וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע כושל: ארה"ב ניסתה לחלץ חטוף משבי אל-קאעדה - שהועבר מהמקום

28.11.2014 / 17:50

יחידות קומנדו אמריקניות ותימניות פשטו על מערה במזרח המדינה, שם הוחזקו שמונה שבויים שחולצו ממנה. עם זאת, עיתונאי אמריקני וארבעה שבויים נוספים לא היו במקום המסתור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארה"ב אישרה כי כוחות קרקעיים השתתפו במבצע. לוחמים ביחידת "אריות הים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית השתתפו במבצע חילוץ במזרח תימן, שבמהלכו שחררו שמונה שבויים. עם זאת, לא הצליחו לשחרר חמישה חטופים נוספים, בהם עיתונאי אמריקני ואזרח בריטי - זאת לאחר שהועברו מהמקום על ידי חוטפיהם מארגון אל-קאעדה כמה ימים לפני הפשיטה. בחודש יולי כשל ניסיון חילוץ אמריקני לשחרור ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף משבי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, שהוצאו להורג במהלך החודשים האחרונים.

שמונה חטופים, בהם אזרח ערב הסעודית, שוחררו במבצע המשותף של כוחות הביטחון של תימן ושל ארה"ב. גורם ביחידה ללוחמה בטרור של תימן צוטט באתר של משרד ההגנה של תימן באומרו כי "כוח המשימה חיפש אחרי קבוצה של שבויים מכמה מדינות במחוז המזרחי". לדבריו, "כשכוחות הקומנדו הגיעו למערה שבה החזיקו לוחמי אל-קאעדה את החטופים כשהם מחוברים לשרשראות ברזל ומכוסים בשמיכות, האמריקני וארבעת האחרים כבר לא היו שם".

עוד ידיעות מהעולם
צרפת: נכיר במדינה פלסטינית אם המשא ומתן ייכשל
אחרי 70 שנה: ניצולת שואה פגשה את האישה שהצילה אותה
אפגניסטן: חמישה הרוגים בפיגוע בשגרירות בריטניה

המורדים החות'ים בתימן, אוקטובר 2014. AP
נלחמים באל-קאעדה. מורדים חות'ים בתימן/AP

גורם אמריקני בכיר אישר את מעורבות ארה"ב במבצע והבהיר כי אף אמריקני לא חולץ, מבלי שפירט אם מטרת הפעולה הסודית הייתה לשחרר אותו. הפשיטה התבצעה באזור מדברי נרחב שנקרא הג'ר א-סייער, מעוז של ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב, השלוחה הפעילה ביותר של הארגון הסוני הקיצוני.

גורמים במדינה לא הזכירו בהתחלה מעורבות אמריקנית בפשיטה, וטענו כי כוחות מיוחדים ויחידות ללוחמה בטרור ביצעו אותה בעצמם. עם זאת, הגורם הביטחוני כי היחידה שלו קיבלה מידע מודיעני על חמושים של אל-קאעדה, שמעבירים את השבויים האזוקים במשאיות אל האזור המדברי, שם הוחזקו במערה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

הוא הוסיף כי כ-30 חיילים, בהם צלפים, הוצבו בשעות הבוקר של יום שלישי במרחק של כשבעה קילומטרים מהמערה, שלטענתו הייתה ברוחב של 30 מטר ובעומק של עשרה מטרים. הגורם הביטחוני סיפר כי הכוחות חולקו לארבע קבוצות ולדבריו הוא היא בכוח הראשון שהסתער על מקום המסתור וחיסל את שבעת החוטפים ששמרו עליו.

כלי טיס בלתי מאוישים של חיל האוויר האמריקני חגים באופן תדיר בשמי תימן ותוקפים חמושים של אל-קאעדה ושל ארגונים קיצוניים אחרים. הארגון זוכה לתמיכה נרחבת מצד שבטים סונים בדרום המדינה, לנוכח ההתקוממות של המורדים החות'ים השיעים, שכבשו שטחים גדולים במדינה בחודשים האחרונים. בין הצדדים נערכים קרבות עזים ובחודש שעבר נהרגו עשרות שיעים בפיגוע התאבדות של אל-קאעדה בבירה צנעא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully