וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים עלייה: לראשונה דובי פנדה יגיעו לישראל

1.12.2014 / 19:00

זוג הדובים, שיישלחו כמחווה מהעיר צ'ינגדו הסינית לעיר התאומה שלה, חיפה, ינחתו בקרוב בגן החיות בעיר. יונה יהב: "החיה המושלמת להילחם בגזענות. גם שחור, גם לבן וגם אסייתי"

דובי פנדה שנתנו במתנה מממשלת סין לחיפה בדרך לישראל. גולן נידרמן,
"חביב הקהל ונערץ בכל העולם": הפנדה/גולן נידרמן

לראשונה בישראל: זוג דובי פנדה צפויים לנחות בגן החיות בחיפה הישר מהמרכז הגדול בעולם לשימור החיה הנכחדת בצ'נגדו, בירת חבל סצ'ואן שבסין. הדובים הם מתנה מהעיר צנג'דו לעיריית חיפה, שכן השתיים הן ערים תאומות. יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אמר כי "מעבר למחווה המרגשת, דב הפנדה הוא החיה המושלמת להילחם בכל צורה של גזענות. הוא גם שחור, הוא גם לבן, גם אסייתי ועדיין חביב הקהל ונערץ בכל העולם".

במהלך פגישה שהתקיימה השבוע, ובה נכחו מנכ"ל עיריית חיפה, שמואל גנץ והאחראי על המחקר והרבייה של דובי הפנדה, פרופסור פיי ליסונג, סוכם על הבאתם של הדובים. כמו כן, הפגישה השתתפו עמיתיו של פרופסור ליסונג האחראים על פיתוחה הכלכלי, המסחרי והתיירותי של צ'נגדו המונה כ-14 מיליון תושבים. חברי המשלחת הגיעו לפגישה בחיפה לרגל כנס היי טק סין-חיפה השלישי, המתקיים זו השנה השלישית ברציפות.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
חשדנות בקואליציה: הח"כים נדרשו להצביע בשמם בעד הממשלה
נתניהו תוקף את לפיד ולבני: "להפסיק את החתרנות"
ישיבת "הבית היהודי" פוצצה: חשש לפיצול הסיעה

דובי פנדה שנתנו במתנה מממשלת סין לחיפה בדרך לישראל. גולן נידרמן,
עבור הפנדות יוכשר מתחם בגן החיות בחיפה, לאחר למידת תנאי החיים שלהם בסין/גולן נידרמן

בתום הפגישה שנערכה בעיריית חיפה, יצאה המשלחת לגן החיות הלימודי וקיבלה הסברים מפיהם של מנכ"לית הגן, ד"ר אתי אררט ומפי וטרינר הגן, ד"ר בועז לנדרמן. חברי המשלחת הביעו את התרשמותם העמוקה מתנאי המחייה ומהדאגה לרווחת בעלי החיים בגן, שהתקבל לארגון גני החיות העולמי לאחר שעמד בקריטריונים המחמירים בעולם בכל הקשור לתנאי תצוגת בעלי חיים ורווחתם.

על פי ההסכם המתגבש עם ממשלת סין, יצאו אנשי גן החיות לצ'נגדו, על מנת ללמוד על תנאי החיים האופטימליים לדובי הפנדה והמזון הייחודי להם כך שגן החיות בחיפה יותאם להם. לקראת נחיתת הפנדות בישראל, יוכשר עבורם בגן מתחם ייחודי עבור צרכיהם על פי הנחיות המומחים הסינים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פרופ' פיי ליסונג האחראי על המחקר והרבייה של דובי הפנדה הענקיים בעולם בביקור בגן החיות בחיפה. דוברות עיריית חיפה / חגי פריד, מערכת וואלה! NEWS
פרופסור פיי ליסונג בגן החיות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית חיפה / חגי פריד

הפנדה הפך בשנים האחרונות לסמלם של בעלי החיים בסכנת הכחדה ולפי הערכות - רק 1,600 דובי פנדות חיים בדרום סין ובחמישים השנים האחרונות נולדו 256 דובי פנדה בלבד, כשרק 96 מהם שרדו יותר משנה. כדי למתן את מגמת ההכחדה, ממשלת סין הקימה 11 מרכזים לרביית פנדות ואסרה לצוד אותם. המרכז בצ'נגדו, משם יגיע הזוג, נחשב למוצלח ביותר מבין מוסדות הרביית שנפתחו ב-20 השנים האחרונות. במרכז נולדים 35 גורי פנדה בשנה ומדובר במספר הלידות הגבוה בעולם במרכזים מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully