וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: 120 נהרגו בפיגוע משולב במסגד בצפון המדינה

סדרת פיצוצים החרידה את העיר קאנו, השנייה בגודלה במדינה המערב-אפריקנית. יותר מ-270 בני אדם נוספים נפצעו. הפיגוע בוצע ככל הנראה על ידי ארגון בוקו חראם הקיצוני, שפועל באזור

זירת פיגוע בעיר קאנו, שבצפון ניגריה, 28 בנובמבר 2014. AP
פצוע מפיגוע התאבדות בעיר מידוגורי, במהלך השבוע/AP

לפחות 120 בני אדם נהרגו אתמול (שישי) בסדרת פיצוצים במסגד בעיר קאנו, שבצפון ניגריה- כך מסרו גורמים רשמיים במדינה לסוכנות הידיעות הצרפתית. יותר מ-270 בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע הקטלני שאירע בעיר השנייה בגודלה במדינה. אף ארגון לא קיבל אחריות, אך ככל הנראה הוא בוצע על ידי ארגון בוקו חראם הקיצוני, שפועל באזור.

מאות מתפללים התרכזו במסגד המרכזי של העיר והאזינו לדרשה של האימאם במסגרת תפילות יום השישי. על פי עדי ראייה, שתי פצצות התפוצצו אחת אחרי השנייה שניות אחרי שהחלה התפילה. לאחר מכן, דיווחו, כי אירע פיצוץ שלישי במקום.

"האימאם עמד להתחיל את התפילה, כשהוא ראה לפתע אדם שנהג ברכב מנסה לפרוץ למסגד", סיפר עד ראייה לרשת BBC. "לאחר שהאנשים במקום עצרו אותו, הוא הפעיל את הפצצות. אנשים החלו לברוח כמו משוגעים".

בוקו חראם החל בהתקוממות מזוינת במדינה המערב אפריקנית בשנת 2009, בדרישה להקים מדינת הלכה איסלאמית ברחבי ניגריה. ארגוני זכויות אדם טוענים כי מתחילת השנה נהרגו כ-2,000 איש כתוצאה מהפיגועים היומיומיים של לוחמי הארגון הקיצוני.

עוד על המצב בניגריה
כ-80 הרוגים בפיגוע התאבדות של שתי נערות בשוק בניגריה
ניגריה זועמת: ארה"ב לא מסייעת במאבק נגד בוקו חראם
"בוקו חראם" מכחיש את הפסקת האש: "הנערות התאסלמו וחותנו"

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully