וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג תוקף את נתניהו: "לא אתה היית על ההגה 9 שנים?"

8.12.2014 / 11:48

יו"ר העבודה טען כי הכרזתו של ראש הממשלה על מע"מ 0 למוצרי מזון אינה אלא "הבטחת סרק" והוסיף: "עכשיו נזכרת?". שר האוצר המפוטר התנגח אף הוא בנתניהו: "ללא הסדר - הרעיון הציוני כולו בסכנה"

צילום: באדיבות חדשות 2 וגלובס, טל אנגלנדר, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר האופוזיציה, והמועמד לראשות הממשלה ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) נשא הבוקר (שני) נאום תקיף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהכריז על תכנית מע"מ אפס למוצרי מזון בפיקוח, זאת במהלך ועידת ישראל לעסקים של גלובס. "עכשיו נזכרת? לא היית בקוק-פיט על ההגה בתשע השנים האחרונות", תקף הרצוג. "הציבור לא יקנה הבטחות סרק, אני לא אגיד דברים שלא אעמוד בהם".

יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
"הציבור לא יקנה אמירות מלאכותיות". הרצוג, היום/דרור עינב

הרצוג המשיך וטען כי אותה תכנית שנתניהו מציג היום לראווה, הובאה על ידו כבר בפתיחת מושב הכנסת - אולם סיפר שזו נדחתה על ידי הממשלה. "זה לא ילך יותר, הציבור לא יקנה אמירות מלאכותיות", אמר. "אני מתכוון להוריד את יוקר המחייה ואת יוקר הדיור - זאת עד שישה חודשים בתקופת כהונתי ובאמצעות צעדים מגוונים וסבירים. אי אפשר להתעלם מהפערים החברתיים, לכולנו ברור שזה לא יכול להימשך", אמר.

לדבריו, יש קשר ברור בין הצמיחה לבין התקדמות בתהליך המדיני. "כשיש תהליך מדיני יש צמיחה כלכלית, וגם מזה הוא מתעלם", אמר. "אי אפשר לייצר אופטימיות של משק, כאשר ראש הממשלה מנהל מסע הפחדה בלתי פוסק על גבם של האזרחים. מה הוא מצפה, שמשקיעים יגיעו לכאן כששרים וח"כים מלבים אש בכל מקום?".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גם אהוד ברק נגד נתניהו: "היחסים של ישראל עם ארה"ב נפגעו"
נקודת האל-חזור: הכנסת תצביע היום סופית על פיזורה
איחוד בגוש המרכז-שמאל: האם זה ישתלם בקלפי?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רוה"מ בנימין נתניהו בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
"אי אפשר לקנות את האשליות שמוכרים לנו הימין הקיצוני, נתניהו וחבריו". ראש הממשלה בוועידה, היום/דרור עינב

הוא אמר כי "אפשר להרים את הכלכלה הישראלית בגדול, ובצמיחה דרמטית". לדבריו, יש צורך בהצגת חזון ברור, בביצוע פרויקטים לאומיים חדשים, בעידוד יזמים צעיריםף במתן גיבוי לעסקים הקטנים ועוד. "צריך למצוא את התמריצים הנכונים למגזר העסקי, אבל במקביל להעלות את שכר מינימום. ובנוסף, ללכת למהלכים מדיניים אמיצים ללא מורא וחשש. שכן אז כל העולם יסתכל עלינו אחרת". לסיכום הוסיף: "הבחירות יהיו גורליות למדינה. אי אפשר לקנות את האשליות שמוכרים לנו הימין הקיצוני, נתניהו וחבריו, שכאילו עם לבדו ישכון. אם חס וחלילה הגוש הימיני הקיצוני בראשות נתניהו יתפוס שוב את השלטון, ישראל תגיע לעברי פי פחת".

"עסוק לאחרונה בחיזורים"

"אני מתנצל שאני צרוד. אני עסוק לאחרונה בחיזורים", התלוצץ היום הרצוג. בסוף השבוע האחרון הוא קרא ליו"ר התנועה לבני לחבור אליו בגוש המרכז-שמאל. "העיקר שיהיה ראש ממשלה אחר", השיבה לבני במהלך כינוס "פורום סבן" בארה"ב. לדברי יו"ר העבודה, המפלגות "מליברמן ועד מרצ" באות בחשבון להקמת קואליציה.

"מהיום הראשון, כשנבחרתי ליו"ר מפלגת העבודה, אמרתי שאנסה להקים גוש מרכזי שיהווה אלטרנטיבה לנתניהו - ואני פועל למען המטרה הזו בצורה זהירה ומפוכחת", המשיך הרצוג, שרמז כי יצורפו דמויות בעלות רקע ביטחוני, שאת זהותן לא פירט. לדבריו, "כרגע לא מתנהל בינינו משא ומתן, באנו לשמוע ולהשמיע".

יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
שר האוצר המפוטר לפיד/דרור עינב

אחריו עלה לנאום שר האוצר המפוטר יאיר לפיד, שתקף אף הוא את ראש הממשלה בשורת נושאים - מהכלכלי ועד הביטחוני.

"הקשבתי לנאום שנשא נתניהו, והתביישתי. לפחות תעשה שיעורי בית, לפחות תדע על מה אתה מדבר. הוא אמר שחוק מע"מ אפס לדירות יעלה שלושה מיליארד. אדוני ראש הממשלה, האם יתכן שלא קראת את התקציב שעליו הצבעת? כי אם היית בודק היית רואה שעלות החוק היא שני מיליארד ולא שלושה, טעות של 1,000 מיליון שקלים. בתקופת הממשלה הקודמת, שאתה כל כך מתגעגע אליה, כשהיית בה שר-על לענייני כלכלה, דור שלם קרס ואתה לא עשית דבר וחצי דבר. מחירי הדירות זינקו, טרפדת את הסיכוי היחיד של זוגות צעירים ששירתו בצבא, ואפילו לא טרחת לקרוא את זה".

לפיד: "דור שלם קרס בתקופת נתניהו"

"ראש הממשלה החליט לא לעשות כלום"

לגבי ההליכה לבחירות אמר לפיד כי לנתניהו יש תפיסה ברורה. "הוא יוצא מהנחה שהאזרח הישראלי הוא ילד בן ארבע, שעליו עובדים שני דברים - ממתקים והפחדות. אבל אנחנו לא ילדים בני ארבע, אנחנו אנשים מבוגרים, שמגיע להם שיתייחסו אליהם בכבוד". עוד טען לפיד כי נתניהו גרר את המדינה "לבחירות הכי מיותרות בתולדותיה". "אילולא הבחירות, יכולנו להתניע עוד מהלכים חשובים. איבדנו שנה שלמה רק על הצלת כלכלת ישראל מהקריסה שאליה הובילה נתניהו והממשלה הקודמת".

על הקיפאון המדיני אמר: "ראש הממשלה החליט לא לעשות כלום, בהיותו אדם נבון הוא מבין שאם לא נלך למהלך מדיני של היפרדות מהפלסטינים הוא מסכן את קיומה של מדינת ישראל". אבל, עם זאת, לדברי לפיד - נתניהו "מפחד ממרכז הליכוד ומהקולות שיברחו לו לבנט".

לפיד טען כי הפתרון טמון בהסדר מדיני מול הפלסטינים, בתיאום עם הקהילה הבינלאומית. "נתניהו לא יעשה דבר כי זאת ברירת המחדל שלו. אנחנו צריכים ללכת למהלך אזורי עם הליגה הערבית כדי שיוביל להיפרדות מהעם הפלסטיני. צריך להגיע להסדר מדיני כולל, שכן אם לא נעשה את זה - הביטחון שלנו יפגע, הכלכלה שלנו תלך ותידרדר והרעיון הציוני כולו עומד בסכנה".

לפיד התייחס גם לסיכויים להשגת הסכמות להקמת חזית משותפת בגוש המרכז-שמאל: "יש עתיד תוביל את גוש המרכז. אנחנו נחבור למפלגות אחרות כדי להחליף את השלטון", ציין בנאומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully