וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדור בין העיניים": חייל חשוד שאיים על ח"כ בפייסבוק

13.12.2014 / 22:10

בביתו של הלוחם, תושב נצרת עילית בן 19, נמצא מחשב שממנו נשלחו דברי האיום לח"כ ממרצ. מעצרו הוארך עד מחר בצהריים. "תרד מעמיר בניון. זאת אזהרה!!!". ח"כ פריג': "איומים לא ירתיעו אותי"

עיסאווי פריג' ורות קלדרון בדיון בכנסת על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
"להיאבק בשיח השנאה והאיומים". ח"כ עיסאווי פריג'/יואב דודקביץ'

שוטרים מתחנת נצרת עלית עצרו אתמול חייל צה"ל בחשד שאיים בפייסבוק על חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממפלגת מרצ. החייל, תושב העיר בן 19, נחקר ובחיפוש שערכה המשטרה בביתו נמצא מחשב שבו כתב את דברי האיום. בית משפט השלום בנצרת הורה הערב (שבת) על הארכת מעצרו עד מחר בשעה 12:00.

בין היתר, החשוד כתב לח"כ פריג' כי "הוא בכוח רוצה כדור בין העיניים". זאת, בעקבות ויכוח סביב שירו השנוי במחלוקת של הזמר עמיר בניון. לדברי פרקליטו של החייל, עו"ד סעיד חדד, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, "מדובר בחייל בודד המשרת ביחידה קרבית. בעקבות אירועים טראומתיים שעבר במבצע 'צוק איתן', נוצר אצלו כעס על התבטאויותיו של ח"כ פריג'".

עוד בוואלה! חדשות
ליברמן: "לא פוסל אף אחד; לא את הרצוג ולא את נתניהו"
הדילמה של קרי: ארה"ב תקרא בעצמה להקמת מדינה פלסטינית?
לבני: "מוכנה לשלם מחיר כדי שהיעד יושג"

ההודעות המאיימות ששלח בפייסבוק חייל צה"ל לח"כ עיסוואי פריג'. פייסבוק, צילום מסך
ההודעות ששלח החייל לח"כ פריג'/צילום מסך, פייסבוק

עו"ד חדד טען כי "כבר לאחר האירוע החייל הבין את טעותו, הביע צער בפני מקורביו והחליט לסגור את חשבון הפייסבוק שלו. חשוב להדגיש שהחייל מציין שלא התכוון לממש את הדברים שכתב, ורק רצה להביע את כעסו על המצב".

בתגובה למעצר החייל, אמר ח"כ פריג' כי הוא מאוים על ידי החשוד במשך חצי השנה האחרונה, אולם הוויכוח סביב השיר גרם לעליית מדרגה. "איומים על חיי לא יגרמו לי להפסיק לפעול למען חברה טובה יותר, חיים משותפים וסוף לגזענות. אמשיך להיות חלק מהמחנה שרוצה חיים טובים יותר", כתב פריג' בדף הפייסבוק שלו. עוד הוסיף פריג' כי הוא "שמח שהמשטרה מתייחסת לנושא ברצינות. פעילות המשטרה חשובה גם כדי להיאבק בשיח השנאה והאיומים שהפך למרבה הצער ליותר ויותר שכיח בחברה הישראלית. כמי שמאמין בחשיבותה של השותפות הערבית יהודית, אמשיך להיאבק למען שוויון וחיים משותפים במדינת ישראל ולא אתן לגורמים קיצוניים, מלאי שנאה ומשטמה, לפגוע במחוייבותי לפעול למען הערכים בהם אני מאמין".

(עדכון ראשון: 13:55)

ראש עיריית נצרת עילית אלכס גדלקין מסר בתגובה כי הוא "מבקש לנהוג במידת הרחמים כלפי החייל ולהתחשב במצבו המיוחד בהיותו חייל בודד שהתנדב לשירות קרבי. החייל הביע חרטה, הוא התנצל ומצטער מאוד על התבטאותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully