וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: לסגור כיתת האשכנזיות המפלה במוסד החרדי

1.12.2014 / 9:32

עם פתיחת שנת הלימודים שיבצה הנהלת המוסד את כל התלמידות האשכנזיות בכיתה נפרדת במבנה נפרד - ללא התלמידות הספרדיות. עכשיו הורה משרד החינוך לסגור את "השלוחה האשכנזית" שפעלה באופן פיראטי

אילוסטרציה. שרון בוקוב
"העדיפו את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות"/שרון בוקוב

משרד החינוך הודיע הבוקר (שני) כי "השלוחה האשכנזית" של סמינר "בית יעקב החדש" באלעד, מוסד לימודים חרדי המפלה לרעה מועמדות ספרדיות בקבלה ללימודים – תיסגר. זאת לאחר שעם פתיחת שנת הלימודים, שיבצה הנהלת המוסד את כל התלמידות האשכנזיות בכיתה נפרדת במבנה נפרד - ללא התלמידות הספרדיות.

"ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו תוך היצמדות למדיניות המאבק באפליה של המשרד, אבל לצערי, ישנם גורמים עסקניים בעיר שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות", אמר מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, שמסר כי העירייה ונציגי ההורים לא נענו בחיוב לדרישות המשרד להסדרת הסמינר.

עוד בוואלה! חדשות:
נחטפה, התאסלמה והתחתנה: השמועות על הישראלית שנלחמת בדאעש
הבוקר בעליון: דיון בערעור יונתן היילו שהרג אנס שתקף אותו
הרופאה שסיפקה רעל לנאשם ברצח נשותיו תושעה ל-8 שנים

ילדים חרדים, מאה שערים.. עומר מירון
88 מתוך 93 התלמידות הספרדיות נדחו/עומר מירון

מי שעומדת מאחורי המאבק לסגור את המוסד היא עמותת "נוער כהלכה", הפועלת למיגור תופעות של אפליה עדתית ברישום למוסדות חינוך במגזר החרדי. לפי עתירה שהגיש מטעם העמותה עו"ד יואב ללום, עולה כי הנהלת הסמינר קיבלה את כל המועמדות האשכנזיות לעומת אחוז זעיר של מזרחיות: לפני תחילת שנת הלימודים נערכו שני מועדי רישום נפרדים - אחד לתלמידות האשכנזיות ושני לתלמידות המזרחיות. 93 תלמידות ספרדיות נבחנו במועד פורמלי, 88 מהן נדחו. לעומת זאת, חודש מאוחר יותר, נבחנו בנפרד כ-25 תלמידות אשכנזיות - וכולן התקבלו. בסך הכול ביקשו להתקבל למוסד 118 תלמידות, מהן נבחרו 30 – רובן המוחלט אשכנזי.

בתחילה הורה משרד החינוך על השהיית השיבוץ עד לבירור הנושא. בתום בדיקה שכללה עריכת שימוע למנהלת הסמינר לאה זלזניק, הודיע המשרד על ההחלטה לבטל את השיבוץ. אולם חרף ההחלטה, ורק לאחר שזלזניק הוזמנה לשימוע נוסף, הסכימה הנהלת בית הספר לקיים הליך קבלה נוסף, בהתאם להוראות משרד החינוך.

בסבב ההרשמה השני נרשמו רק 41 בנות ממוצא מזרחי, מתוכן התקבלו 23 מועמדות. כל הבנות האשכנזיות שהתקבלו בסבב הראשון התקבלו גם בסבב השני. בעתירה שאותה ניסח גם עורך הדין עופר מגזניק, נטען כי מנהלת בית הספר ממשיכה בהעדפת קבוצת הבנות האשכנזיות אשר נבחנו במועד שבוטל, וכי למרות ההוראות הברורות, נאמר להוריהן כי הכיתה המובטחת תיפתח בכל מקרה, גם אם בדירה כלשהי. וכאמור, עם פתיחת שנת הלימודים, הנהלת המוסד שיבצה את כל האשכנזיות בכיתה נפרדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מדובר בעניין ערכי ולא אישי"

לפני שבועיים העמיד המשרד בפני ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, כמה תנאים להסדרת המוסד. ביניהם, העברת הבעלות על המוסד אך ורק לגורם שאינו קשור - במישרין או בעקיפין - לאפליה שהתקיימה בו מאז הקמתו, והתחייבות המוסד לקיום הליך הקבלה בשנה הבאה בשיטת ה"כיתות המזינות", כאשר כל תלמידות בית הספר "בית יעקב", שהינו מוסד חדש בעיר, יתקבלו באופן אוטומטי למוסד. אולם גם העירייה וגם נציגי ההורים נענו לכך בשלילה.

כדי לסגור את הסמינר לאלתר, פנה שמעוני לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו בהליכי הוצאת צו סגירה. הדבר יתבטא באי תקצוב "השלוחה" והעברת הטיפול בה לרשויות אכיפת החוק. כמו כן, בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורלה של הכיתה האשכנזית ואם צו הסגירה יביא לשילובן עם הכיתה השנייה.

מעמותת "נוער כהלכה" נמסר בתגובה: "מדובר בעניין ערכי ולא אישי. אנו מברכים על ההחלטה שהתקבלה בעקבות העתירה שהוגשה על ידי העמותה באמצעות עורכי הדין יואב ללום ועופר מגזניק, ומצפים שהמשרד יממש את הסגירה בהקדם והעירייה תשבץ את תלמידות בית הספר הזה למוסדות עם רישיון חוקי. העתירה תישאר על כנה עד מימוש צו הסגירה והעותרים יעקבו אחרי ביצועו באופן מדוקדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully