וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקול הבטוח: איך טון הדיבור של הפוליטיקאים משפיע עלינו?

הרצוג חזר ארצה עם קול צרוד, לפיד לוחש במסתוריות ומשתהה בדבריו ונתניהו ידוע בקול רדיופוני יציב. איזו השפעה יש לכך על מערכת הבחירות הקרובה? מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

כולם זוכרים את הסרט "נאום המלך" על מלך בריטניה המגמגם במלחמת העולם השנייה, סרט שעוסק בחשיבות העצומה של קול המנהיג. נראה כי זה רלוונטי מאוד גם לפוליטיקאים ישראלים בתקופת בחירות. אמנם ידוע כבר כי למועמד לראשות הממשלה יצחק הרצוג (העבודה) אין קול בס עמוק במיוחד, בלשון המעטה, אבל אתמול (שני) בוועידת ישראל לעסקים זה היה בולט במיוחד: הקול של הרצוג, שרק חזר מפגישות וסבב נאומים בארצות הברית הקפואה, היה צרוד ופשוט לא עמד בעומס. מנחה הכנס הוסיף למבוכה כשהציע להרצוג "קצת גוגל מוגל עם דבש".

קשה לזכור מתי זה קרה לבנימין נתניהו, שידוע בקול רדיופוני ויציב. יכול להיות שזה אחד ההסברים לתקופת שלטונו הארוכה? מילה פינקלשטיין, מומחית לרטוריקה ונאומים מחברת "גלעד עדין תקשורת", מסבירה כי לקול יש השפעה מכרעת על התדמית והכריזמה של פוליטיקאי. "כשהקול מגלה חולשה, זה יכול לשדר גם מסר של חולשה", אומרת פינקלשטיין.

פוליטיקאי נוסף שלא "התברך" בקול צרוד ולמרות זאת מדבר בלחש, כמעט במסתוריות, הוא שר האוצר לשעבר יאיר לפיד. בנאומיו האחרונים, לפיד מנמיך מאוד את קולו ומשתהה בדבריו, תוך שהוא לוקח הפסקות ארוכות בין מילה למילה. "לפיד מבין את המדיום הטלוויזיוני ואת החשיבות של ההדגשים והעצירות בנאום", מסבירה פינקלשטיין, "אך הוא עושה את זה קצת יותר מדי. בסוף זה נראה כמו משחק".

צפו במהדורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully