וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים עשויים לדחות הפנייה לאו"ם לטובת היוזמה המרוככת

16.12.2014 / 13:16

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר לסוכנות "מען" כי הרשות תתמוך בהצעה הצרפתית להכרה במדינה פלסטינית, בכפוף להכנסת הסתייגויות. מקורות פלסטיניים: אחרי הפגישה עם קרי נחליט אם לגשת מחר לאו"ם

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכה: שניר דבוש

(נתניהו במהלך ביקורו ברומא, אתמול)

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר היום (שלישי) לסוכנות הידיעות "מען" כי אם צרפת תסכים להוסיף את ההסתייגויות הפלסטיניות להצעת החלטה המרוככת שמבקשת צרפת להעביר במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להכרה במדינה פלסטינית, הרשות תתמוך בהצעתה. הההצעה הצרפתי מבקשת לקרוא להקמת מדינה פלסטינית בתוך שנתיים, על בסיס קווי 1967 עם חילופי שטחים. אל-מאלכי הבהיר כי סוגיה זו תעמוד במוקד פגישתם של שרי החוץ של הליגה הערבית עם שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, בלונדון.

במקביל, ייפגשו היום שרי החוץ של מדינות ערב עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. מקורות פלסטיניים אמרו ל"מען" כי בהתאם לתוצאות הפגישה יוחלט אם לדחות את הפנייה לאו"ם, שמתוכננת למחר.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ שלו, ריאד אל-מאליכי, במהלך ביקורם בקהיר, במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, 07 בספטמבר 2014. רויטרס
אל-מאלכי/רויטרס

בשבוע שעבר שוחח בנושא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, וביקש ממנו לחדול מקידום הצעת ההחלטה להכרה במדינה פלסטינית. אתמול הוא נפגש ברומא עם שר החוץ קרי. השניים מעוניינים להכשיל את המהלך באו"ם להכרה במדינה פלסטינית, אבל מתקשים להסכים על הדרך הנכונה לעשות זאת.

תהליך השלום | עוד כותרות:
נתניהו נפגש עם קרי: "הניסיון לכפות תנאים ידרדר את המצב"
הפנייה הפלסטינית לאו"ם: אבו מאזן משחק שחמט מול נתניהו
60% מהיהודים בארץ בעד פשרה טריטוריאלית עם הפלסטינים

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המזכיר האמריקאי ג'ון קרי ברומא. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרי ברומא, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בשעה שישראל דורשת מארצות הברית להטיל וטו על כל הצעה מסוג זה, האמריקנים חוששים שהטלת וטו על ההצעה הפלסטינית תפגע ביחסים בין ארצות הברית לבין מדינות ערב, שתומכות במהלך הפלסטיני. לכן, מנסה קרי לקדם הצעת החלטה חלופית להצעה הפלסטינית, שגם בה יוזכרו גבולות 1967, אך הניסוח הכללי שלה יהיה נוח יותר לישראל.

נתניהו: "כפיית תנאים על ישראל תדרדר את המצב"

נתניהו, מצדו, מסרב להתרשם מההצעה החלופית שארצות הברית מגבשת יחד עם מדינות אירופה. אף שההצעה הזו כוללת סעיפים החשובים לישראל כגון חילופי שטחים, סידורי ביטחון והכרה בזהותה היהודית של ישראל, נתניהו מתנגד לכל הצעת החלטה שכוללת בתוכה את גבולות 1967. הוא מנסה לשכנע את האמריקנים לדחות את הדיון בנושא עד לאחר הבחירות בישראל.

בתום פגישתו אמש עם קרי הדגיש נתניהו כי הוא "מאוד מעריך את המאמצים של שר החוץ למנוע הידרדרות באזור". לדבריו, "אמרתי בפגישה שהניסיונות של הפלסטינים ושל כמה מדינות באירופה לכפות תנאים על ישראל רק ידרדרו את המצב באזור ויסכנו את ישראל ולכן נתנגד לזה בתוקף".


לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully