וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען מאולתר הושלך לעבר כוח צה"ל בקלנדיה; פלסטיני נהרג

16.12.2014 / 6:37

במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן נפתחה אש לעבר החיילים והושלך לעברם מטען מאולתר. הם השיבו באש ועקב כך נהרג אחד הפלסטינים. אין נפגעים מקרב הלוחמים. צה"ל חוקר את נסיבות האירוע

ג'יפים צבאיים של החטיבה המרחבית יהודה בסריקות אחר הנערים הנעדרים בגדה, 13 ביוני 2014. יותם רונן
הצבא נערך להפרות סדר אלימות בתום הלוויית ההרוג/יותם רונן

פלסטיני חמוש נהרג הלילה (שלישי) במהלך חילופי אש עם צה"ל במחנה הפליטים קלנדיה שמצפון לירושלים. במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן לצורך מעצר מבוקש נורו לעברם יריות והושלך לעברם מטען מאולתר. הלוחמים השיבו באש, הרגו את אחד הפלסטינים ופצעו אחד נוסף. אין נפגעים מקרב החיילים, ומצה"ל נמסר שהאירוע יתוחקר.

גורם צבאי מסר כי בשבועות האחרונים גובר החיכוך בין כוחות צה"ל לבין הפלסטינים במהלך מעצרים והפרות סדר במוקדים קבועים. "מדובר בתעוזה שנמצאת בעלייה על רקע האווירה השלילית ביהודה ושומרון, בדגש על מרחב קלנדיה", אמר הגורם והוסיף כי הצבא נערך להפרות סדר אלימות בתום הלוויית ההרוג. עדיין לא ידוע ברור לאיזה ארגון השתייכו היורים.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
השניות הגורליות שהביאו לסיומו של המצור בלב סידני
נתניהו נפגש עם קרי: "הניסיון לכפות תנאים ידרדר את המצב"
ליברמן: "אנחנו צריכים להיות פרגמטיים ולא פנאטיים"

זירת פיגוע חומצה במחסום המנהרות. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע ליד כביש המנהרות, בסוף השבוע/נועם מושקוביץ

המתיחות הגוברת בגדה נתנה את אותותיה ביום שישי בצהריים, אז תקף צעיר פלסטיני משפחה יהודית - זוג הורים וארבע בנות - באמצעות חומצה בסמוך למחסום המנהרות שליד ירושלים. כל בני המשפחה, ההורים בני ה-50, והבנות בגילאי 18-11, נפצעו באורח קל וסבלו מקוצר נשימה ומצריבה בעור ובעיניים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בבירה. גבר נוסף שנפגע באורח קל-בינוני מהחומצה שנשפכה עליו כשעמד מחוץ לרכב כדי לתפוס טרמפ, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

מחקירת המקרה עולה כי בני המשפחה, תושבי ההתנחלות ביתר עילית, עצרו את מכוניתם כדי לאסוף את הגבר שניסה לתפוס טרמפ בצומת של כביש 60 והפנייה לכיוון ביתר עילית וצור הדסה. בשלב זה הגיח המחבל ושפך חומצה על בני המשפחה ועל הגבר שעמד מחוץ לרכב. האב יצא מכלי הרכב על מנת להתעמת עם התוקף, והאחרון החל לרדוף אחריו כשהוא אוחז במברג. עובר אורח הבחין במתרחש וירה במחבל. כוחות מג"ב וצה"ל הוזעקו למקום, והמחבל הפצוע נוטרל. בהמשך הוא הועבר במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully