וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האם האדם הזה הולך על הקרח הצלול בעולם?

בסרטון שזכה כבר למיליוני צפיות ניתן לראות אדם הולך על אגם קפוא שהקרח בו כל כך שקוף עד שזה נראה כאילו הוא מרחף באוויר. חלק מהצופים טענו כי הצילום מזויף. שיפטו בעצמכם

עמוד היוטיוב של Tomas N

טומס נונק יצא לטייל עם שני חברים בהרי טטארה שבסלובקיה וחזר משם עם סרטון מדהים שצבר כמעט 2 מיליון צפיות בשלושה ימים. הרי טטארה הם רכס הרים מרשים שמהווה מקור לגאווה לאומית וגולת הכותרת התיירותית במדינה. על פני 50 אלף הקמ"ר שבו יש יערות עבותים, נחלים ואגמים, בעלי חיים פראיים, אתרים עתיקים, פסגות מושלגות ומערות נטיפים וקרח מרהיבות ביופיין. כעת מגיע משם גם סרטון וויראלי בו ניתן לראות את נונק הולך על אגם שמימיו הפכו לקרח – כשהמשטח הקפוא נראה כמו זכוכית שקופה והוא נראה כאילו הוא הולך על אוויר.

רבים מהצופים בסרטון הטילו ספק באמינותו וטענו כי מדובר בזיוף. אחד מהמגיבים ביוטיוב כתב: "בחיים שלי לא ראיתי קרח כל כך שקוף ואני גר בקנדה, אז ראיתי די הרבה קרח בחיי". מגיב נוסף הסכים איתו, טען שהוא "מנתח סרטוני ווידאו" וכתב: "בפעם האחרונה שהלכתי על קרח כזה שקוף הוא קרס מתחת לרגליי. זה בטוח מזויף". לעומתם הציע להם מגיב אחר, סלובקי בעצמו, לבקר במקום ולראות את האגם בעצמם.

אמיתי או מזויף?

איגור לודמה, מדריך תיירים סלובקי, הצליח לספק הסבר מדעי לעובדה שהקרח נראה כמו זכוכית: "זה אפשרי כשהטמפרטורה צונחת במהירות גדולה מקריר לקר מאוד. חשוב לזכור שלא ירד שלג באזור לאחרונה ולכן הקרח לא מלוכלך. נראה שהקרח הוא בעובי של כ-2 ס"מ ולכן הוא מסוגל להחזיק אדם מבלי להישבר". הוא ציין בנוסף כי ניתן לשמוע בסרטון את קול הקרח הנסדק.

נונק עצמו לא ציין היכן בדיוק צולם סרטון, אך הסלובקים שצפו בו אמרו כי זה נראה כמו האגם וולקה הינקובו פלסו, שנמצא בגובה של 1,920 מטר מעל פני הים. הנקודה העמוקה ביותר בו היא בעומק של 53 מטרים והוא הגדול והעמוק ביותר בסלובקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully