וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל האבולה: סיירה לאון ביטלה את חגיגות חג המולד

המדינה המערב-אפריקנית, שבה נדבקו הכי הרבה בני אדם מהנגיף הקטלני, תאסור על תושביה לצאת מבתיהם במהלך חג המולד והשנה החדשה. חיילים יסיירו ברחובות. "נוודא שכולם נשארים בבית כדי לחשוב על אבולה"

מסע בארץ האבולה. איתן חתוכה, מערכת וואלה! NEWS
צוותי רפואה בסיירה לאון/מערכת וואלה! NEWS, איתן חתוכה

סיירה לאון הודיעה אתמול (שישי) כי היא מבטלת את חגיגות חג המולד והשנה החדשה במדינה בשל התפשטות נגיף האבולה במדינה. הצוות הממשלתי המיוחד לטיפול בווירוס הקטלני מסר כי חיילי הצבא יישלחו לרחובות במהלך התקופה במטרה למנוע מאנשים להסתובב ברחובות, ובמידת הצורך יכניסו אותם בחזרתה לבתיהם.

איש השנה של המגזין טיים: "לוחמי האבולה"

"לא יהיו חגיגות בחג המולד ובשנה החדשה", הבהיר ראש הצוות המיוחד, פאלו קונטן, במהלך מסיבת עיתונאים בבירה פריטאון. "אנחנו נוודא שכולם נשארים בבית כדי לחשוב על האבולה. כוחות צבא יסיירו ברחובות כדי לעצור חגיגות מכל סוג".

התפרצות נגיף האבולה באפריקה || סיקור מיוחד
המגיפה לא עוצרת: מאות מקרים חדשים של אבולה בשבוע
בשל שביתה: השליכו גופות של חולי אבולה בבית חולים
יומן מסע: מסע אל ארץ האבולה

מסוק בריטי מעביר סיוע הומניטרי לנפגעי האבולה בסיירה לאון, 7 בדצמבר 2014. AP
מסוק בריטי מנחית סיוע הומוניטרי לנפגעי האבולה בסיירה לאון/AP

על אף שמרבית המדינה המערב-אפריקנית היא מוסלמית, רבע מאוכלוסייתה היא נוצרית והתכנסויות המונים ומופעי בידור הם דבר שבשגרה במהלך התקופה החגיגית. קונטן לא פירט את הזמן המדויק שבו יחל העוצר או אם אנשים יוכלו לצאת מבתיהם במקרים מסוימים.

בפעמים הקודמות שבהן החליטו השלטונות על עוצר כללי, התושבים היו יכולים להתפלל או לקיים "פעילות עסקית הכרחית". תחת חוקי החירום הנוכחיים, נסגרו כל מקומות הבילוי הליליים ונאסרו התאספויות ציבוריות, אך היה מותר לשוטט ברחובות וללכת לעבודה.

סיירה ליאון היא המדינה שבה נרשם מספר מקרי ההידבקויות מהנגיף הגבוה ביותר בעולם, כשרק בשלושת השבועות האחרונים נדבקו 1,319 בני אדם במדינה. מאז התפרץ הנגיף בחודש מרץ האחרון, מתו 6,580 בני אדם, רובם בגינאה, בליבריה ובסיירה לאון.

(עדכון ראשון: 12.12.14, 19:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully