וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': לחקור פרסום תמונות ריבלין ולפיד במדי נאצים

השר לביטחון הפנים פנה ליועץ המשפטי לממשלה וקרא לו לפתוח בחקירה מידית של פרסום תמונותיהם של שורת בכירים בפייסבוק כשהם לובשים מדי בכירים נאצים. "חציית קו שחור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא ריבלין במדי קצין נאצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' קרא היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה מידית בנוגע לפרסום תמונות של נשיא המדינה ריבלין, השרים ציפי לבני ויאיר לפיד ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו במדי קצינים נאצים. אהרונוביץ' קרא לווינשטיין לפתוח בחקירה "תוך שימוש בכל הכלים הקיימים לטיפול בעניין חמור זה".

בפייסבוק: תמונות של יאיר לפיד ורובי ריבלין במדי נאצים

"מדובר בחציית קו שחור, ואני רואה בחומרה רבה את הפרסומים הללו", אמר אהרונוביץ'. "כולנו זוכרים היטב לאן הובילה בעבר הסתה מסוג זה ועלינו לפעול במהרה למציאת המעורבים בפרסום ולהבאתם לדין. אין לאפשר ביטויי הסתה באינטרנט וברשתות החברתיות, ומחובתנו למגר את האלימות הנפוצה שם".

העמוד נפתח היום בבוקר תחת הכותרת "נתן זועבי", על ידי משתמש שמהימנותו אינה ברורה. בכיתוב התמונות נכתב: "האנטישמים שמתנגדים למדינה יהודית בארץ ישראל!", כשהכוונה היא למחלוקת סביב "חוק הלאום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאיר לפיד במדי אס אס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין גינה את פרסום התמונות: "אסור לזלזל בשום פעולה חמורה ומתועבת מסוג זה", הוא אמר. "כפי שהתרענו לא אחת, יסודות של אלימות והסתה פושים כאש בשדה קוצים - כפי שראינו לצערנו גם בהתנכלות המגונה לבית הספר הדו-לשוני בירושלים - ועל כולנו, מכל צדדי השיח הפוליטי, לשלב ידיים כדי להוקיע זאת ולכבות את האש בטרם תכלה אותנו".

"עמידה איתנה על ריבונות ישראלית וזהות לאומית, אסור להן להתבטא בדרכים בזויות כאלה", הוסיף אדלשטיין. "עם מסיתים כאלו קשה לדבר בהיגיון. חבל שהם מעסיקים את המשטרה בפרובוקציות בעת שהיא מתוחה עד קצה יכולתה בשמירה על הביטחון. על כולם לזכור שחופש ביטוי איננו חופש שיסוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבני במדי אס אס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפתיחת מושב החורף של הכנסת לפני כחודש, סיפר ריבלין על ההערות הקשות שלהן הוא זוכה בעקבות דבריו ואירועים שבהם נכח, כמו הביקור בכפר קאסם לזכר הרוגי הטבח בשנות ה-50'. "'לך תהיה נשיא בעזה', 'חנפן מסריח', 'נבלה סרוחה', 'אפס מאופס', היו מקצת הקולות ואני מודה שהוכיתי בתדהמה מהבריונות הקשה שזיהמה את הדיון", תיאר ריבלין את חלק מהתגובות שקיבל.

הוא המשיך ואמר כי השיח האלים הזה, המופנה כלפי קבוצות רבות בעם, מסכן את החיים המשותפים במדינה. "אני לא לבד. בוודאי כל מי שיושב כאן, כמו רבים אחרים במדינת ישראל, חרדים כחילונים, ימנים כשמאלנים, משמשים מטרה לחצי הרעל הארסיים הללו. למילים הרעילות האלה, שמבקשות להשתיק את הדיון, לשתק את הדובר. בעניין זה כולנו 'אחד העם'. כולנו שווים בפני האלימות והאלימות הזאת". הוא פנה לחברי הכנסת ואמר: "אסור לנו לשתוק. השתיקה שלנו מסוכנת. עלינו להפנים את הסכנה שבשיח חסר אחריות ואת הסכנה שבשיח קשה ואטום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דנינו במדי אס אס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully