וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במין חדש של צפרדעים שמשתעל ונוהם

אולי זה כי היא נמצאת בניו ג'רזי, או סתם כי בא לה, אבל הצפרדע המנומרת האטלנטית נוהמת ומשמיעה רעשים של שיעול, במקום לקרקר כמו צפרדע רגילה

צילום חובבים, יוטיוב AP' /UCLA, Brian Curry

מדענים גילו מין חדש של צפרדעים בדרום ניו ג'רזי, שמשמיע רעשים בלתי צפרדעיים בעליל. על פי סוכנות הידיעות AP, הצפרדע המנומרת האטלנטית נוהמת ומשמיעה רעשים של שיעול, במקום לקרקר כמו צפרדע רגילה.

הרעשים המשונים והבלתי מוכרים הללו משכו את תשומת ליבם של חוקרי טבע כבר לפני מספר שנים לאחר שנשמעו לראשונה בשמורת הטבע שבביצה הגדולה במחוז מוריס. הם צילמו אותה ולאחר בדיקות הגיעו למסקנה כי זוהי אינה הצפרדע המנומרת הצפונית או הדרומית המוכרות למדע. חוקרים מטעם אוניברסיטת ראטגרס זיהו לאחרונה את הזן של הצפרדע וקבעו כי זהו מין חדש שזכה לשם - הצפרדע המנומרת האטלנטית.

צפרדע מנומרת אטלנטית. AP
"הצפרדע הזו ראויה למחקר, בו נברר כיצד היא שרדה בסביבה עירונית ומתועשת כזו"./AP

הצפרדעים הללו זהות במראן לצפרדעים מנומרות אחרות, אך ניתוח גנטי הראה כי מדובר בזן חדש שלא היה ידוע עד כה למדע.

מעל תריסר תת-זנים של הצפרדע המנומרת מוכרים כיום למדע. "זה מדהים שמין יהיה לא מוכר במשך זמן כה ארוך באזור כזה", אמר פרופסור בראד שפר, אחד ממחברי המחקר. "זה מראה שאפילו בעיר הכי גדולה בארה"ב ישנן עדיין מינים חדשים וחשובים שמחכים להתגלות ויכולים לאבוד ללא שימור". "זה די ממלא אותך בתחושת ענווה, בייחוד לביולוג, לגלות שבמקום כמו ניו ג'רזי יש אפשרות לגלות תגליות חדשות בטבע" אמר החוקר בריאן זרסטה, "התגלית הזו מלמדת אותנו לא לוותר על סביבות מחייה עירוניות. הצפרדע הזו ראויה למחקר, בו נברר כיצד היא שרדה בסביבה עירונית ומתועשת כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully