וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי החולים מזהירים: אין כסף, נבטל ניתוחים

9.12.2014 / 19:53

במסיבת עיתונאים שקיימו בבית החולים איכילוב הסבירו מנהלי בתי החולים את המצב החמור שאליו הגיעה מערכת הבריאות ואת ייאושם מהמצב. "הסופר טנקר של אגף הבריאות טס כרגע על אדי דלק"

מנהלי בתי החולים הציבוריים במסיבת עיתונאים באיכילוב  9 בדצמבר 2014. מור שמעוני, מערכת וואלה! NEWS
מנהלי בתי החולים הציבוריים באיכילוב, היום/מערכת וואלה! NEWS, מור שמעוני

בצעד נדיר כינסו היום (שלישי) כל מנהלי בתי החולים הציבוריים בארץ מסיבת עיתונאים בבית החולים איכילוב בתל אביב. המנהלים התכנסו כדי להתריע מפני הידרדרות מערכת הבריאות וכדי לבקש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומהממשלה לפעול להצלת מערכת הבריאות לפני שכהונתם תסתיים. מנהלי בתי החולים אמרו שהמשבר כבר מורגש ולדבריהם הם לא יכולים לרכוש ציוד רפואי חדש או לשלם על ציוד שכבר הזמינו. הם ביקשו להתריע מפני פיטורי עובדים ואמרו שניתוחים יידחו בשל חוסר תקציב.

פרופ' גבי ברבש, מנהל בית החולים איכילוב, מזהיר כי בתי החולים לא יוכלו להמשיך לעבוד במצב של גירעון. לדבריו, הם נקלעו לגירעון "למרות שעמדנו בתכנית העבודה של משרד הבריאות". פרופ' ברבש התייחס לכך שמסקנות ועדת גרמן לא ייושמו בגלל פיזור הכנסת וכן להתפטרות שרת הבריאות יעל גרמן. "איך בתקופה קריטית כזאת משאירים את משרד הבריאות בלי מבוגר אחראי? הסופר טנקר של אגף הבריאות טס כרגע על אדי דלק", אמר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
נתניהו בערבה: "עושים שורת פעולות, זה יימשך זמן"
אמה של ניקול רמירז: "שיישאר כל החיים בכלא, שישלם"
"הצלנו את הכלכלה": המסמך הפנימי של יועצי לפיד

מנהלי בתי החולים הציבוריים במסיבת עיתונאים באיכילוב  9 בדצמבר 2014. מור שמעוני, מערכת וואלה! NEWS
מסמך מתוך מפגש מנהלי בתי החולים/מערכת וואלה! NEWS, מור שמעוני

מנהל בית החולים וולפסון בחולון, ד"ר יצחק ברלוביץ', הזהיר כי בקרוב יאלץ בית החולים לבטל ניתוחים. "זו הפעם הראשונה שאני נאלץ לבוא ולהודיע לאנשים שמגיעים אלינו לבית החולים שלצערנו אנחנו הולכים לצמצם את היקף הפעילות של בית החולים, וזאת כמצב שנוצר בגלל המחסור התקציבי", אמר. "המשמעות עלולה להיות שבימים הקרובים נצטרך להתקשר לאנשים הביתה ולהודיע להם שלמרות שנקבע להם תור לניתוח המתוכנן כבר תקופה ארוכה, הם ייאלצו להמתין עוד תקופה ארוכה עד שיהיה את התקציב לקנות הציוד שצריך כדי לתת את הטיפול".

לדבריו, החולים והמטופלים בבית החולים ירגישו כבר בימים הקרובים בצמצום ביכולות בית החולים, "יכולות שגם ככה לא היו הכי טובות שבעולם", אמר. לדבריו, הצמצום יורגש בכל אחד מהתחומים בבית החולים: אוכל, תחזוקה וציוד מתכלה. "אני עומד פה בדקה ה-90 וקורא, אנא אל תתנו לנו להגיע למצב הזה. הדבר הוא בידי מקבלי ההחלטות, ועדת הכספים ואגף התקציבים במשרד האוצר", הוסיף ד"ר ברלוביץ'. "צריך להציל את מערכת הבריאות על מנת שלא נגיע למצב שכולנו כל כך חוששים ממנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"בתי החולים רכשו ציוד ואין להם כסף לשלם עבורו"

גם בבית החולים שיבא בתל השומר המצב דומה. "כרופא וכמנהל בית חולים ציבורי בישראל אני חש תחושה של ייאוש. אני מרגיש שיש לנו את היכולת לטפל באנשים, יש לנו יכולת להציל חיים, יש לנו יכולת להחזיר חיוך על פני ילדים ואילו התקציב, אותה קללה נוראית, או הכסף שעומד לרשותנו כדי לרפא – איננו", אמר מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין. "פניתי לכל מי שיכל לשמוע אותי והזהרתי שאנחנו הולכים עם מערכת הבריאות הציבורית להתרסקות. קופות החולים קרסו, הדסה קרסה, גירעונות בתי החולים הממשלתיים הגיעו למיליארד וחצי שקלים".

"בתי החולים רכשו ציוד ואין להם כסף לשלם עבור הציוד שכבר נרכש", הוסיף. "עכשיו אף אחד לא ייתן יותר אשראי והמערכת הגדולה עלולה להיתקע. אצלנו בשיבא, עם הסכין התקציבית על הצוואר, צמצמנו כל מה שאפשר כולל הפסקת עבודה של אנשים טובים". פרופ' רוטשטיין הסביר כי "הייאוש הזה שתופס אותי הוא בגלל שאני אפילו לא יודע למי עוד צריך לדבר, איך עוד לפנות כדי שמישהו יבין שאין פה חגיגות. יש ניסיון לטפל בציבור ולנו לא נותנים את האמצעים לעשות את זה. זה נורא עצוב בעיניי".

מנהלי בתי החולים הציבוריים במסיבת עיתונאים באיכילוב  9 בדצמבר 2014. מירי גטניו, בית החולים איכילוב, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו בפתחו של החורף והמערכת קורסת". מנהלי בתי החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, מירי גטניו, בית החולים איכילוב

ד"ר חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי באשקלון, הצטרף לדברים שאמרו קודמיו ואמר שבמצב הנוכחי הרופאים אינם יכולים להעניק לחולים טיפול רפואי הוגן וראוי. "הכול דומה קפוא, ההסכמים עם הקופות לא יכולים להתקיים כי גם הן קורסות, הן לא משלמות לנו ואנחנו לא יכולים לא לשלם לספקים", אמר. "כשאתה מקבל חולה עם מפרצת ואתה צריך לנתח כי יש לו פצצת זמן מתקתקת בבטן, ואתה מתקשה לרכוש את אותו תותב שיחליף - אז מה נגיד לחולה? תלך בלי ואולי זה יהרוג אותך תוך שעות או ימים?".

לדברי פרופ' רפאל ביאר, מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, המצב מורגש ברמב"ם כבר עכשיו. "קיבלתי דיווח כי ברמב"ם ישנם 40 חולים במסדרונות. במיון ממתינים 117 חולים, 18 מהם יותר מעשר שעות במיון", אמר. "אנחנו בפתחו של החורף והמערכת קורסת". מנהל המרכז הרפואי אסף הרופא, ד"ר בני דודזון, אמר: "אנחנו מפנים את הנושא לראש הממשלה" ומנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, ד"ר קלין שפירא, סיכם: "אנחנו עושים את המרב כדי שאזרחי ישראל לא ייפגעו אבל הדלק אזל. אנחנו בזיו לא מקבלים סחורה מספקים מאוקטובר. מה יקרה אם בגבול הצפון יהיה אירוע?".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully