וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקי המריחואנה נושמים לרווחה אחרי הבחירות באורוגוואי

1.12.2014 / 9:22

הנשיא לשעבר, האונקולוג טבארה ואסקס, נבחר מחדש לתפקיד מטעם מפלגת השמאל, התומכת בלגליזציה, בהפלות ובנישואים חד מיניים. הוא יחליף את "פפה" מוחיקה, שהוגדר כ"נשיא הצנוע בעולם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

טבארה ואסקס, שהנהיג את אורוגוואי בשנים 2010-2005, נבחר מחדש לנשיאות המדינה בסיבוב השני של הבחירות. עם היבחרו, מובטח שלטונה של הקואליציה בהנהגת "החזית הרחבה", שיזמה את התכנית ללגליזציה של מריחואנה באורוגוואי, ועיגנה את הזכות להפלות ואת החוק המאפשר נישואים חד מיניים.

ואסקס קיבל 52.8% מהקולות. יריבו השמרני, לואיס לקאיה פואו, בנו של אחד הנשיאים לשעבר, הסתפק ב-40.5% בלבד. בנאום הניצחון בבירה מונטווידאו, הוא אמר לתומכיו: "אמרתם שוב 'כן' לעוד זכויות ועוד חירויות". לדבריו, בכוונתו להיאבק בפשיעה ולחזק את מערכת החינוך - שתי נקודות התורפה העיקריות של הממשלה הקודמת.

חדשות נוספות מהעולם
אחרי גלות פוליטית, סרקוזי חוזר למפלגה שריסק בבחירות
גל שמועות על הישראלית ג'יל רוזנברג שנלחמת בדאעש
שוקולד ואייפון 6: התשוקה הסודית של לוחמי הג'יהאד

נשיא אורוגוואי לשעבר חוזה "פפה" מוחיקה מצביע בבחירות בסיבוב הראשון – אוקטובר 2014. AP
הנשיא היוצא חוזה "פפה" מוחיקה מגיע לקלפי במכוניתו, בסיבוב הראשון של הבחירות/AP

ואסקס הוא אונקולוג בן 74, שהוביל את מפלגתו לשלטון ב-2005 והביס את המפלגה השמרנית, ששלטה במדינה במשך שני עשורים אחרי הפלת החונטה הצבאית. ב-2010, הוא נאלץ לפרוש אחרי שתי כהונות רצופות. מי שהחליף אותו היה הנשיא חוזה "פפה" מוחיקה, הנחשב לאחד המנהיגים הפופולריים ביותר בתולדת אורוגוואי. סגנון חייו הצנוע, וסירובו לקבל משכורת, זיכו אותו בהערצה ציבורית. הוא סירב להתגורר בארמון, נשאר לגור בבקתה וגידל ירקות למאכל.

ואסקס אמנם אינו ניכר בכריזמה הרבה של מוחיקה, אך הוא עדיין זכור כמי שהיה נשיא אהוד. יריבו במערכת הבחירות, פואו, איים לבטל את מרבית סעיפי החוק המאפשרים קנייה פרטית ומוסדרת של מריחואנה, ולא הצליח לזכות באהדתם של הבוחרים במחוזות הכפריים של המדינה, שבה מתגוררים כמעט 3.5 מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully