וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצורים בחשד להצתת בית הספר הדו-לשוני - פעילי להב"ה

11.12.2014 / 15:01

הותר לפרסום: שלושת הצעירים, שנעצרו על ידי המשטרה והשב"כ בחשד להצתת בית הספר המעורב, הם יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, והאחים נחמן טוויטו, בן 18 ושלמה טוויטו בן 20 מביתר עלית, המשתייכים לארגון הימין הקיצוני

צילום: יותם רונן, עומר מירון, כבאות ירושלים, עריכה: קשת סידי

שלושת העצורים בחשד להצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים הם פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה, "ארגון למניעת התבוללות בארץ הקודש" – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. השלושה - יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, והאחים נחמן טוויטו, בן 18 ושלמה טוויטו בן 20 מביתר עלית – נעצרו בפעילות משותפת של המפלג לפשיעה לאומנית של היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים ואנשי החטיבה היהודית בשב"כ בשבוע שעבר. מחקירתם עלה כי הם ביצעו את המעשה משום שבבית הספר לומדים יחד יהודים וערבים.

עורכי הדין איתמר בן גביר ואביחי חג'בי, המייצגים את שלושת החשודים, מסרו בתגובה: "בעקבות החלטת בית המשפט אתמול נפגשנו עם החשודים אחרי חמישה ימים שנחקרו בשב"כ". לטענתם, "גילינו שהם עברו התעללות קשה, מניעת שינה, לחץ נפשי ומסתבר כי אחד החשודים אמר כבר ביום הראשון כי איים עליו חוקר שב"כ בכך שאם לא יודה הוא: 'יקרע לו את התחת'. במצב דברים זה הם היו מסוגלים להודות גם ברצח ארלוזורוב. אנו נבקש לפסול ההודאות".

עוד בוואלה! חדשות:
גדעון סער הודיע: לא מתמודד לתפקיד יו"ר הליכוד
לקראת פיצוץ? עריקאת: "מפסיקים התיאום הביטחוני עם ישראל"
דרמה בעליון: אמה של רוז פיזם הורשעה ברצח

כתובות גזעניות בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת. טלי מאייר
בית הספר הדו-לשוני בליל האירוע/טלי מאייר

גן הילדים במבנה בית הספר הדו-לשוני שבשכונת פת הוצת על פי החשד ביום שבת, 29 בנובמבר. שלושה צוותי כיבוי אש שהוזעקו למקום יחד עם מנוף גבהים השיגו שליטה על האש, והצליחו למנוע את התפשטות השריפה לכלל המבנה. על קירות המבנה התגלו כתובות גזעניות, בהן "אין דו-קיום עם סרטן", "די להתבוללות", "כהנא צדק" ו-מוות לערבים".

שר החינוך לשעבר, שי פירון, גינה את האירוע ואמר כי "העובדה שמדובר בהצתה של מסגרת חינוכית הדוגלת בדו-קיום מהווה פגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים וערבים". לדבריו, "מדובר במקרה אלים, נפשע ונתעב שיש בו כדי לפגוע ולערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. המקרה חמור שבעתיים בעיקר על רקע העובדה שמבצעי הפשע בחרו לפגוע בבטן הרכה של החברה הישראלית, בגן, בו לומדים ילדים רכים ותמימים".

גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, גינה את ההצתה, ואמר: "לא ניתן לפירומנים ולמפירי סדר שלוקחים את החוק לידיים לשבש את שגרת חיינו. נמשיך להוקיע את הקיצונים ולעשות כל שנדרש להחזרת השקט לירושלים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully