבוללות". עדות לכך הגיעה רק לאחרונה כשפעילי להב"ה הפגינו מול סניף "רמי לוי" במישור אדומים לאחר פיגוע הדקירה במקום. מאז החל לפעול הארגון הוא מפרסם מפות שבהן מצוינים בתי עסק בבעלות יהודים אשר מעסיקים פלסטינים. בנוסף, מפעיל הארגון מוקד טלפוני בו ניתן לדווח על זוגות מעורבים. כמו כן, מפרסם הארגון עלונים בהם אזהרות לפלסטינים שלא "להתרועע עם בנות יהודיות".

באוגוסט האחרון עלה שוב הארגון הקיצוני לכותרות כשהחליט להפגין נגד חתונתם של הזוג תושב יפו מורל ומחמוד. ההפגנה אושרה חרף העתירה נגד המחאה. מנגד התייצבו אז עשרות אזרחים מן השורה שביקשו לחזק את ידי הזוג ולהגיב לפרובוקציה של להב"ה.

גופשטיין עצמו נחקר לפני מספר חודשים במשטרת חברון לאחר שהעלה פוסט לפייסבוק שבו תקף את שר הכלכלה נפתלי בנט, שקידם יוזמה להכניס את הערבים לשוק העבודה. הוא כתב אז כי הוא בניגוד לבנט הוא בעד "להכניס את הערבים לעולם הבא".

עימות נוסף היה בתכנית "שיחת היום" בערוץ 2, אז אמר גופשטיין למנחה לוסי אהריש, צעירה ערבייה, "את לא אמורה להיות כאן". לאחר שאהריש השיבה לו "אני לא אזוז לשום מקום", ענה לה איש הימין הקיצוני: "נחיה ונראה". גופשטיין התראיין בתכנית שבוע אחרי שקרא לנתניהו לנקום את רצח שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. "אנחנו מצפים לנקמה ממלכתית. וכל עוד ביבי לא עושה נקמה לאומית, ייתכן שיקרו דברים אחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"שכנסת ישראל תבוא ותתלה אותך"

ביטקס לזכרו של הרב מאיר כהנא, שנרצח ב-1990 בארה"ב בידי מתנקש, נאם גופשטיין באירוע בירושלים ובין השאר כינה את הערבים במדינה כ"סרטן". "הסרטן שדיברנו עליו בהתחלה, יש לו גרורות חוץ מהר הבית גם בכנסת ישראל. לפני 30 שנה עמד הרב כהנא בכנסת והוציא חבל תלייה לבוגדים, חברי הכנסת הערבים שם, שהאשימו אותו. הוא אמר 'זה לא איום זו הבטחה". גופשטיין הוסיף: "היה לנו חבר כנסת, עזמי בשארה. בשם כולכם אני רוצה לאחל לו 'יבוא יומך'. אנו רוצים שכנסת ישראל תבוא ותתלה אותך על עץ גדול".

גופשטיין התבטא בעניין ה"טרנספר" לערבים תחת כל עץ רענן.
לאחרונה הסירה פייסבוק את דף הארגון אחרי שהתקבלו תלונות רבות על הסתה ודברי שנאה, אולם דף חדש נפתח. דף הפייסבוק של גופשטיין הוא מקור בלתי נלאה לפוסטים של אנשים נוספים שאוחזים באותם הדעות הקיצוניות. בחודש נובמבר פרסם אחד מעוקביו של גופשטיין סרטון בו רואים את גופשטיין תוקף ומכה פעיל שמאל בחברון. בפוסט כתב המשתף "בנצי גופשטיין, אין עליו, תותח אמיתי. עשה מה שהרבה מאיתנו מתים לעשות לעוכרי ישראל השמאלנים שיקבלו סרטן ימח שימם".

לפני מספר חודשים, כשעלה לכותרות עניין הכת המשיחית - שניצלה נשים לקיום יחסי מין עם גויים, התברר כי לארגון להב"ה היה חלק בחשיפת הפרשה ובחקירתה.

בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים/נועם מושקוביץ

בעקבות מעצרם של גופשטין ואנשיו אמר היום בא כוחו, עו"ד איתמר בן גביר, כי מדובר ב"רדיפה ובסתימת פיות". לדבריו, "רק אתמול טען אחד משלושת העצורים בהצתת הדו לשוני כי השב"כ הציע לו הקלה וכסף תמורת הפללת גופשטיין".

עוד הוסיף כי "הפוליטיקאים מהשמאל לחצו והמשטרה פועלת נגד להב"ה למרות שברור להם כי מדובר בארגון חוקי, הפועל בצורה גלויה נגד התבוללות. זו בושה". איש הימין הקיצוני מיכאל בן ארי הוסיף ואמר כי "מדובר בניסיון שווא לדכא ארגון שעוסק באופן חוקי ושקוף באחד הנושאים הכאובים היום במדינת ישראל. המעצר יוליד עוד עכבר כמו השר אהרונוביץ'".

לפניות לכתב שבתי בנדט - sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully