וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד בגוש המרכז-שמאל: האם זה ישתלם בקלפי?

לאחרונה גוברים הקולות על ריצה משותפת של הרצוג ולבני, אך חרף הסקרים המחמיאים, יצירת גושים פוליטיים לא בהכרח מסייעת בקלפי - כפי שהוכח עם הליכוד-ביתנו. עם זאת, איחוד של מפלגות קטנות עשוי להציל אותן

מערכת וואלה!

מאז שהוחלט לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות, מפלגות המרכז והשמאל מגששות לקראת איחוד רשימות במטרה להגדיל את כוחן. עם זאת, ניסיונות העבר מוכיחים שמאז שנות ה-60', יצירת גושים פוליטיים לא בהכרח מסייעת בקלפי.

אחת האפשרויות המדוברות הן ריצה משותפת של מפלגת העבודה בראשותו של יצחק הרצוג יחד עם ראשת התנועה ציפי לבני וכמה חברי כנסת נוספים. חלק מהסקרים מנבאים לרשימה משותפת זו יותר מ-20 מנדטים. למרות זאת, רק במערכת הבחירות האחרונות נכשל שיתוף פעולה דומה בימין, כשמפלגות הליכוד וישראל ביתנו רצו ברשימה משותפת. כששתי המפלגות רצו לבד בבחירות 2009, הן קיבלו ביחד 42 מנדטים. עם זאת, למרות הסקרים המחמיאים לפני הבחירות, שחלקם דיברו על 50 מנדטים ויותר, לאחר ספירת הקולות זכתה רשימת הליכוד-ביתנו ב-31 מנדטים בלבד. כמו כן, במהלך קיומה קצר-הימים של הכנסת ה- 19 פורקה הברית הכושלת בין שתי המפלגות.

חיים סבן, הילרי קלינטון, יצחק הרצוג וציפי לבני בכנס של פורום סבן בוושינגטון, 06 בנובמבר 2014. Peter Halmagyi, מערכת וואלה! NEWS
ציפי לבני ויצחק הרצוג, יחד עם חיים סבן והילרי קלינטון, בפורום סבן בוושינגטון/מערכת וואלה! NEWS, Peter Halmagyi

בשנת 1999 נעשה ניסיון דומה בגוש המרכז-שמאל, אבל גם הוא לא צלח – רשימת ישראל אחת, שכללה את מפלגות העבודה, מימד וצומת קיבלה 26 מנדטים בלבד, לעומת 34 מושבים שזכתה מפלגת העובדה לבדה בבחירות ב-1996. באותה שנה נכשל איחוד נוסף בימין, כשמפלגות הליכוד, גשר וצומת רצו במשותף וקיבלו שמונה מנדטים פחות ממה שהיה להן בנפרד – 32 מנדטים משותפים לעומת 40 בנפרד.

למרות זאת, איחוד בין מפלגות קטנות יותר הציל אותן כמה פעמים בעבר. ב-1992 קמה מפלגת מרצ עם חבירתן של רצ, מפ"ם ושינוי וזכתה ל-12 מנדטים. גם בצד השני של המפה, במגזר הדתי-לאומי, היו כמה שיתופי פעולה, כשהמוצלח ביותר שלהם היה בבחירות האחרונות – מפלגת הבית היהודי, איחוד של המפד"ל ושל האיחוד הלאומי, זכתה ב-12 מנדטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עוד במהדורה:

בייבי בום של סתיו: אם הרגשתם לאחרונה שכולן מסביבכם יולדות דעו שאתם לא לבד וזה לא מקרי - שיא של לידות נרשם בחודשים אוקטובר נובמבר. חודשי הסתיו נחשבים לחודשים פוריים, אבל השנה נרשמה בבית החולים ליולדות ליס שבאיכילוב עלייה משמעותית. באוקטובר היום שם אלף מאתיים לידות, כשהממוצע החודשי בבית החולים עומד על תשע מאות לידות בלבד. במחלקות היולדות בבתי חולים מבקשים להגדיל את כוח האדם: כמות המיילדות בישראל הנמוכה ביותר במדינות העולם המערבי. העומס עלול ליצור מצב של מחסור בחדרי לידה שאף הוביל לאיחור או ויתור על מתן אפידורל.

גל מקל מחליף קבוצה: גל מקל ממשיך את חלומו לשחק ב-NBA ולאחר ששוחרר בקיץ מקבוצת הדאלאס מבריקס הוא ערך הלילה את הופעת הבכורה שלו בניו אורלינס פלקינס עם שישה אסיסטים. שלושה נתונים משחקים לטובתו, ומעידים שאולי הפעם הוא ימצא את מקומו: הוא כרגע לא סובל מפציעות, לקבוצה אין ציפיות גבוהות ממנו ואין לו מתחרים רבים על עמדת הרכז המחליף. למרות ההצעות ממכבי תל אביב, מקל נחוש בדעתו למצות את כל האפשרויות ולהגשים את השאיפה אולטימטיבית של כל שחקן כדורסלן.

אחרי הזומבה והפילאטיס - הטרנדים הספורטיביים של 2015: בשנה הקרובה יהיה יותר קל להיכנס לכושר בלי להשקיע מאות שקלים בחודש על חדרי כושר. המגזין Health & Fitness Journal שאל אלפי ספורטאים מקצועיים אילו סוגי אימונים יהיו פופולריים בשנה הקרובה ומצא שאימונים המבוססים על משקל הגוף או אינטרוולים, ואינם דורשים ציוד או הדרכה, הגיעו למקומות הראשונים. בהמשך הרשימה אפשר למצוא אימונים קצת יותר מורכבים כמו אימון קבוצתי מודרך או יוגה אווירית על רצועות מיוחדות, אבל המצב הכלכלי נותן אותותיו גם בתחום האימון האישי ומאלץ לא מעט ספורטאים לחפש אלטרנטיבות זולות כדי לשמור על כושר או להוריד את הכרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully