וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד עיריית עפולה: "פיטרו אותי בגלל שירות מילואים"

9.12.2014 / 10:39

מנהל תחזוקה בבית ספר בעיר טוען שהוזעק למילואים של שבועיים בשיחת טלפון בהולה, ופוטר על אף שדאג לעדכן את הממונים עליו: "נתתי את כל כולי ועכשיו אני בבית". לטענת העירייה, העובד לא הודיע על היעדרות

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
"לא האמנתי שיפטרו אותי בשל מילואים". חיילי צה"ל/דובר צה"ל

תושב עפולה, מנהל תחזוקה בבית ספר בעיר, פוטר בשבוע שעבר בתום שירות מילואים של כחודש ימים. בעירייה טוענים כי העובד עדכן אותם רק יומיים לפני צאתו למילואים ולא הציג את המסמכים הנדרשים, אולם לדבריו הוא נקרא לשירות בדחיפות, בשיחת טלפון, והפיטורים בלתי חוקיים. "נתתי את כל כולי לצבא ועכשיו אני יושב בבית, אין לי איך לפרנס את ילדיי", אמר.

הגבר, בן 45 ואב לארבעה ילדים, הוזעק למילואים בסוף חודש אוקטובר בעקבות פציעתו של איש קבע ביחידה שבה הוא משרת. זאת, לאחר שבמהלך הקיץ שירת במבצע "צוק איתן" במשך 29 יום, ואף זכה למחמאות ממפקדו. לדבריו, הוא עדכן את הממונים עליו על הקריאה הבהולה למילואים ואף הגיע לבית הספר במהלך חופשתו. "נקראתי למילואים בשל הידע המקצועי שברשותי, לא האמנתי שיפטרו אותי בגלל זה. הפגיעה הזאת כואבת וקשה לי. מה הסיבה לפיטוריי? כשאני נקרא על ידי הצבא, עליי להתייצב לשירות", סיפר המפוטר, שביקש לשמור על עילום שם.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
חשד: ראש העיר מהמרכז הטריד מינית נשים נוספות
"כל נסיעה היא הימור": מדוע משרד התחבורה לא מטפל ב"כביש המוות"?
"החוקרים דפקו לי מכות": "נערי הגבעות" מדברים למצלמה

"פרנסת המילואימניק הפכה הפקר והוא נשאר פצוע בשטח"

עם זאת, בעירייה מציגים תמונה שונה. במכתב הפיטורים שלו, כתבה הממונה על משאבי אנוש בעירייה כי "יציאתו למילואים נעשתה לא אישור הממונים עליו, והוא לא ענה לניסיונות ההתקשרות עמו". בהתנהגותו זו, נטען, הוא זנח את עבודתו ופגע בתפקוד השוטף של בית הספר, ולכן הם רואים בו כמי שבחר להתפטר מעבודתו.

עורך הדין רם גמליאל, בא כוחו של המפוטר, פנה בשמו לעירייה וטען בפנייה כי מדובר בפיטורים המנוגדים לחוק, וכן דרש כי העובד יוחזר למקום עבודתו. "לא ייתכן שבן אדם יוצא למילואים ומקבל מכתב פיטורים", כתב. "שר הביטחון צריך לתת על כך את הדעת. מדובר בתופעה, זה הפך למכה. זה דבר מסוכן וכולנו צריכים לתת על כך את הדעת. כשהמילואימניקים נקראים למלחמה, כולנו מוחאים להם כפיים, אבל רגע אחרי, בשגרה, כולנו שוכחים אותם. האדם נשאר לבד וצריך לדאוג לעצמו. זו תופעה שמשרד הביטחון צריך להילחם בה. פרנסתו של איש המילואים הפכה הפקר והוא נשאר פצוע בשטח". עוד הוסיף גמליאל כי "כמו שהמדינה הצליחה להילחם בהצלחה בתופעת פיטוריהן של נשים הרות, כך היא צריכה להילחם נגד פיטורי מילואימניקים".

העירייה: "העובד טרם הגיש אישור ששירת במילואים"

מעירית עפולה נמסר בתגובה: "טענות העובד הן הפיכת היוצרות ושימוש ציני ופסול בחובה האזרחית הרגישה של שירות המילואים. העובד, אשר שימש כאב בית בבית ספר, הודיע למנהלתו בהתראה של יומיים כי ישהה במילואים 14 ימים. חרף בקשתה, לא הציג בפניה כל הזמנה או אסמכתא לשירות המילואים הנטען, אלא מסר צו לתקופה מאוחרת יותר. חרף האמור, וללא קבלת הרשות, נעדר ממקום עבודתו, על דעת עצמו, במשך 35 ימים רצופים, בניגוד לחובותיו על פי דיו וללא שהציג עילה לכך, תוך שהוא משאיר את בית הספר ותלמידיו ללא מענה הולם. כל ניסיון שנעשה על ידי גורמים בעירייה ליצור עמו קשר במהלך היעדרותו, לא הצליחו".

עוד נמסר מהעירייה כי "לאחר הצטברות תלונות של ועד ההורים, נאלצה העירייה להודיע לעובד כי היא רואה בו כמי שנטש את מקום עבודתו. לאחר משלוח המכתב, התייצב העובד ללא כל הודעה מוקדמת בבית הספר, מבלי שהביא כל מסמך המאשרר את סיבת היעדרותו הממושכת. העובד זומן לבירור במשרדי כוח האדם אך סירב להתייצב. העירייה דרשה מהעובד להציג לה טופס 3010 (אישור שמ"פ - שירות מילואים פעיל), המהווה אסמכתא רשמית לשירות המילואים, אך גם דרישה זו לא נענתה. לפנים משורת הדין, ניתנה לעובד ארכה להמצאת האישור, אך עד רגע זה לא הציג העובד כל אסמכתא חוקית להיעדרו. לפיכך, רואה העירייה בהתנהלותו, הבלתי מתקבלת על הדעת, כמי שבחר לנטוש את מקום עבודתו".

צה"ל אישר כי המפוטר שירת במילואים במשך חודש ימים בשנה האחרונה.

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully