וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר: בתי החולים יקבלו 150 מיליון שקל

14.12.2014 / 13:39

בתי החולים הממשלתיים הגיעו לסיכום עם האוצר והבריאות, שיעבירו להם את הסכום בנוסף למיליארד שקלים שעליהם סוכם בעבר. הכסף יינתן כמענק ולא כהלוואה, כפי שדרשו בתי החולים, בתנאי שיעמדו ביעדיהם שלהם

מנהלי בתי החולים הציבוריים במסיבת עיתונאים באיכילוב  9 בדצמבר 2014. מירי גטניו, בית החולים איכילוב, מערכת וואלה! NEWS
מנהלי בתי החולים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מירי גטניו, בית החולים איכילוב

מנהלי בתי החולים הגיעו היום (ראשון) להסכם עם משרד האוצר בנוגע לתקציב שאותו אמור המשרד להקצות למערכת הבריאות הציבורית. משרדי האוצר והבריאות סיכמו על העברת 150 מיליון שקלים לבתי החולים הממשלתיים, בנוסף למיליארד שקלים שעליהם סוכם בעבר. הכסף יינתן כמענק ולא כהלוואה, כפי שדרשו בתי החולים, בתנאי שיעמדו ביעדים שלהם.

מבתי החולים הממשלתיים נמסר: "אנחנו מברכים על הסיכום שהושג בין משרדי הבריאות והאוצר לתיקון הפער התקציבי שאיים על התפקוד התקין של בתי החולים. אנו מודים להנהלת משרד הבריאות על המאבק שניהלה עבור מערכת האשפוז הממשלתית ולצוות אגף התקציבים באוצר על ההבנה שגילו לצרכים האמתיים של המערכת. המנהלים מביעים הערכה גם לראש הממשלה על מעורבותו לפתרון המשבר".

ממשרד האוצר נמסר: "בכדי לאפשר המשך מתן שרות רפואי איכותי לאזרחי ישראל, סיכמו אגף התקציבים במשרד האוצר, משרד הבריאות ורשות בתי החולים, כי יתוקצב מענק מותנה שיהווה פתרון תזרימי לבתי החולים בסך של כ-150 מיליון שקלי נוספים. בשנת התקציב 2015 יבצעו הצדדים בדיקה פרטנית בבתי החולים שחרגו מתקציבם על מנת להבטיח המשך מתן שרות רפואי והתנהלות תקציבית תקינה".

יו"ר תנועת הליכוד רה"מ בנימין נתניהו במצודת זאב, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
שר הבריאות ושר האוצר. ראש הממשלה בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

"האוצר נעתר לבקשתנו להעביר את הכסף שנדרש לסיים את השנה במינימום קשיים ובלי לנקוט צעדים שהיו כואבים לנו ולציבור", אמר מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, פרופסור גבי ברבש. "בשנה הבאה נצטרך לעשות חשיבה משותפת עם משרד האוצר והבריאות על מנת לוודא שבתי החולים יודעים מה התקציב שלהם, ובטוחים שמה שמקצים להם אכן יעמוד לרשותם".

אתמול פוצץ המו"מ בין הצדדים בעקבות התעקשות האוצר להעביר את התקציבים הנדרשים לבתי החולים כהלוואה שאותה יידרשו להחזיר בתוך שנתיים. "האוצר מבקש להעניק לאזרחי ישראל 'בריאות בהלוואה'", טענו אתמול המנהלים, אך כאמור היום נענו דרישותיהם.

המנהלים פנו גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמתפקד גם כשר הבריאות, להתערב ולהביא לפתרון המשבר. "אנו מביעים תקווה שבהיעדר שרים במשרדי הבריאות והאוצר, יפעל ראש הממשלה להביא להבנות שיאפשרו לנו להמשיך בפעילות המלאה שלנו בהתאם ליעדנו ולמחויבות שלנו ושל הממשלה לחולים שלנו", אמרו מנהלי בתי החולים לפני תום המשבר.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully