וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בערבה: "עושים שורת פעולות, זה יימשך זמן"

על אף החשש מהסעת הזיהום למפרץ אילת, נעצרו מי השיטפונות בסכרים שהוכנו מראש. בביקור ראשון באזור מאז האסון אמר ראש הממשלה: "נקצה את המשאבים הדרושים לשמור על הפנינה הזו של ארצנו"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

חרף הגשמים שירדו בשעות האחרונות באזור שמורת הטבע עברונה שבערבה – אשר ניזוקה מדליפת הנפט, מרשות הטבע והגנים נמסר אחר הצהריים (שלישי) כי הזרימות נעצרו בחסימות שהכינו פקחי הרשות מבעוד מועד יחד עם אנשי המשרד להגנת הסביבה. "המים נעצרו באגני הניקוז שהוכנו מראש לקליטה ולעצירה של המים", אמרו ברשות. נוסף לכך החלו העבודות לניקוי ידני של הערוצים הקטנים בשמורה. עד כה פונו כאלפיים קוב נפט נוזלי ומאות אלפי קוב קרקע מזוהמת בנפט משמורת עברונה.

כבר בשעות הצריים החל שיטפון באזור הנגוע, ובטיסת סיור שערכו אנשי המשרד להגנת הסביבה מעל האזור הם ראו זרימות של נפט מעורב במים. עם זאת, כאמור, בזכות ההיערכות המוקדמת של המשרד, שכללה הקמת סכרים בשמורת הטבע עברונה, הזרם נעצר ולא פרץ את גבולות השטח המזוהם. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אחר הצהריים לאזור האסון האקולוגי, לאחר ביקורת שנמתחה עליו בימים האחרונים על כך שלא התייחס לנושא כלל.

"המשימות שלנו הן לשמור על בריאות הציבור, לפעול לצמצום הסיכון בהגעת הזיהום לאילת ולשקם את שמורת הטבע", אמר נתניהו שביקר באזור יחד עם סגן השר אופיר אקוניס שקיבל את האחריות על המשרד להגנת הסביבה. "יש כאן שורה של פעולות, וזה כנראה יימשך לאורך זמן. אנחנו נקצה את המשאבים הדרושים כדי להגן על הסביבה, על הפנינה הנפלאה הזאת של ארצנו". בדרך למקום צפה ראש הממשלה נתניהו מהמסוק על העבודות שנעשות לעצירת התפשטות הדליפה.

עוד בנושא אסון הנפט:
כמות הנפט שדלפה בערבה: כמעט פי 2 מההערכות
דליפת הנפט: תושבי אילת תובעים מאות מיליונים מקצא"א
"מרוץ נגד הזמן": חשש שהגשם יסחף הזיהום למפרץ אילת

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן השר אופיר אקוניס מבקרים באזור דליפת הנפט בערבה. ישראל מרק סלם, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בערבה/מערכת וואלה! NEWS, ישראל מרק סלם

בשל חשש שהנפט יזרום אל כביש הערבה ויסכן את הנהגים הנוסעים בו, הוא נסגר בצהריים לתנועה בקטע שבין אילת לצומת קטורה. שוטרי אגף התנועה הגיעו לצומת קטורה והכווינו את הנהגים המבקשים להגיע לאילת לכביש 40. הנהגים שהגיעו מכיוון אילת הופנו לכביש 12.

במשרד להגנת הסביבה הקימו בימים האחרונים מערך סכרונים וסוללות בנתיב המשוער של השיטפונות בשל החשש להתפשטות הזיהום. כמו כן, הוצבו שרוולים במי המפרץ, שתפקידם לבלום את הזיהום במידת הצורך, וכן הוצבה ספינה וציוד לשאיבת נפט מהים. למרות החשש להגדלת הפגיעה האקולוגית, המשרד הודיע כי רוב הקרקע המזוהמת שניזוקה כתוצאה מהדליפה, הוצאה מהאזור שנפגע וכי כל תוצאות מדידות האוויר בבאר אורה ובאילת יצאו תקינות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דליפת הנפט בעברונה, דצמבר 2014. רשות הטבע והגנים
הדליפה נעצרה בזכות הסכרים/רשות הטבע והגנים
אסון דליפת הנפט בעברונה, דצמבר 2014. רועי טלבי, רשות הטבע והגנים
פועלים לניקוי הזיהום. אזור הדליפה, עברונה/רשות הטבע והגנים, רועי טלבי

יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית, ח"כ דב חנין (חד"ש), פתח הבוקר את דיון ועדת פנים והגנת הסביבה בהתייחסות לממדי אסון הנפט. "הזהרנו כאן בוועדה הזאת מפני אסון נפט, וכל הדברים שמהם הזהרנו אכן קרו", אמר. "דבר כזה אסור היה שיקרה. נדרוש הסברים ותשובות, ונבקש לזמן את כל הגורמים כדי להבין מה קרה ואיך קרה".

לדבריו, הבקרה על הצינור לקתה בחסר. "כל סוגיית קצא"א מחייבת פיקוח ובקרה הרבה יותר רציניים. מונחת בפני הממשלה הצעת חוק לתקן את חוק הנפט ולהפוך אותו לחוק מודרני עם כלי אכיפה ובקרה סביבתיים עדכניים. חבל שהממשלה דחתה פעם אחר פעם את החוק הזה ומסרבת ללמוד לקח מאסונות קודמים שהיו. אנחנו מתכוונים לדרוש על כך תשובות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן השר אופיר אקוניס מבקרים באזור דליפת הנפט בערבה. ישראל מרק סלם, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בסיור מוסק מעל אזור האסון/מערכת וואלה! NEWS, ישראל מרק סלם
נושא: ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן השר אופיר אקוניס מבקרים באזור דליפת הנפט בערבה, דצמבר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נושא: ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן השר אופיר אקוניס מבקרים באזור דליפת הנפט בערבה, דצמבר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
דליפת הנפט בעברונה, דצמבר 2014. רשות הטבע והגנים
דליפת הנפט בעברונה, דצמבר 2014/רשות הטבע והגנים
דליפת הנפט בעברונה, דצמבר 2014. רשות הטבע והגנים
דליפת הנפט בעברונה, דצמבר 2014/רשות הטבע והגנים
דליפת הנפט ליד באר אורה, באזור כביש הערבה. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
חנין: "נדרוש תשובות". נהרות של נפט/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

גשמים מקומיים שילוו בסופות רעמים בודדות ואף בברד ימשיכו לרדת לאורך היום ברחבי הארץ. קיים חשש לשיטפונות לא רק בנחלי הדרום, אלא גם בנחלים שבמזרח הארץ. בשעות הלילה מזג האוויר הגשום צפוי להתמתן מעט: סופות רעמים בודדות, וגשם שירד לסירוגין וייחלש במהלך הלילה. מחר בבוקר עדיין ייתכן גשם בצפון הארץ, אך בהמשך היום צפוי להיות מעונן חלקית עד נאה. לפיכך, השיטפונות בדרום הארץ ובמזרחה צפויים לשכוך.

דליפת הנפט בעברונה, דצמבר 2014. רשות הטבע והגנים
דליפת הנפט בעברונה, דצמבר 2014/רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully