וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להאשים את בעלי ב. יאיר בהלבנת הון

14.12.2014 / 21:15

בתום חקירת הפרשה שבמסגרתה ביטון חשוד שהעביר עשרות מיליונים לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל, המשטרה סבורה כי יש בידיה די ראיות להעמיד לדין גם את אברג'יל, אך לא את אחיו של ביטון, יורם

יאיר ביטון החשוד בהלבנת הון באמצעות חברת בנייה והעברת הכסף לארגון פשע. מאי 2014. יותם רונן
התיק הועבר לפרקליטות. יאיר ביטון/יותם רונן

היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית במשטרה (יאחב"ל) סיימה היום (ראשון) את חקירת הפרשה שבמסגרתה החברה הקבלנית "ב. יאיר" הזרימה על פי החשד עשרות מיליוני שקלים לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל. בהתבסס על ממצאי החקירה, המשטרה סבורה כי יש בידיה די ראיות נגד בעל השליטה בחברה, יאיר ביטון, אברג'יל וחשודים נוספים המקושרים לארגון הפשיעה, והיא ממליצה להעמיד אותם לדין בגין הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות כלכליות נוספות.

מהחקירה המשותפת של יאחב"ל ויחידת יהלום ברשות המסים עולה כי אברג'יל ומקורבים לו חברו לביטון, ובעצה אחת הם הקימו ב-2007 חברה קבלנית על מנת שזו תבצע פרויקטים של מגורים עבור התאגיד הציבורי "ב.יאיר". על פי החשד, המיזמים והקשרים העסקיים בין החברות היוו מנגנון שיטתי להזרמת כספים לארגון הפשיעה למימון פעילויותיו, בין היתר על ידי מתן הטבות ברכישת נדל"ן והקצאת כלי רכב, תוך שרוקנו את החברה הקבלנית מנכסיה. המנגנון הזה פעל לכאורה עד 2013, כולל במהלך התקופה שאברג'יל עצמו שהה בכלא בארצות הברית.

עוד על הפרשה:
זקן העידה במשטרה על הקשר שלה להלבנת המיליונים
במח"ש בודקים: עו"ד פישר קשור להלבנת ההון לאברג'יל?
פרשת הלבנת המיליונים: גם אחיו של אברג'יל נחקר

חשד: קבלנים הזרימו מיליונים לארגון הפשע של אברג'יל. אבי כהן
על פי החשד, המנגנון התנהל גם בזמן שהוא שהה בכלא בארה"ב. יצחק אברג'יל/אבי כהן

בתום חקירה סמויה, פתחו היחידות החוקרות בחקירה גלויה במאי האחרון, ובמסגרתה נעשו חיפושים בזירות שונות, נחקרו עשרות מעורבים, חלקם נעצרו ונתפסו מסמכים. כמו כן, בוצעו פעולות אכיפה כלכלית ובמסגרת זו נתפסו נכסים וכספים בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים, בהתאם לסכום המוערך של הכסף שהועברת במסגרת העבירות, לצורך בקשת חילוט.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, קיבל את עמדת ראש יחידת להב 433 וראש יאחב"ל בנוגע לתשתית הראייתית שגובשה. תשתית שכזו לא גובשה בנוגע לחברת "ב.יאיר" הציבורית עצמה או בנוגע לנושאי המשרה בה מלבד ביטון, ובכלל זה אחיו של ביטון, יורם, שנעצר אף הוא בחשד למעורבות בהלבנת ההון. תיק החקירה יועבר לפרקליטות מחוז תל אביב לעיון ולהחלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully