וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופר התעמולה של דאעש – איש הייטק מהודו

14.12.2014 / 10:55

המתנדב, מהדי מסרור ביסוואס, נעצר במדינת בנגלור זמן קצר אחרי שזהותו נחשפה בתחקיר של ערוץ 4 הבריטי. בחשבונו, שהפעיל אחרי שעות העבודה, הוא לעג ללוחמות הכורדיות ופרסם הוצאות להורג

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת הודו עצרה מנהל בחברת הייטק בבנגלור, בחשד שהפעיל חשבון טוויטר מפורסם שהילל את "המדינה האיסלאמית" ופרסם עדכונים שוטפים על פעילות ארגון הטרור.

זהותו של האיש, מהדי מסרור ביסוואס, נחשפה בעקבות תחקיר של ערוץ 4 הבריטי. הוא נלכד בביתו כמה ימים אחרי שידור התחקיר, שבו זוהה כמפעיל החשבון "Shami Witness". לחשבון היו יותר מ-17 אלף עוקבים, בהם לוחמי ג'יהאד זרים שהצטרפו לשורות "דאעש" בסוריה ובעיראק.

שמו המלא של מהדי לא נחשף בתחקיר הבריטי, בתואנה שחשיפתו תפגע בחייו, אך השם פורסם בתקשורת ההודית. לדברי המשטרה, מהדי, בן 24, הפעיל את החשבון אחרי שעות העבודה; הוא הילל את ארגון הטרור ולעג לאויביו המערביים, ובין היתר, שיתף כמה פעמים את סרטון ההוצאה להורג של פיטר קאסיג. לאחרונה כתב בחשבונו כי "צריך להודות לכורדים שמגייסים לוחמות לשירותיהם, ובמיוחד להודות להם על הנשים שנלכדות בחיים".

צפו בכתבה של ערוץ 4:

מפקד המשטרה בבנגלור, מ.נ רדי, אמר כי "סוכנויות ביון רבות וכיווני חקירה רבים" סייעו לאיתורו של הצעיר. הוא הדגיש כי מהדי מעולם לא עסק בגיוס לוחמים לשירות דאעש, וגם לא עסק בטרור בתחומי הודו. "הוא מעולם לא יצא מהודו, וכפי שאומרים, הוא חי בעולם הווירטואלי".

בראיון לערוץ 4, אמר מהדי כי הוא שואף להצטרף ל"מדינה האיסלאמית", אך אין באפשרותו לעזוב את הודו. בעמודי הפייסבוק הפרטיים שלו הוא מסתמן כאדם שגרתי למדי, המשתף בדיחות עם חבריו ותמונות של פיצות ומסיבות בעבודה.

בהודו מתגוררת האוכלוסייה המוסלמית השלישית בגודלה בעולם. עם זאת, המשטרה ההודית הפדרלית אומרת כי ידוע לה על שלושה בני אדם בלבד שיצאו למזרח התיכון כדי ללחום בשירות דאעש. אחד מהם כבר חזר ונעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully