וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק: "היחסים של ישראל עם ארה"ב נפגעו"

8.12.2014 / 9:24

אחרי שתקף את התנהלות הממשלה בשורת נושאים, בהם "חוק הלאום", השתתף ראש הממשלה לשעבר בוועידת ישראל לעסקים והתייחס להכרה האירופית בפלסטין: "זה מסוכן, צריך לקחת את זה מאוד ברצינות"

שידור ישיר מוועידת ישראל לעסקים (צילום: גלובס, חדשות 2)

LIVE

"היחסים שלנו עם ארה"ב שלנו לא נהרסו, אבל נפגעו", כך אמר הבוקר (שני) ראש הממשלה לשעבר אהוד בוועידת ישראל לעסקים של גלובס והזהיר: "אנחנו צריכים ללמוד לא להתערב בפוליטיקה הפנימית בארה"ב". הוא טען כי יש לשמור על קשרים טובים עם הממשל וציין לטובה את ההשקעה ה"אדירה" של הנשיא ברק אובמה ושל שר החוץ ג'ון קרי בניסיון להשיג פריצת דרך בתהליך השלום עם הפלסטינים. "רבין, פרס, אני וגם ביבי נכשלנו. אז אי אפשר להפוך את זה למקור לתקוף אותם", אמר.

"ארה"ב היא חלק מהפיתרון ולא חלק מהבעיה. זה כולל את הקונגרס, את הנשיא, את הממשל ואת הציבור. אנחנו לפעמים מתנהגים כאילו שאנחנו שוכחים כמה שהם חיוניים לביטחון ישראל ולעתידה", הוסיף.


עוד ידיעות בוואלה! חדשות
נקודת האל-חזור: הכנסת תצביע היום סופית על פיזורה
דיווח: יעד התקיפה בסוריה - טילי נ"מ מתקדמים מסוג s-300
רופאה זלזלה בכאבי הלוחם - וכמעט הובילה לנזק בלתי-הפיך

אהוד ברק בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
"עלינו להמשיך לבנות בגושים הגדולים ובשכונות היהודיות של ירושלים". אהוד ברק בוועידה, היום/דרור עינב

בנוגע למהלכים האחרונים באירופה, שכללו החלטות בכמה מדינות להכיר בפלסטין ולהחרים תוצרת מההתנחלויות, אמר: "זה מסוכן, צריך לקחת את זה מאוד ברצינות. אירופה היא הפרטנר הכלכלי מספר אחת שלנו". עוד אמר: "זה מתחיל שם, והשלב הבא יהיה גם באקדמיה ובארגונים שונים. לישראל זה מטיל צל על האופק".

על הקיפאון במגעים עם הפלסטינים אמר כי חשוב שישראל תמיד תהיה בצד הפעיל. "עלינו להמשיך לבנות בגושים הגדולים ובשכונות היהודיות של ירושלים, ולא מעבר למה שיהיה הגבול העתידי של ישראל. זה ידרדר אותנו לאט לפיתרון המדינה האחת. פיתרון המדינה האחת הוא רע מאוד, הוא יחסל את הרעיון הציוני. רעיון שתי המדינות אפשרי, בהחלט. אני מקווה שהממשלה העתידית תבין שמדינה אחת תהיה אסון דמוגרפי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא ארה"ב ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 5 בנובמבר 2014. AP
"ארה"ב היא חלק מהפיתרון ולא חלק מהבעיה". אובמה/AP

בסוף השבוע, בצל ההחלטה לפזר את הכנסת, תקף ברק את התנהלות הממשלה בכמה תחומים: לחוק הלאום קרא "מזיק ומיותר" אשר "משדר שישראל מאבדת את ביטחונה העצמי". בהמשך היום ישתתפו בוועידה שנערכת במלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" שבתל אביב גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

אתמול השתתף בכנס נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שהתייחס לפיזורה הצפוי של הכנסת היום ולמערכת הבחירות הקרובה. "מה יקרה אחרי הבחירות? אני מקווה שמה שהיה לא יהיה", אמר הנשיא. "יש לי חשש שהציבור יימנע מללכת לבחירות, משום שהוא לא מאמין בהן. זה דבר שעלול לגרום לכך שתשתבש המערכת הדמוקרטית שלנו. אני מקווה שכל הציבור ילך לקלפי ויביע את דעתו".

עוד ציין ריבלין כי הוא תומך באיחוד רשימות בבחירות לכנסת. "המנהיגים צריכים להבין שחזרה לגושים היא חשובה לצורך קבלת החלטות, שדורשות פעמים רבות הכרעות קשות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully