וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת בית הספר הדו-לשוני: כתב אישום נגד 3 פעילי להב"ה

15.12.2014 / 14:06

יצחק גבאי והאחים שלמה רחמים ונחמן טויטו מואשמים ששרפו את בית הספר בירושלים וריססו עליו כתובות נאצה כמחאה על הדו קיום בין ערבים ליהודים. פרקליטם: "השב"כ התעלל בהם"

צילום: עומר מירון, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שלושה פעילים מארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) בגין הצתת בית הספר הדו-לשוני בעיר בחודש שעבר. יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, והאחים טויטו - שלמה רחמים, בן 20, ונחמן, בן 18 - מביתר עילית מואשמים בהצתה, בהתפרצות לבניין שאינו מקום מגורים ובהשחתת פני מקרקעין. בנוסף מואשם גבאי בנהיגה ללא רישיון ובהחזקת סכין. פרקליטות מחוז ירושלים, שהגישה את כתב האישום, ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, ביום שישי ה-28 בנובמבר, החליטו השלושה להצית ולרסס כתובות בבית הספר במטרה ליצור הד תקשורתי ולמחות נגד התבוללות ודו קיום בין ערבים ליהודים. זאת, לאחר שנודע להם שהתקיים בבית הספר טקס לזכרו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת כמה שבועות קודם לכן.

עוד בנושא:
יעלון על הצתת בית הספר: "מעשה טרור לכל דבר"
"סימנו אותנו כמטרה, אבל המעשה השפל לא ירתיע אותנו"
העצורים בחשד להצתת בית הספר הדו-לשוני - פעילי להב"ה

החשודים בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים, דצמבר 2014. עומר מירון
שלושת הנאשמים בבית המשפט, היום/עומר מירון

על פי כתב האישום, בשבת בערב הלכו השלושה לבית הספר כשהם מצוידים בבקבוקי בנזין, מצית ותרסיס צבע וכשפניהם וידיהם מכוסות ונעליהם עטופות בשקיות ניילון. גבאי ושלמה רחמים נכנסו לשתי כיתות דרך החלון ושפכו דלק בכיתות, ובאותו זמן נחמן ריסס על הקיר "מוות לערבים", "כהנא צדק", "אין דו קיום עם סרטן" ו"די להתבוללות". לאחר ששלמה רחמים יצא מהחלון, הדליק גבאי אש בכיתות והשלושה נמלטו מהמקום בריצה, נכנסו לרכב ונמלטו מהמקום.

סנגורם של החשודים, עורך הדין איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "טרם ראיתי את חומר החקירה. הפרקליטות העדיפה לשלוח את כתב האישום קודם כל לתקשורת. כבר כרגע אני יכול לומר בשם מרשי שהם סבלו מהתעללות מאוד קשה של השב"כ, שכללו לחצים נפשיים, מניעת שינה ואיומים מפורשים מחוקרי השב"כ. בנסיבות האלו מסופקני אם ההודאות שמסרו מרשי במשטרה יהיו קבילות בבית המשפט".

בן גביר הוסיף: "גם השב"כ צריך להבין שהם לא מעל החוק. יש חוק במדינת ישראל והשב"כ עבר קווים אדומים. במשך ארבעה ימים נאסר עליי לראות אותם, פגעו בהם, השפילו אותם ומנעו מהם שינה ואיימו עליהם שיקרעו אותם אם לא יודו".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כתובות גזעניות בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת. טלי מאייר
בית הספר הדו-לשוני בליל האירוע/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully