וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים הכחישו עסקה עם נתניהו: "שיאכל הדייסה שבישל"

2.12.2014 / 11:02

בוקר אחרי הפיצוץ בפגישת ראש הממשלה ושר האוצר, בסיעת "יהדות התורה" מבהירים כי לא קיבלו קריאה מנתניהו להקמת ממשלה חלופית. "לא הוזמנו על ידי נתניהו. אם היינו מוזמנים היינו קורעים את ההזמנה"

צילום: ג'ורג' גינסברג, אבי כהן, עומר מירון, שי מכלוף, ערוץ 10, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שהפגישה שהתקיימה אמש (שני) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד התפוצצה, וזמן קצר לאחר שלפיד האשים את נתניהו כי "סגר דיל עם החרדים", מיהר חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) לפרסם הודעה שמכחישה את הדיווחים לפיהם נתניהו זימן את חברי סיעתו כדי לגבש ממשלה חלופית. "לא הזמינו אותנו הלילה, ואילו היו מזמינים - הייתי קורע את ההזמנה", מסר ח"כ גפני. "שיאכל את הדייסה שבישל עם לפיד".

"אין כל ספק שלפיד ינסה בכל דרך להעביר את הכדור התקשורתי לחרדים ולטעון שפרש בגלל דיל עם החרדים, לא נאפשר זאת", הוסיף. "החרדים לא במשחק הזה. לפיד נכשל בתפקידו. שנתניהו יאכל את הדייסה שבישל בברית עם לפיד ובהדרת החרדים מהממשלה". גפני, כמו יתר חבריו במפלגות החרדיות, סבור כי אם החרדים יכנסו לממשלה חלופית עכשיו, הם אמנם יצילו את ישראל מבחירות, אך גם ישפרו את מעמדו של לפיד לקראת הבחירות הבאות.

בדרך לבחירות - סיקור מיוחד:
מסתמן: הכנסת תצביע מחר על פיזורה, בחירות במרץ
לפיד: "ראש הממשלה מוביל את ישראל לבחירות מיותרות"
אלדד יניב: להעניש את הפוליטיקאים על בחירות מיותרות

חברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי, 16 בנובמבר 2014. אהרן ברוך ליבוביץ, מערכת וואלה! NEWS
גפני/מערכת וואלה! NEWS, אהרן ברוך ליבוביץ

"אם החרדים יכנסו לממשלה חלופית", הסביר היום גורם פוליטי חרדי, "אנחנו שולחים את לפיד לתקופת שיקום באופוזיציה. הוא יגיע לבחירות בעוד שנה או שנתיים ממקום לוחמני נגד החרדים. אסור שזה יקרה. כרגע הוא סופג ירידה דרסטית במספר המנדטים והוא צריך להסביר מה הוא עשה עד כה בנושא הכלכלי, המדיני או החברתי. אסור לנו להציל אותו בשום אופן".

למרות שמסתמן כי אחרי הבחירות החרדים ימליצו על נתניהו להרכבת הממשלה, עכשיו הם מסרבים לשמש לו חבל הצלה. "הממשלה הזו פגעה בכל דבר רגיש ליהדות", אמר הבוקר ח"כ אלי ישי (ש"ס), "אם היה מצב להציל את עם ישראל מבחירות, זה דבר רצוי, אך הממשלה הזאת הוקמה בחטא".

נדמה כי יותר מכל, יש לחברי הכנסת החרדים רצון לנקמה. "חייבים לאפשר לציבור לחשב מסלול מחדש", אמר ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), "שיבינו את הנזק הכלכלי, החברתי והמדיני שלפיד ולבני גרמו למדינה. המיתון כבר כאן, יוקר המחייה וזינוק מחירי הדיור מחייבים בחירות שיקטינו את מספר המנדטים של מפלגת המיליונרים 'אין עתיד'".

עוד באותו נושא

דגל התורה: "לא מתחייבים להמליץ על נתניהו"

לכתבה המלאה

דרעי: "ממשלה חדשה תוקם רק אחרי הבחירות"

גם בש"ס סבורים שאין להיכנס לממשלה חלופית, על אף שאפשרות כזו יכולה לגרום למפלגה רק טוב. מאז הלך לעולמו הרב עובדיה יוסף לפני יותר משנה, מצבה לא פשוט. בתקופה האחרונה, הסקרים מנבאים לה ירידה משמעותית במנדטים והחיבור עם הקהל המזרחי-מסורתי הולך ונחלש. כדי שש"ס תשמור על 11 המנדטים שברשותה, היא צריכה לרשום הישגים. רק כך היא תוכל להגיע לקלפי חזקה ויציבה.

דרעי ככל הנראה מוטרד מהמצב, אך כלפי חוץ הוא משדר אופטימיות. בתגובה לירידה הצפויה במספר המנדטים הוא מסביר כי רוב הסוקרים עורכים את סקריהם באינטרנט, מקום שבו מצביעי ש"ס לא נמצאים. בנוסף, אתמול והיום דאג יו"ר התנועה לשלול הקמת ממשלה חלופית מכל וכל.

"ממשלה חדשה תוקם רק אחרי הבחירות", אמר דרעי, "על ראש הממשלה לפזר את הכנסת לאלתר וללכת לבחירות, זאת ממשלה מפולגת ומסוכסכת שכשלה בכל תחום, שאינה מסוגלת לתת לאזרחיה את מה שמגיע להם".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully